handdator

Visa fullständig version : Tavernor i närheten av Ladis?


Pingvinfamiljen
2005-07-10, 15:57
Har precis bokat en resa med Apollo och ska bo på lägenhetshotellet Ladis utanför Pigadia. Står att det är 2 km till stan och vi undrar nu om det finns några tavernor som ligger närmare hotellet än så. Finns det tavernor vid stranden? Dit ska det tydligen bara vara 500 m.
Vi är också nyfikna på att höra omdömen om hotellet om det är någon som bott här. Vet ni också om poolen är färdigbyggd? Det står på Apollos hemsida att den beräknas vara klar juni 2005.
Vi åker den 22 juli!!!

Mikke
2005-07-10, 19:13
Hej!
Snubben som äger och driver Ladis heter Alex och har visst bott i USA en längre tid och snackar mkt bra engelska och är dessutom en väldigt trevlig prick.Han är dessutom god vän med Andreas Diakidis som har Zephyros och jag har varit på Ladis flera gånger medans det byggdes..
Enligt Andreas som jag snakkade med idag, så är poolen färdig.
Det finns flera restauranger/tavernor i närheten på stora gatan, t.ex Nisiotiko, en trevlig resturang med en pappershandel&böcker.Mataffärer och bil&scooteruthyrning finns också i närheten.Sen ligger Pelagos inte långt därifrån heller....:)
Trevlig resa å hälsa Alex!!
Mvh,
Mikke

Nicke
2005-07-10, 20:52
Hej
Mikke du som har koll på öa kan du säga något vårat hotell som heter Pantheon och är granne med ladis..

Tack på förhand.

Nicke._B-anana

Mikke
2005-07-10, 21:45
......lessen, men vet inget om detta ställe, men om Apollo använder det så måste det naturligtvis möta vissa krav....så jag skulle nog inte oroa mej.
Sen ser jag att ni får använda Ladis pool oxå....:) Gött..!!!
Skulle inte förvåna mej om spridda toner från Pelagos kan leta sig fram till erat hotell....kan det vara 2-300 meter mellan....???
Hare gött på öa!!!
Mikke
(KfK)

Ingrid
2005-07-11, 09:08
Hej
Mikke du som har koll på öa kan du säga något vårat hotell som heter Pantheon och är granne med ladis..

Tack på förhand.

Nicke._B-anana

Pantheon er et ok sted, enkle leiligheter, vanlig gresk standard, rolig beliggenhet, på en måte litt ute på landsbygda: Det ligger rett nedenfor en bakketopp, med utsikt mot jorder, små olivenlunder og innover mot Pigadia. Gå gangstien over jordet, så kommer du til et lite supermarked, og derfra er det strake veien inn til byen.

Pingvinfamiljen
2005-07-11, 10:53
Hej Mikke!
Tusen tack för ditt snabba och bra svar på vårt inlägg. Du kan vi bara luta oss tillbaka och längta tills vi ska åka.
Hälsningar Pingvinfamiljen

Mikke
2005-07-11, 13:26
........just de, man kan gena från Ladis å Pantheon å komma fram vid supermark-affärn strax nedanför Pelagos......Sen bygger dom ett nytt komplex i u-form mellan Hatzidakis(supermarketen) och Hotel Parasol, men det var inte klarrt när jag var nere, fast det jobbades på det....;)
Det byggs och donas en hel del på öa,den lilla pluttiga minibadstranden som låg alldeles nedanför diskoteken är numera borta.Där såg man tidigare en och annan grekisk madam fukta kroppshyddan......
Nu ligger det stora stenblock där som antagligen är menade som nån sorts vågbrytare.....Fortsätter man från där mot stadsstranden, så breddar dom näset som ligger alldeles nedanför den Italienska Administrationsbyggnaden.Det ska visst bli nån sorts marina där.
Lekparken som låg vid Italienska kåken är helt väck och ersatt med plattor, det var lite synd, tycker jag..Fast man ser den nyrenoverade Italien-kåken bättre med sina arkader...Tydligen är barnens plejs förflyttad upp på bergssidan nånstans.....Alla skrotbilar är visst också insamlade, har jag hört, men gammaldaxa soptippen med världens bästa läge var kvar där den låg......
Oj, det bidde en riktig katalog-aria här......bäst ja drar te jobbe....;)
Mvh,
Mikke

Nicke
2005-07-11, 19:06
Tack Ingrid och Mikke för era svar.flabb_flab
Kalimera tröjorna,nytt minneskort till kameran och lite myggnät o ljus har man redan fixat trots 5 veckor till toutchdown.Är det de som kallas för resfeber:confused:

Tack och hej _B-anana

Nicke.

Mikke
2005-07-11, 23:34
Yep......bra självdiagnos....:)
Intag x doser hellenskt pulver...nedsköljes meddelst ouzo. Test-sov under myggnätet,iklädda Kalimeratröjorna, lira grekiskt på stereon, ta av ljuddämparn på moppen å låt den gå utanför sovrumsfönstret så infinner sig greklandskänslan attematiskt....Kalo Taxidi!!
Mvh,
Mikke
(KfK)

Nicke
2005-07-13, 07:43
Hi hi hi hí klapp_klap
Den var Poli kala!!!!!! flabb_flab flabb_flab flabb_flab .
Värmen:eek: ,myggA:mad: och fläkta:p på högvarv har man,så förberedelserna är perfekta..


Mikke har du planerat någon resa ner till öa inom det närmaste??? :confused:

Ha de

Nicke.

Mikke
2005-07-13, 09:11
Hej!
Jorå, det blir högst sannolikt den vanliga 6-vekkers repan till Karpathos i mitten av september....:) Fast denna gång umgås jag med planer på att ta mc:n genom Europa.......istf att flyga....
Mikke
(KfK)

PO
2005-07-13, 11:01
Hej!
ta mc:n genom Europa.......istf att flyga....
Mikke
(KfK)

Karlstad - Karpathos på en parallelltwin, är inte vasektomi enklare? :o

//PO
-50 dagar, 20 timmar, 5 minuter, 2 sekunder...

Mikke
2005-07-13, 16:20
PO...du dväljes måhända i mc-60-tal.....parallelltwin....:)
Har faktiskt haft en dylik, det var en BSA Shooting Star 500, min första hoj, nångång runt 67-8......:)
Den senaste är en fyrcylindrig manick, Yamaha XJ 600 från 89 som varvar utav attan.(10.500=rött).....d.v.s alldeles FÖR mycket för en gammel göbbe......:)+ sex växlar, så det är ett jämra petande med fossingen.....
Just nu känns det som att jag flyger ner till Karp och låter hojen stå.......

Vasektomi....du syftar på att cyklister ibland har grejer som funkar sämre p.g.a klämrisker???
Hojåkare är tvärtom stimulerade därstädes, ety limpan e bredare å vibbarna fortplantar sig.....:)
Bäst vi slutar här.....nu när vi spårat ur....:)
Mikke

PO
2005-07-13, 20:14
Ahamen och jag som trodde det var en retrohoj och inte en HF-oscillator.
Vita kulor är inte heller bra, uppstår runt 8-9ooo rpm..
Som sag vi dumpar detta till förmån för Karpathos.

//PO