handdator

Visa fullständig version : Hotel Seaview


J&M
2008-03-16, 11:49
H ej! Har läst här på forumet om Hotel Seaview. Undrar lite hur man hittar dit och vad det kostar att bo där?? Vi ska själv till Folegandros i september och håller på att leta lite boende. Jätte tacksamma för tips och framförallt lite info om just Seaview. Tack bye_bye

Siri A
2008-03-16, 11:56
I tråden 'Hur lång tid kräver Folegandros?' där jag antar att du har kikat lite, så skriver Elisabet att de betalade 25 €/natt i september för 2 pers. :)

Elisabet
2008-03-16, 12:29
Japp, det stämmer.

I Folegandros chora finns det flera hotell med fantastisk utsikt, men jag tror att Seaview ligger klart i topp bland dem vad gäller utsikten. Det är ett gammalt hotell, kanske det första som byggdes på den sidan och den som valde platsen visste vad hon eller han gjorde!

Rummen är ganska nyligen renoverade, det kunde man se på väggar, dörrar mm, och har utrustats med nya möbler, kyl och TV. Storleken på rum och toa har man inte gjort något åt (det hade inte varit möjligt med mindre än att slå ut väggar mellan rummen), så även om det är nyrenoverat och rent så är det mycket enkelt och ganska trångt. Det gäller särskilt i toan/duschen.

De 25 eurorna i lågsäsong motiveras inte av standarden, men utsiken slår som sagt det mesta. En liten nackdel kan vara att när det blåser så gör det oftast det från den här sidan av ön och då är det inte så behagligt att sitta och njuta av den vackra utsikten.

Det är bara några rum, 6 stycken tror jag. Ägarna bor på övervåningen. Det är en underbart vacker äldre kvinna, liten och späd och med långt tjockt lockigt grått hår. Jag såg henne stå i trappen och borsta det en morgon, lite lagom fåfångt och samtidigt lite generad över att jag råkade komma. Hennes son, som jag gissar är max 25, sköter det mesta och står ofta vid busstorget i choran när det kommer en buss med nyanlända båtresenärer. De är båda mycket trevliga och serviceinriktade.

Om han inte skulle vara vid bussen, så följer man gatan från busstorget "Huvudgränden", passerar de fyra smp torgen som ligger som på ett (krokigt) radband, och fortsätter svagt åt höger tills gatan är slut, vid stupet mot vattnet. Svårt att förklara bättre än så, men fråga er fram, alla bybor vet garanterat var det ligger.

J&M
2008-03-16, 15:40
Tack så hjärtligt för era svar! Vi får se vilket ställe vi hamnar på. Tänkte bara stanna på Folegandos 2 nätter för att sen ta oss vidare till Milos. Vi försöker hitta så billiga boende som möjligt..vill hellre lägga pengar på mat och andra äventyr. Vi åker i slutet på augusti och antar att det räknas som lågsäsong då ;) Ah, det ska bli riktigt underbart..nästan 3 veckors båt-luffning! Längtar såååå mycket!!!

Eva L
2008-03-16, 20:39
Slutet av augusti är inte lågsäsong. Att exakt säga när turismströmmen avtar är svårt men Folegandros är populärt hos italienare och drar även en del grekiska turister som fortfarande har semester i slutet av augusti.
Räkna med ganska höga priser vid den här tidpunkten.

Eva

Spigget
2008-04-02, 20:02
Nej augusti är verkligen inte lågsäsong. Räkna med högre priser o förboka gärna någon natt hemifrån