handdator

Visa fullständig version : Nattfärja till Naxos?


Smultron
2008-03-15, 14:23
Har ännu inte bokat årets resa till Grekland, men det lutar lite åt att vi flyger med Sterling från Göteborg till Aten och sedan tar Naxos som första ö. Problemet är att planet inte landar i Aten förrän 20.40. Har för mig att jag läst någonstans att det brukar gå en nattfärja till Naxos. Stämmer det? Och i så fall, vet någon när den brukar gå? Någon som åkt med den?
Förresten, nu när det kommit ett sådant fint vandringsforum på Kalimera kunde det vara kul om någon som har erfarenhet av att vanda på Naxos kunde berätta och tipsa lite. Har surfat runt en del och det verkar finnas många fina vandringar att välja på.

Smultron

laero
2008-03-15, 14:35
Jag har för mig att det brukar avgå en riktigt sen båt, men jag kanske minns fel ?
Det finns ingen på gtp nu, men det kan dyka upp längre fram i vår.

Hellen
2008-03-15, 14:54
Just lördagkväll finns det ju ingen båt nu, urdåliga Sterlingflygtider i år från Göteborg, jag tänker inte chansa på att det kommer att gå nattbåt, det får bli resa ner på annat sätt, hemresetiden är kanon tycker jag, gott om tid att ta sig till Aten, nattbåt in blir perfekt!
// Helén som i dagsläget inte har någon resa bokad:mad::confused:

Peter
2008-03-15, 20:34
...landar i Aten förrän 20.40.

Med bara en liten försening, och hämta bagage, så är du inte ute ur ankomsthallen förrän framåt 22-tiden. Och då hinner du normalt sett inte med någon färja. För du har ca en ½ timme till Rafina och ungefär 1 timme till Pireus. Sorry!

Men med lite "flyt" så kan det gå en färja från Pireus vid 23-tiden som du kan hinna med.... Men då ska du ha "flyt"... :D Annars är det övernattning i Athen eller på flygplatsen som gäller!

Du får kolla GTP längre fram.

Peter

schmidt48
2008-03-16, 00:57
Hej

Jag sitter och resar mig på en sak, varför kan inte Ryanair köra till Aten eller Santorini för billig penning, utan det är bara apollo och airoturs till santorini som det är idag så är det kanondyrt att flyga, ochh sen tillkommer både båt och hyra för rummen, vi köper alltid samma vecka så vi har´kommit lindrigt undan ändå ,men jag tycker inte det ska vara så, kör på airtours så vi kan komma ut till öarna i cykladena för billig penning, är det nån som håler med??
M Scmidt

Hellen
2008-03-16, 09:40
Edit då mitt svar blev svamligt;)
// Helén