handdator

Visa fullständig version : Bästa Kalimerabild


Roger Nilson
2008-03-15, 12:06
Tack alla som röstade på min bild. En stor ära.
Tack så hemskt mycket!

Roger Nilson_B-anana

Peter
2008-03-15, 17:09
Grattis Roger även från Svedala.

Söderköööping...! :D En av Sveriges mysigaste småorter. Helt underbar och tyvärr väldigt underskattad. Som uppvuxen i Norrköping har man tillbringat en del tid i Sörping. Det är alltså lokalnamnet på orten! Ang_elx Julmarknaden i Sörping är väl fortfarande lika fin hoppas jag. Dit har man blivit släpad ett antal gånger...

Ligger den där mysiga Glasskiosken kvar vid Skiljsmässodiket fortfarande? De hade GOD glass... :D

Skiljsmässodiket är alltså Göta Kanal. Det något kärva smeknamnet kommer sig av att det är ytterst få par som fortfarande är gifta när de väl lyckats ta sig hela vägen igenom... Ang_elx :o

Peter - som diskret undvek kommentarer om dialekten... Ang_elx

Roger Nilson
2008-03-15, 18:04
Tack Peter! Kul att du svarade. Ja glasstället finns kvar vid kanalen och lever i all välmåga. Julmarknaden är också lika fin fortfarande. Ja Söderköping är en underbar plats på jorden men jag lämnar den i juni för att under två veckor resa tillbaka till "mitt andra hem" Agia Marina på Kreta. Tack igen.

Roger

Peter
2008-03-15, 19:09
Ja glasstället finns kvar vid kanalen och lever i all välmåga. Julmarknaden är också lika fin fortfarande.

Det gläder mig! Som jag sade så är Söderköping ett mycket trevligt och mysigt ställe.

...Men jag lämnar den i juni för att under två veckor resa tillbaka till "mitt andra hem" Agia Marina på Kreta.

Men det är ju faktiskt något vi alla här förstår och tycker om. Grekland är ju ett "andra hem" för alla oss på Kalimera! :D

"Kalo taxidi" och ha dé...

Peter

Yanna
2008-03-15, 19:18
Grattis Roger till Bästa kalimerabild!!! klapp_klap

Önskar 5:an!

CarinaN
2008-03-15, 19:56
Grattis från mig också! En härligt rofylld bild med underbara färger!
Den får mig att längta till sommaren och nästa resa....

Carina

Siri A
2008-03-15, 19:57
Grattis! Vilken fantastisk bild du har tagit! Där vill man sitta och titta ut över havet... :)

Roger Nilson
2008-03-16, 14:58
Tack Yanna! Grattis själv till en hedrande topp 5 placering.
Tack även till Carina N. och Siri A. för era fina kommentarer.
Kul kul.bye_bye

Andriotissa
2008-03-16, 18:38
Jättefin bild!klapp_klap

Yanna
2008-03-16, 20:09
Tack Roger! Jag känner mig stolt över min placering! :)
Din bild är jättefin och du har fått mycket beröm för den!

Yanna

Roger Nilson
2008-03-16, 22:08
Jo Yanna, jag har sett att också du har fått mycket beröm. Förresten, hur får man tag i den snygga vita Kalimeratröjan?

Eva L
2008-03-17, 08:36
Den vita tröjan såldes för några år sedan. Det var den första kalimeratröjan som var vit sen kom den gula, den blå och den svarta om jag minns rätt. Kanske Janne har några kvar i lager.

Eva

Kalimera
2008-03-17, 14:29
Kanske Janne har några kvar i lager.Stämmer. Eventuellt ska jag tömma lagret senare i år, det gäller i så fall alla tröjor, oavsett färg.

Lissi
2008-03-17, 21:22
Den vita tröjan den finaste av alla!
Vi har alla färger i familjen även den ljusblå, men det vita är absolut nr 1!

Lissi

Eva L
2008-03-18, 09:32
Jag har också alla färgerna utom den isblå vinnartröjan. Använder nästan aldrig tröjorna utom vid fotografering och som nattlinne. Nu kliar trycket på den gula så den sover jag inte i men den vita är numera utnött som sovplag. Tröjorna äf för varma och för stora att gå runt med i Grekland. Det svarta kalimeralinnet blev snabbt en favorit så det använde jag flera gånger förra sommaren. Tröjorna fick bli kvar här hemma. Det blå linnet gillade jag däremot inte alls, färgen var för blaskig för mig. Ett klarrött linne står mycket högt upp på önskelistan.

Eva

NewAnn
2008-03-18, 17:43
Ett klarrött linne står mycket högt upp på önskelistan.Eva
Och jag önskar linnen i större storlek dvs XL använder mycket linnen så om större linnen kommer till försäljning köper jag direkt. Svart eller rött vore fint. Mvh Ann