handdator

Visa fullständig version : Ö-frågor...


Siri A
2008-03-14, 15:08
...som vanligt... ;)

Folegandros och Milos blir det i sommar! Folegandros börjar vi på och sedan drar vi till Milos! Men, vad gör vi om det inte funkar? Vi trivs jätte bra på Folegandros och sen "hinner" vi inte till Milos. Eller om det skulle strula med båtar.... Vi vill ge ön minst 3 dagar, annars sparar vi Milos!

Vart tar vi vägen?

Önskar tips från alla som varit på öar i närheten. Helst åt "aten-hållet". Behöver inte likna Milos eller nåt sånt, vi stannar bara isf. ca. 2 dagar så ön får inte vara "för stor". Vi är ute efter det genuina Grekland.

En lite dum fråga ser jag själv nu... Men man måste hitta ett sätt att behandla sin längtan!! :D

Eva L
2008-03-14, 15:54
Sikinos ligger bara en kort båtresa bort och den ön är ganska lagom för ett par dagar.

Eva

Elisabet
2008-03-14, 17:39
Utgångspunkten i det läget måste väl vara att välja en ö som har förbindelse med Aten den dagen ni måste åka dit.
Från Folegandros är det ju nära till flera öar. Alla har det ni söker, så välj utifrån hur båtarna går.

Netwolf
2008-03-14, 19:14
Vi är ute efter det genuina Grekland.

Har själv aldrig varit på Serifos, men jag har bara hört gott om ön. Väldigt grekisk, lagom stor, på Aten-traden. Ja, det borde nog passa. Nu blir man änna lite sugen själv.

/Netwolf

laero
2008-03-14, 19:23
Sifnos är ett annat förslag.
Vi var där -86 eller-87 och har sedan aldrig lyckats återvända. Ön hör ändå till en av mina absoluta favoriter.

Abi
2008-03-14, 23:35
Syros är ju en bra ö med förbindelse med i stort sett alla kykladiska öar, och även Aten. Första gången vi var där blev det bara 2 dagar (3 nätter), så vi återvände året därpå flabb_flab.

bye_byeAbi

Kalimera
2008-03-17, 12:55
Vart tar vi vägen? Jag skulle valt Sifnos.