handdator

Visa fullständig version : Nordmann arrestert på Kos


xristina
2005-07-09, 19:09
Så har det skjedd igjen, en nordmann er arrestert på Kos, mistenkt for drap på en gresk mann. Mannen tok nordmannen for å stjele sigaretter i butikken, og 21-åringen skal visstnok ha trukket kniv og stukket mannen i slåsskampen. Dette skjedde på et minimarked rett ved bargaten på Kos, og datteren til grekeren var vitne til hendelsen.

Jeg blir så forbanna, trist og lei meg når dette skjer. __D

inkfish
2005-07-09, 20:13
Och han dog, alltså :eek:?

Usch vad trist!

inkfish
2005-07-09, 20:19
Var inne och läste på Verdens gang. Där stod inget om nån kniv, enligt nån ambassadnisse kan mannen ha dött av hjärtinfarkt efter slagsmålet :confused:

Men dina uppgifter är säkert exaktare, antar att de kommer från Kos

xristina
2005-07-10, 01:24
Var inne och läste på Verdens gang. Där stod inget om nån kniv, enligt nån ambassadnisse kan mannen ha dött av hjärtinfarkt efter slagsmålet :confused:

Men dina uppgifter är säkert exaktare, antar att de kommer från Kos
Ja, mine opplysninger kommer fra Kos, men de bør ikke være riktige av den grunn. Den er lokalnyhetene på Kos som opplyser dette. Norsk media henviser kun til at det kan være "ytre skader" eller evt. hjerteinfarkt som har forårsaket dødsfallet. Grekeren hadde visstnok hjerteproblemer fra før.

Mine opplysninger går ut på at datteren til innehaveren så at gutten stjal sigaretter mm, og tilkalte sin far for å få hjelp. Gutten nektet på å ha stjålet noe, og han og grekeren skulle ha havnet i håndgemeng.

Uansett; det er tragisk, tragisk og bare tragisk...

PO
2005-07-10, 09:16
Dog för fem paket cigaretter.. (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,670754,00.html)

//PO :mad:

xristina
2005-07-10, 20:21
Da er det klart at han blir siktet for legembeskadigelse med døden til følge, og tyveri. Problemet - som vanlig i Hellas - er jo at det kan drøye lenge før en evt rettsak. Jeg er sikker på at rettsaken vil foregå på en ordentlig måte, men det er ille at man må vente så lenge før man får saken gjennom systemet (jf Calle-saken). Vet ikke hva strafferammene er for en slik siktelse, dersom han blir dømt, men jeg antar at straffene der er høyere enn i Norge.

ragnhild
2005-07-10, 22:16
Jeg er ikke overrasket. Veldig mange unge mennesker kommer ned og tror at de er kongen på haugen. Og "skyfylla" gjør ikke sitt til at de oppfører seg bedre.
Mennesker som har levebrødet sitt på strekningen Kanari-Bargata må nødvendigvis være luta lei fulle skandinaviske unger. Jeg er ofte flau. Og tenker at de må jo tro at vi oppdrar ungene våre til å bli idioter.
Hvor er holdninger som at vi skal respektere mennesker uansett hvor vi ferdes?

xristina
2005-07-11, 16:33
Etter rettsmøtet i dag har det heller ikke kommet fram opplysninger om noen kniv, så det var nok bare noe den lokale pressen hadde hørt, men ikke fått bekreftet. Det er også klart nå at mannen døde av et hjerteinfarkt, og at det ikke var tegn til ytre skader. Så da spørs det hva de gjør. Rettsmøtet fortsetter i morgen, og da skal nordmannen forklare seg.

xristina
2005-07-12, 11:53
Nå har til og med borgermesteren på Kos avbrutt ferien sin for å bistå nordmannen så langt han kan. Han mener bestemt at dette var et hendelig uhell, og at dødsfallet var et resultat av uheldige omstendigheter.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/12/437249.html

inkfish
2005-07-12, 12:29
Tack för info xristina. Det vore nog skönt för både Grekland och Skandinavien om vi slapp en upprepning av Calle Jonsson-fallet.

xristina
2005-07-12, 13:03
Jeg tror vel kanskje det er grunnen til at borgermesteren nå engasjerer seg - for å slippe en ny Calle-sak. Ikke at han har noen direkte innvirkning på rettsaken, men det er jo aldri galt å ha andre myndigheter på "sin side". Fakkos er selvsagt klar over at turiststrømmen fra Skandinavia er sterkt dalende - så han gjør vel hva han kan. Men positivt er det likevel.

Det er mulighet for at nordmannen settes fri mot kausjon i dag, skriver Dagbladet.

xristina
2005-07-12, 13:25
Nordmannen blir nå satt fri mot kausjon på 15.000 euro. Advokaten hans mener at han kun har forsvart seg mot noen som gikk mot angrep.

Men han slipper i alle fall å sitte i fengsel fram til rettsaken kommer opp, og det kan jo som kjent ta opp mot et år.

Jeg er glad på guttens vegne, men tenker mye på familien som mistet faren...