Visa fullständig version : Vem vinner Melodifestivalen?
Kalimera
2008-03-11, 18:50
Hur går det på lördag? Vem tycker du att vi skicka till Belgrad? Lägg din röst här ovan. (Tyvärr får det bara plats 10 alternativ, därför finns inget alternativ för dig som inte vill rösta eller inte bryr dig.)
Jag röstade på Charlotte nu men Sannas låt är också bra, är det någon av de som vinner är jag nöjd. Mvh Ann
Wardakis
2008-03-11, 20:08
Håller med dig Ann, men jag hoppades på den grekiske killen som sjöng Pame, bara det har något med Grekland att göra så går det hem hos mig!klapp_klap
Gunilla
..och jag har röstat på Rongedal....Den låten fastnade direkt liksom deras framförande...Jag hoppas verkligen de vinner även om Sannas låt också är bra, men det finns så många såna låtar. Jag tycker "Just a minute" stack ut lite.
Lissi - som egentligen inte bryr sig så mycket om alls vem som vinner;)
Jag tror också på Sanna eller Pirelli...
på jobbet har vi den traditionella vadslagningen. Man satsar en tia per röst på den eller dem man tror vinner... Är kul och spännande...
Jag håller på BWO. Tyckte om Perellis låt direkt, men har redan tröttnat på den.
/Ofelia
Min favorit var Therese Andersson, men hon åkte ju tyvärr ut!:(
Jag har inte hört Amy Diamond eller Christer Sjögren så de kan jag inte uttala mig om. Av de som är kvar gillar jag Rongedal och Bengtzing..och röstar på Rongedal.
Yanna
Jag fastnade direkt för Sanna Nielsen och hennes sätt att framföra låten.... Helt otroligt starkt... Men om Rongedahl skulle vinna är jag inte ett dugg besviken. Besviken blir jag dock om Christer Sjögren eller Amy Diamond skulle vinna för deras låtar tyckte jag inte om....
Jag höll tummarna för Sussie Tapper men tyvärr åkte hon ju ut snyft_drop
Moster
BWO är mina favoriter till seger:)
Riittabye_bye
BWO är mina favoriter till seger:)
Riittabye_bye
Samma här:)
därför finns inget alternativ för dig som inte vill rösta eller inte bryr dig.)
Det sistnämnda för mig. "This is not my cup of tea"
Hasse :cool:
Det sistnämnda för mig. "This is not my cup of tea"
Hasse :cool:
Instämmer helt. Om kvaliten på musiken är representativ för de bidrag som har visats och hörts. Hur var då de som inte kom med !?
Chras
RONGEDAL, såklart!! klapp_klap
Har några saker gemensamt med dom. Fast sen är ju låten riktigt bra också...
Gissa vad jag lyssnar på just nu?? :D
Gissa vad jag lyssnar på just nu?? :D
Kandet möjligen vara dem??:D
Lissi
Kan det möjligen vara dem??:DSjälvklart! Antar att vi har samma musiksmak, Lissi.... :D Enligt Itunes har den spelats 10 ggr. Ändå köpte jag den igår kväll.... :rolleyes:
BWO....mycket bra låt!_B-anana fast jag hade hoppats på sussie tapper,men hon åkte ju ut tyvärr:confused:
Men tänk om Christer Sjögren vinner? :eek:
Det vore nåt... Man kan aldrig veta, tänk bara på Lordi i Finland!
Nu har även jag röstat på BWO, så just nu leder dom ;). Fast jag tycker om Sanna o Rongedals mycket också, och Charlottes låt är inte heller dum. Jag tror i alla fall BWO har störst chans, om de får representera Sverige.
Sen hur det går på lördag, är ju en helt annan sak :cool:. Tänk om det blir, som Gita skriver: Om det blir Christer Sjögren som vinner :eek:.
bye_byeAbi
Jag har också röstat på BWO, jag tror att de har störst chans ute i Europa där de har många fans. Sannas låt tyckte jag också var bra, men BWO har nog större möjligheter med en trallvänlig refräng.
//Ingela
Hoppas att ingen vinner!
aake
Jag tror Charlotte vinner men jag tycker bäst om Rongedahl.
Hoppas att ingen vinner!
aake
:confused::confused::confused:
Min dotter lyssnade på låtarna igår kväll. Jag bad att få höra Rongedal, som var min favorit, men blev tyvärr besviken.:o Den lät inte alls lika bra och medryckande när man inte såg bröderna.
När jag vaknade i morse hade jag Carolola (hette de så?) och Smiling in love i huvudet. Den är ju inte ens med, men det är en låt som fastnar. Inte alltid de bästa låtarna, men de sitter fast i skallen som ett slags tinnitus nästan...
Aina
Hopppppppas att Sanna vinner_B-ananaVilken röst och bra låtAng_elx
Blir det Christer eller hon med Upp och Hoppa -låten
som vinner blir jag:mad::mad::mad::mad::mad:
Såg just i Metro att Rongedal ger 24ggr insatsen på Betson vid vinst.....Undrar om man skulle satsa en hundring och få ihop en flygbiljett till Grekland???;)
Lissi
Såg just i Metro att Rongedal ger 24ggr insatsen på Betson vid vinst.....Undrar om man skulle satsa en hundring och få ihop en flygbiljett till Grekland???;)
Lissi
Det var väl en bra idé ;).
bye_byeAbi
Håller också en slant på Charlotte eller Sanna._B-anana
Delar också Chriss uppfattning om "Hur i h-----e" har de låtar som inte har kommit med i omröstningarna låtit. :confused:
[
Delar också Chriss uppfattning om "Hur i h-----e" har de låtar som inte har kommit med i omröstningarna låtit. :confused:
Och Jag undrar.... vem bryr sig ???snyft_drop
/ Tom
Ser nu att detta är ett tjej/kvinnoämne ?
Det är tydligen dom som bryr sig ! ?
/ Tom - som är på krigsstigen
/ Tom - som är på krigsstigen
..det verkar VÄLDIGT olikt Dig:D
Lissi - som fortfarande funderar på om hon ska satsa pengar på Rongedal!
[quote=Lissi;120378]..det verkar VÄLDIGT olikt Dig:D
Att tävla i musik har jag aldrig förlikat mig med.
Det är ju en fråga om tycke och smak. (det kan man ej tävla i)
Som jag ser det är det väldigt likriktat , det som presenteras i "Festivalen" .
Skillnaden är bara nyanser....?
Var finns det plats för nya influenser ....?
Ja inte är det i "Festivalen" .
/ Tom ( som erkänner att Abba var ett nytänk )
NU har jag "bettat"...100kr på Rongedal (skulle när jag bettade ge 11 ggr insatsen)..och 20 kr på Frida (ger 100ggr insatsen) Billigt nöje en lördagskväll eller hur?????:D
Lissi
Shit! Där rök Greklandsresan, den extra alltså! :mad: Tycker fortfarande att Rongedal var bäst, men LYCKA TILL Charlotte!:D
Lissi - en mycket god förlorare;)
Alltså...nu sticker jag väl ut hakan en bit, men jag undrar hur man tänker eller hur mycket man lyssnat när man säger:
"Hoppas ingen vinner" :eek:
"Skillnaden är bara nyanser" :rolleyes:
Jag tycker nog det är mer än nyanser i skillnad mellan Perelli och Rongedal...för att ta ETT exempel..
Hur kan man hoppas att ingen vinner...och hur möjligt skulle det hoppet vara? :confused::confused:
Jag tycker vidare att alla ska ha sina åsikter, men ibland förstår jag inte vissa kommentarer...eller..jo kanske delvis...vet ju att för en del har denna tävling töntstämpel.
Yanna som iaf har lyssnat!
Jag tycker nog det är mer än nyanser i skillnad mellan Perelli och Rongedal...för att ta ETT exempel..
Jo..Jo .. visuellt !snyft_drop
Klädsel... ! Ja då lägger jag min röst på Pirelli eller va f..n hon nu heter.
Men musikaliskt !
Det är väl "Melodifestival" , eller är jag helt ute och resor.......?
/Tom
Det är väl "Melodifestival" , eller är jag helt ute och resor.......?
/Tom
En tanke som slog mig ! flabb_flab -Var det en "Melodifestival" ?
Jag tyckte det var ett "Tyck om mig Christian Luuk-program" __D!
/Tom (som citerar sig själv)
....och jag är kär i Björn Gustafssson:o Tycker även Luuk är bra;)
Malin
Ja det var Melodifestival och den låt som fick flest röster ska tävla i Belgrad...inte Luuk eller Björn som inte fick några poäng...inte heller diverse kläder även om kläderna kan framhäva uppträdandet. :o
Förutom tävlingen i sig är det ju shooow!
Ang det musikaliska så undrar jag om det generellt tycks att låtarna i Melodifestivalen är sämre än andra låtar? Isåfall...nåt exempel på "bra" låtar som inte var med? ;)
Yanna
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.