handdator

Visa fullständig version : Boende!!


Rossa
2008-03-10, 22:34
Gör ett nytt försök med att höra om förslag på boende på Skiathos. Vi har bestämt att vi vill bo strax utanför stan. Är det Megali Ammos då? Vi är 4st, jag och mannen och våra två tonåringar. Tar tacksamt emot förslag. Det behöver inte vara något lyxhotell bara det är rent, gärna havsutsikt och någorlunda lugnt. Vi ska vara 10 dgr på Skopelos och vi vill gärna avsluta semestern på något trevligt, mysigt ställe innan vi måstesnyft_drop återvända hem igen.
Tack på förhand/ Rossa.

gotlandica
2008-03-12, 19:39
Tja! Har bott bra på Megali Ammos vid flera tillfällen, både via charte och privat bokning. Bra alternativ har varit "Fengeros", "Stelios studios", som båda har hemsidor på nätet, annars har vi bott fint på "Ekaterini" , men i år bokat "Palmyra studios" som vi besökte och kollade förra året. Fördelen med att bo vid Megali är att det är nära till stan' och busse i övrigt kan ta en till alla önskvärda stränder.
Ha en god trip!

Virre
2008-03-13, 05:45
Jag måste rekomendera hotell Galini i Magali Ammos! Det är inget lyxhotell, men är rent, har pool, poolbar, frukost (mkt enkel), och har mycket trevlig personal. Det ligger en bit utanför stan och är lugnt och skönt! Framför allt är det mkt prisvärt!

Till stan tar det ca 20 min att gå och till stranden ca 10 min...

Njut av Skiathos för mig med!

Om ni har tid och lust så besök stranden Mandraki...helt otrolig!

skrutt
2008-03-13, 18:10
bye_byeHåller helt med gotlandica...att bo vid Megalli Ammos stranden är bra,nära stan och bussen till andra stränder kan ni ta vid "stora vägen" inte långt bort.Jag har oxå bott på Gallini och tycker det är ett bra och frächt hotell,men man ser ju tyvärr inte havet och det tycker jag e JÄTTEVIKTIGT när man sitter och äter frukost el. tar sej en liten ouzo innan man går ut och äter!!!Jag har bott på Lenio många år i rad och bättre utsikt och närhet till havet kan man nog inte få nästan...tyvärr är deras standart inte den bästa så i år ska vi bo på Palmyra Studios i maj och i sept. blir det Ekaterina.Palmyras utsikt verkar ju helt suverän...hur det är på Ekaterina vet jag inte men det blir nog säkert bra det oxå...
Hoppas du bli nöjd med din Skiathosresa..._B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Buckskin
2008-03-14, 11:23
Hotell René ligger strax ovanför Megalli Ammos och har gångavstånd till de centrala delarna av Skiathos stad. Med sin galet underbara havsutsikt är hotellet i mina ögon en riktig pärla. Promenaden upp till hotellet kan vara ganska krävande då den är ganska brant, jag kan dock lova att det är värt besväret. Dessutom så bränner man ju lite Mythos-kalorier på kuppen.flabb_flab