Visa fullständig version : Bästa Kalimerabild
Elisabet
2008-03-10, 16:34
Grattis Yanna till femteplaten!
Det är en bra bild du har tagit, jag gillar särskilt vinkeln!
Hjalta99
2008-03-10, 17:21
Grattis från mig oxå! klapp_klapklapp_klapklapp_klap Din bild hade jag som etta!
Hälsn
Eva
Din bild hade jag som etta!
Hälsn
Eva
..och jag hade den som tvåa!
Härligt med det blåvita!
GRATTIS!
Lissi
GRATTIS till femteplatsen klapp_klap
Moster :)
Grattis till femteplatsen, det gör ju inte saken sämre att bilden är från Amorgos, min nya måste-tillbaka-till-ö
// Helén
Tack Elisabet! Åh vad roligt att komma med bland de 5 bästa! Jag tog flera bilder innan jag fick den vinkeln och den är tagen på min balkong på Pension Amorgos! :)
"Grattis från mig oxå! klapp_klapklapp_klapklapp_klap Din bild hade jag som etta!"
Tack Eva, du är ett av skälen till att jag kom på femte plats...tack!! bye_bye
"..och jag hade den som tvåa!
Härligt med det blåvita!
GRATTIS!!"
Tack Lissi! Jag tycker också om det blåvita! :)
"GRATTIS till femteplatsen klapp_klap
Moster :) "
Tack Moster! Vad roligt att komma så högt upp!
Eftersom bilden är från Amorgos så passar det här bra nu!
http://www.aftonbladet.se/resa/article1986757.ab
Hmmm...jag försökte citera alla, en i taget, men det går bara med den första, sen försvinner symbolen för "citera".
Tack alla igen!
Yanna
Eftersom bilden är från Amorgos så passar det här bra nu!
http://www.aftonbladet.se/resa/article1986757.ab
OJ, det hade jag missat... Ska kollas direkt. Kul med nått nytt på Aftonbladet!! :D
GRATTIS Yanna till femte platsen:)
Riittabye_bye
Grattisbye_bye.En vacker bild med de vackra färgerna vitt och blått. Mvh Ann
GRATTIS Ingegerd och Lasse!!
Varsin E-guide är väl inte dumt inför sommarens resa? Härlig kompositionklapp_klap
Lissi
Grattis Ingegärd och Lasse:)Härlig bild:)
Riittabye_bye
Ingegerd_Lasse
2008-03-11, 14:56
Tack, det var riktigt kul. Kissen blev vår kompis under 2 veckor, när vi kom hängde skinnet på bakbenen som om hon hade haft långkalsonger, men det var snabbt botat. Inte alla tyckte vi gjorde rätt som matade henne, men vi klarade inte att låta bli. Även en katt har väl rätt att känna sig mätt och glad....:)
Ingegerd
Kalimera
2008-03-11, 17:33
Kissen blev vår kompis under 2 veckor,Varje gång vi har bott där har vi också adopterat katter, den första döpte vi till Tiger, den andra till Mamma. :)
...men vi klarade inte att låta bli. Även en katt har väl rätt att känna sig mätt och glad....:)
All heder till er! :D :) Själv tar jag med 1.5 - 2 Kg kattmat, minst, i höst... Svensk kattmat är bra och maten här är betydligt billigare än i Grekland.
Peter
Grattis till 4:e platsen Ingegerd och Lasse! klapp_klap
En harmonisk bild tycker jag!
Yanna
Elisabet
2008-03-12, 20:36
Stort grattis till tredjeplatsen, Christer, och till ett fiffigt motiv!
Tack jag blev jätteglad.
Kortet är från min 60 årsdag som vi firade på Samos och på bilden finns fru, barn med respektive, barnbarn och en svåger med dotter. Vi hade en underbart härlig vecka tillsammans, minnena är många.
Christer
Härligt och ha en fest med så stor familj och att alla hade möjlighet och vara med:)Grattis till tredje platsenklapp_klap
Riittabye_bye
Elisabet
2008-03-13, 07:30
Grattis Claes till andraplatsen, du håller dig framme med en välkomponerad bild i år igen! klapp_klap
Nu blir det spännande att se om den bilden som jag trodde skulle ta en jordskredsseger kommer i morgon! :)
Stort grettis Claes:)Trodde den här bilden skulle vinna:rolleyes::)
Riittabye_bye
Grattis till 2:a platsen Claes! Jag valde mellan den här och en annan bild när jag skulle rösta, men tog till slut den andra. Undrar om den kommer upp i morgon?
När jag såg den här bilden först så var faktiskt min första tanke att du eller Lissi tagit den, för den påminde mig om en annan balkongbild ni tagit med jordgubbar och apelsiner, i något resebrev tror jag. Men hur många har väl inte tagit liknande balkongbilder?..........Och så var det ni!!!
Ann-Kristin bye_bye
Grattis Claes till andraplatsen, du håller dig framme med en välkomponerad bild i år igen! klapp_klap
HM!! Han tog fotot..;) Ni kan ju gissa vem som dukade:D Det roliga var att när jag dukade så var det till en sen "måltid" efter en heldagsresa på Kreta våren 2006 och när Claes såg den så gick han efter kameran och tog bilden. Sen var vi så rädda om tröjan så vi tog bort den innan vi åt (jordgubbsfläckar är så svåra!)....och sen tog vi den bild som fanns i resebrevet... Men just denna är INTE publicerad innan....
4 e-guider blir KANON!!!!klapp_klap
Lissi
Grattis Claes!
Jag trodde detta var vinnarbilden, jättefin!
Bilden med katten är oxå jättefin med det svartvita och familjebilden är speciell, kul!
Grattis till alla som placerat sig.
// Helén
Grattis till 2:a-platsen Claes. Din bild hade jag som favorit. :)
Även jag röstade på Claes bild! klapp_klap
Men alla de placerade har varit fina, "tjocka släkten"-bilden hade jag som klar tvåa.
Ivi
Hej o tack för alla grattis! Lisa komponerade bilden o jag hittade en bra fotovinkel. Det gäller ju att vara med i toppen så länge man kan!
Hilsen Claes B
Grattis Claes (och Lissi får man väl tillägga... good teamwork!)
Vilken härligt färgstark bild!
Carinabye_bye
Grattis Cleas... och Lissi!! (jag anade att Lissi hade ett finger med i dukningen ;) )
GRATTIS ROGER!!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Du fick min röst.
En så härlig bild! Det är ju så här man vill sitta och se ut över havet.
Det är ju om man tänker efter en "spegelbild" till förra årets vinnare då JAG satt och tittade ut över havet fast det var på dagen;)
Lissi
Grattis alla vinnare. Min favoritbild mannen med den isblå tröjan placerade sig inte alls.
Eva
Ja grattis alla, själv placerade sig inte min favoritbild med en kvinna som kikade ut över havet.
Eva.L tack lite tröst;)
Mvh!
Elisabet
2008-03-14, 07:58
Stort GRATTIS Roger till en fantastisk bild och till segern!
Tanken, vågorna och framför allt SPÅREN i sanden gjorde denna bild överlägsen i mitt tycke!
GRATTIS Roger!
En härlig bild med gott ljus i den mörka kvällningen.
Vi gör nya försök nästa år igen!
Hälsningar Claes Brissman:D
GRATTIS ROGER klapp_klap.
Det här var min favoritbild.
Barbro :)
GRATTIS Roger till vinsten med den vackra bilden:)
Riittabye_bye
Marianne
2008-03-14, 13:04
Grattis till alla vinnare - det var fina bilder! Men även de som inte kom bland de fem bästa var bra.
Min favoritbild kom inte med bland de bästa.
Jag röstade, som 91kg, på kvinnan som tittade ut över havet mot Telendos.
Jag tyckte det var en fin och naturlig komposition av bilden, vilket gjorde att jag röstade på den.klapp_klap
GRATTIS ROGER till första platsen med en kanonfin bild. Man kan riktigt känna atmosfären och stunden till stilla eftertanke.klapp_klapklapp_klap
Grattis även till övriga pristagare som också haft fina bilder med i tävlingen.
klapp_klap
Grattis Roger !!
Stort grattis till första platsen, en kanonfin bild som lämnar mycket till betraktaren.
klapp_klapklapp_klap
Christer
Grattis Roger!
En riktigt rofylld bild tycker jag, fina färger är det också.
// Helén
Hjalta99
2008-03-14, 17:32
Grattis till alla vinnare - det var fina bilder! Men även de som inte kom bland de fem bästa var bra.
Min favoritbild kom inte med bland de bästa.
Jag röstade, som 91kg, på kvinnan som tittade ut över havet mot Telendos.
Jag tyckte det var en fin och naturlig komposition av bilden, vilket gjorde att jag röstade på den.klapp_klap
Tack så mycket, båda två! Nu blev jag jätteglad! :D
Bilden är tagen på förmiddagen innan solen har gått runt och solen sken just på Telendos. Det var verkligen "Kalimera" på riktigt.
Eva - som får åka tillbaka och ta nya bilder till nästa år...! _B-anana
Jag måste bara fråga: Hur kommer det sig att så få deltar i denna kategori jämfört med de andra??
Det är faktiskt ganska kul att leka med tröjan (som jag f ö aldrig använder som plagg i Grekland, då den känns för trång i halsen)..Det är kul att leta motiv där tröjan kan användas...Jag tycker att detta är den enklaste av kategorierna och då trodde jag att det var MASSOR av tävlande....eller är det just för att den ÄR så enkel som så få bryr sig???
Lissi - som bara undrar
Elisabet
2008-03-14, 18:27
Det är antagligen en fråga som det inte går att svara säkert på, men många kanske inte tycker att det är så kul att leta motiv. I den andra tävlingen kan man ju välja bland bilder man ändå har tagit, men behöver inte gå omkring i Grekland och tänka på att ta bilder som ska passa. I tröjtävlingen måste man ju ta tid och medvetet skapa ett motiv - något som stimulerar en del, men kanske inte de flesta???
Hjalta99
2008-03-14, 20:44
Det är faktiskt ganska kul att leka med tröjan (som jag f ö aldrig använder som plagg i Grekland, då den känns för trång i halsen)..
Lissi - som bara undrar
Jag klipper bort "resåren" i halsen. Om jag inte gör det så sitter den alldeles för hårt och högt upp i halsen. Det går jättebra att göra så och den blir framför allt använd! :) Måste förresten börja tänka på att köpa en ny... De slits ju ut! :D
Och letar motiv gör jag inte - tröjorna (Kalimera och Kalispera) används verkligen när vi är i Grekland! Hade kunnat skicka flera bilder till just denna tävling om det hade varit möjligt.
Eva
Och letar motiv gör jag inte - tröjorna (Kalimera och Kalispera) används verkligen när vi är i Grekland! Hade kunnat skicka flera bilder till just denna tävling om det hade varit möjligt.
Eva
LETAR gör vi inte heller, men vi har "ögonen öppna" för motiv....
Bra att ha en "bunt" bilder att sovra ur för kommande tävlingar..Jag har tidigare skickat för många till "Kalimera was here" istället för att ev spara, Årets vinnare var f ö suverän...Så skulle jag gärna sitta varenda kväll i Grekland...;)
Lissi
Hjalta99
2008-03-14, 21:13
LETAR gör vi inte heller, men vi har "ögonen öppna" för motiv....
Bra att ha en "bunt" bilder att sovra ur för kommande tävlingar..Jag har tidigare skickat för många till "Kalimera was here" istället för att ev spara, Årets vinnare var f ö suverän...Så skulle jag gärna sitta varenda kväll i Grekland...;)
Lissi
Ibland bara blir det... Hade flera bilder att välja på eftersom vi använder våra tröjor väldigt mycket.
Men nästa år ska jag testa att skicka in till alla kategorier, får se hur det går. Som många tävlande säger - "Jag är glad om jag är med bland de 100 bästa..." :rolleyes:
Eva
Grattis alla vinnarebye_byeMvh Ann
Grattis till alla 4 vinnare för mig! klapp_klap
Den bild jag röstade på placerade sig inte inom dessa 5, den jag röstade på var linnet som hängde på en tvättlina med en grön kvist vid sidan om.
Från 5:an!
Jag röstade på vinnaren , men jag var HELT SÄKER på att linnet skulle vinna ändå....Färgerna var jättefina, allt det blåa, men jag gillade ändå den härliga solnedgångsbilden bäst...
Lissi
Lissi, jag älskar ju det grekblått och röstade därefter! :D
Yanna: Kika på min avatar och gissa sen vilken färg jag älskar!! Hade en likadan bild med blå Kalimeratröja hängande på, men skickade in en annan bild..Det kan ju bli FÖR mycket menar jag....;):D
Lissi
Jeg vil gratulere alle de fem vinnerne i "Beste Kalimerabilde" :D
Rogers vinnerbilde er virkelig lekkert klapp_klap
- og det burde jeg ha nok ha stemt på, siden j e g liker best bilder som ikke er arrangerte, nå k a n alle bilder egentlig v æ r e arrangerte, men..;)
- det ble Yanna's s t i l r e n e bilde som fikk min stemme til slutt :)
Hvorfor deltakelsen i konkurransen er så liten :confused:
- ikke alle liker å l e k e /å bruke tid til å komponere "kalimerabilder", jeg gjør ikke det :)
Men siden vi har trøyer, og Arne gjerne bruker sin Kalisperatrøye i ferien (og det er jeg som tar bilder hos oss) kan det jo slumpe til å bli et bilde som kan brukes i konkurransen.
Det ble et i år, derfor deltok jeg, det var flere år siden sist.
bye_byeKari
- som liker å leke med barnebarna :D
Grattis till alla 4 vinnare för mig! klapp_klap
Den bild jag röstade på placerade sig inte inom dessa 5, den jag röstade på var linnet som hängde på en tvättlina med en grön kvist vid sidan om.
Från 5:an!
Det var ingen tvättlina, det var upphängt på kvisten, kul att den fick en röstflabb_flab
// Helén
Lissi jag tror du älskar samma färg som jag! :D
Tack Kari för din röst..sååå kul att få veta vem som röstat på just mig! :)
Helén, man kan ju inte se bilderna längre och mitt minne sviker mig hur de egentligen såg ut, men var linnet din bild eller har jag fattat fel? Hur som helst så var det den bilden jag föll för direkt!
Yanna som gillar att leka med kameran!
Helén, man kan ju inte se bilderna längre och mitt minne sviker mig hur de egentligen såg ut, men var linnet din bild eller har jag fattat fel? Hur som helst så var det den bilden jag föll för direkt!
Yanna som gillar att leka med kameran!
Ja, det var min bild, tror inte att det var någon annan som var liknande, ville bara förtydliga min kreativitet:D:D
Förstod först i efterhand att mitt tidigare inlägg kunde misstolkas som ironi, vilket det inte var!
// Helén
Hellen, du har iaf minst en beundrare..och säkert fler! klapp_klapJag såg en viss ironi i det du skrev men jag tycker helt enkelt att din bild var bra oavsett ironi!! Fortsätt ta bra bilder!
Yanna
Det var ingen tvättlina, det var upphängt på kvisten, kul att den fick en röstflabb_flab
// Helén
...den fick ÅTMINSTONE två;);)
Jag för min del skickade in en fel bild:o:rolleyes: Och röstade på fel bild också, eftersom den konstigt nog inte placerade sigAng_elx:)
Riittabye_bye
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.