handdator

Visa fullständig version : Förslag på luff


Leena
2005-07-08, 18:20
Landar på Kos 25/8 och hem från Santorini drygt 3v senare. Tänker besöka Lipsi och Patmos men sen....? Någon som har förslag på öar? Kul med lite ideer från andra!

Riitta
2005-07-08, 18:35
Du kan väl börja med Kalymnos, sedan Leros. Nästa är ju Lipsi och Patmos därefter:)

Riitta

telma
2005-07-08, 18:39
Vi landet på Kos for noen år siden; vi passet på å besøke Astypalea. Andre øyer vi besøkte var Kalymnos, Lipsi & Patmos. Båt til/fra Astypalea den gangen, var kun to dager pr. uke så den må planlegges litt.

Leena
2005-07-15, 10:21
Tack för ö förslagen. Var på Kalymnos är "bäst" att bo? Jag föredrar det"grekiska livet" och vill bada.T.ex. har jag svårt finna mig till rätta på Naxos som känns som en svensk kolonni. Obs inget problem för det finns ju en ö för alla smaker, det gäller bara att hitta dit.

Kalimera
2005-07-19, 08:49
Tack för ö förslagen. Var på Kalymnos är "bäst" att bo? Jag föredrar det"grekiska livet" och vill bada.T.ex. har jag svårt finna mig till rätta på Naxos som känns som en svensk kolonni. Obs inget problem för det finns ju en ö för alla smaker, det gäller bara att hitta dit.Om du föredrar det grekiska livet kommer du att trivas i Pothia.

Andra öar som du kan besöka innan du åker över till Kykladerna är Nisyros och Tilos.

Bossew
2005-07-19, 09:58
Landar på Kos 25/8 och hem från Santorini drygt 3v senare. Tänker besöka Lipsi och Patmos men sen....? Någon som har förslag på öar? Kul med lite ideer från andra!

Mitt förslag: Kos - Kalymnos - Lipsi - Patmos - Syros - Naxos - Santorini.
eller: Kos - Patmos - Lipsi - Kalymnos - Kos - Amorgos - Naxos - Santorini.

Med få eller inga nätter på Kos och Santorini.

Patmos - Syros (4 tim torsdag eller söndag) och Kos - Amorgos (3,5 tim endast lördag) med Bluestar-båtar.

bosse

Apsi88
2005-07-22, 19:54
Landar på Kos 25/8 och hem från Santorini drygt 3v senare. Tänker besöka Lipsi och Patmos men sen....? Någon som har förslag på öar? Kul med lite ideer från andra!


Jag och min familj har varit både på paros och amorgos. Det är två jättehärliga öar med fina stränder.
Mvh//Amanda

Janérik
2005-07-22, 21:04
Jag vill bara betona Astipalea lite extra, det vore ju synd att missa den pärlan då ni åker den rutten, den ligger ju annars lite avigt till då man är ute och luffar så det är inte alltid så enkelt att ta sej dit.

Mvh Janérik

Leena
2005-07-22, 22:08
Tack för olika förslag. En resplan börjar ta form. Åker direkt vidare från Kos till Patmos,vidare till Lipsi och Leros. Provar flyget därifrån till Astypalea som jag älskade vid besöket förra året, vidare mot Amorgos. Avslutar med ett besök på Schinoussa, ett måste vid varje Greklandsbesök, innan flyget från Santorini tar oss hem.