handdator

Visa fullständig version : Rom i Paleochora


tonm
2008-03-09, 18:21
Hei

Vi skal tilbringe to uker på Kreta, og har bestilt hotell for mesteparten av oppholdet. Vi skal imidlertid reise til Paleochora, og derfra til ellafonissi før vi returnerer til Chania. Vi hadde tenkt oss en overnatting i Paleochora og en overnatting på hotell Glykeria. I den forbindelse har jeg to spm.
Vet noen om et bra sted å bo i Paleochora?
Vi har førsøkt å komme i kontakt med Hotell Glykeria via e-post ikke mindre enn tre ganger, men ikke fått svar enda, har noen vært på hotellet, og/eller har erfaring med å booke der via internett?

Ellers skal vi bo fire netter på hotell Fortezza i Rethymnon, seks netter på hotell Akti i Agii Apostolii, før vi reiser til Paleochora og Ellafonissi. Etter den lille turen dit, reiser vi tilbake til Agii Apostolii og blir de to siste nettene på hotell Golden Sands.

Vi kommer til Heraklion 6 August og reiser fra Chania 20. Tilsammen betalte vi ca. 5000 kr for flybillettene.....Vi gleder oss stort til å reise.

tone

Kalimera
2008-03-09, 19:28
Vet noen om et bra sted å bo i Paleochora? I höstas bodde vi på Soula Apartments and Studios, vi var mycket nöjda. Fina lägenheter med fantastisk utsikt över havet. Åker vi dit igen kommer vi bo på samma ställe. Telefon: 28230-41400

har noen vært på hotellet, og/eller har erfaring med å booke der via internett?Jag har varit där, ett mycket bra hotell i lugn och rofylld miljö. Kanske är de i Sverige nu och kan därför inte svara på mejl.

ramses
2008-03-09, 19:32
Tonm. kolla din meddelandelåda. hälsn Yvonne

Kalimera
2008-03-09, 19:54
Glömde Haris som du kan läsa om här... (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3303)

valier
2008-03-11, 19:46
Hej

Vi skall också till Paleochora i sommar. Första gången på Kreta.

Vad skall man egentligen betala för ett dubbelrum, med eller utan frukost?
Det billigaste jag hittat är 30€, men jag läste nånstans att man kan få ett rum för 15€ det låter väldigt lågt.

och

Är det någon som har erfarenhet av ett hotel som heter HOTEL REA (EFI & ANTONIS)?

Kalimera
2008-03-11, 19:56
Vi betalade 27 € på Soulas i oktober förra året, utan frukost. 15 € låter extremt lite, så billigt tror jag inte man hitta. Vi tyckte 27 € var väldigt billigt, våra reskamrater betalade 40 € på Aris, det var med frukost. Känner tyvärr inte till Hotel Rea.

91kg
2008-03-11, 20:23
Valier.

Kan du få ett bra dubbelrum för 30 euro så är det inget att knäcka nacken på och är det även under högsäsong tycker jag det verkar mycket bra!



Vi betalade 27 € på Soulas i oktober förra året, utan frukost. 15 € låter extremt lite, så billigt tror jag inte man hitta. Vi tyckte 27 € var väldigt billigt, våra reskamrater betalade 40 € på Aris, det var med frukost. Känner tyvärr inte till Hotel Rea.

Vi betalade 20euro när vi var där i samma veva som ni, men var behåller jag för mig självbye_bye

Under våra 15 dgr som vi luffade runt bodde vi bra hela tiden 2 vuxna och 1 barn och bet allt från 18 euro till 23 euro med undatag för ett ställe i Platanias som hade ihop det med Apollo och som höll priset uppe och tog 35 euro.

Då vi var i just Paleochora gick vi till 3 st som låg granne med varandra där buden låg på 45,70 och till slut 20 euro prutat för 3dgr 50m från vattnet.

Så har man lite is i magen kan man finna bra boende till bra priser och det utan att behöva springa benen av sig.

Mvh!

tonm
2008-03-11, 21:20
tusen takk for gode tips. Jeg lurer på hvordan de forskjellige stedene ligger i forhold til byen, da vi jerne vil se litt på "livet om kvelden.

Kanskje blir vi to netter i Paleochora, og tar båten frem og tilbake til Ellafonissi en av dagene. Vet noen når den går på ettermiddagen/kvleden?

MVH.
Tonm

Kalimera
2008-03-11, 21:37
Kanskje blir vi to netter i Paleochora, og tar båten frem og tilbake til Ellafonissi en av dagene. Vet noen når den går på ettermiddagen/kvleden?Jag tror att båten går 10 på förmiddagen och åker tillbaka kl 16.

Ivi
2008-04-21, 21:50
Vi vill gärna bo på stenstrandsidan av Paleochora. Tydligen så ligger både Soulas och Haris på den sidan.

Till er som har bott på något utav dessa hotell:
Bör vi förboka nu ett par veckor innan? Blev väldigt sugen på att ha den där utsikten över havet, när jag såg bilderna på nätet. ;)

Ivi

Kalimera
2008-04-21, 22:03
Bör vi förboka nu ett par veckor innan? Blev väldigt sugen på att ha den där utsikten över havet, när jag såg bilderna på nätet. När vi kom till P i mitten av oktober förra året (hade inte bokat) var det fullt (!) på både Haris och Aris (som ligger en bit från Haris). Däremot fanns det lägenheter lediga på Soulas. Där bodde vi kanonbra! Åker vi tillbaka (vilket vi ska göra) ska vi bo där igen.

Netwolf
2008-04-22, 09:09
Vi bodde på Yannis place som är ett nybyggt fräscht hotell alldeles framför Aris. Kan rekommenderas. Här visas utsikten från rum 218 (318 så slipper man elledningarna, men det var upptaget)
http://static.pici.se/pictures/PPmXxyfCB.jpg

/Netwolf

Marianne
2008-04-25, 14:02
...någon som har erfarenhet av ett hotel som heter HOTEL REA (EFI & ANTONIS)?

Vi har bott hos Efi & Antonis på REA ett par gånger och varit väldigt nöjda med det. Tyckte att vi trivdes bra. Ligger centralt i byn, dock ej med havsutsikt.

Angående priser för rum generellt i Paleochora, så skulle inte jag bekymra mig så mycket om rummet kostar 5 eller 10 euro mer eller mindre. Anledningen till det är att jag tycker att man äter mycket rimligt i Paleochora, gott och rimligt, så här kan man lätt ta igen lite av det extra som man kanske har lagt ut på rummet.
Men det är min personliga mening.:D

Vi vill gärna bo på stenstrandsidan av Paleochora. Tydligen så ligger både Soulas och Haris på den sidan...
Bör vi förboka nu ett par veckor innan?

Ja, de ligger ju med vacker morgonsol och trevlig vy över havet och mot Kretas södra kust... och ibland kan man sitta och följa en liten båt med blicken... Perfekt läge tycker jag.
Vi har bott hos Haris några gånger, inte på Soulas, det har varit helt nödvändigt att boka hos Haris på förhand varje gång. Det är väldigt populärt, speciellt hos engelsmän, och det kommer ofta folk förbi och frågar efter rum - alla har fått besked om att allt är fullbokat när vi varit där. (Vi åker aldrig i högsäsongen.)

Vi bodde på Yannis place som är ett nybyggt fräscht hotell alldeles framför Aris. Kan rekommenderas.

Det där ser ju intressant ut, läget verkar bra och nybyggt och fräscht låter som att man skulle titta närmare på det här stället kanske...

litentuva
2008-04-25, 17:55
En tilläggsfråga:
Vi tar gärna in på hotells som har pool då vi reser med små barn som hellre badar så än i havet. Har hört att utbudet i Paleochora ska vara ganska dåligt när det gäller hotell med pool men att det ska finnas ngt enstaka.
Finns det någon kalimerian som vet vilket/vilka?
Vi funderar på att ta oss dit i sommar och stanna över en natt eller två.

Ivi
2008-04-25, 20:46
I går kväll bokade jag boende för fyra nätter på Soulas._B-anana Stället ligger på "rätt sida" för oss. Har skrivit ut en liten karta över Paleochora från hemsidan också. Den är dock utan avståndsmärkning. Hur långt från Soulas är det till stenstranden ungefär?

Ivi

Marianne
2008-04-25, 23:44
Det är inga avstånd att prata om i Paleochora - allt är inom kort avstånd.
Nu är jag nog rätt så dålig på att bedöma precis hur många meter det är, men kanske ett par, tre hundra meter, inte mer.
Hoppas ni får några härliga dagar i Paleochora, Ivi.

Netwolf
2008-04-26, 07:45
Det där ser ju intressant ut, läget verkar bra och nybyggt och fräscht låter som att man skulle titta närmare på det här stället kanske...

+302823041801 är numret.

/Netwolf