handdator

Visa fullständig version : Båt Hania - Pireus

jusas
2008-03-09, 16:11
Hej ! Finns det någonmed erfarenhet av färjan mellan Hania och Pireus ? Trafikerar andra bolag än ANEK LINES denna sträcka ? Lönar det sig att köpa biljetter i förväg eller ska det köpas i hamnen. Har hört att biljetterna kan vara billigare då.
Tänkte ta färjan den 12 juni...
Tacksam för svar och delade erfarenheter...flabb_flab

ramses
2008-03-09, 16:39
Hej Jusas. Vi har åkt med denna färja, fast Pireus- Chania, då är det nattbåt. Den är mycket fin, stor och rymlig, serveringar, några butiker och fina däck. Tror inte det är något annat bolag som kör just denna linje, den är daglig. Din fråga om när man ska köpa biljetter kan jag inte ge dig annat svar på än att vi köpte i förväg, för övrigt på Atens flygplats, om det kan vara billigare i hamnen före avgången vet jag inte. Hälsn. Ramses

jusas
2008-03-11, 19:14
Tack för svaret. Ska nog så småningom köpa biljetter så vi har dem innan vi åker...
Det finns ju en hel del sajter som säljer dessa båtbiljetter i Grekland.
Hyttalternativ ? Inside är ju billigare, men...

Mikke
2008-03-12, 06:52
...för några år sen vill jag minnas att Minoan Lines också gick till Souda/Xania, men detta finns det säkert att läsa på www.greekferries.com

Frappe
2008-03-12, 07:15
[QUOTE=Mikke;120024]...för några år sen vill jag minnas att Minoan Lines också gick till Souda/Xania,

Stämmer!!

Camilla

Netwolf
2008-03-12, 08:32
Vi åkte med F/B Lato (http://www.anek.gr/english/ships/lato1.html) för två år sen. Den gick 0800 och framme i Pireus 1600.

En mycket behaglig resa på soldäck med gott om plats (Grekerna satt inne som vanligt). Det fanns t o m pool på toppdäck.

Internet fanns att tillgå för en billig peng och maten var riktigt bra och priserna ombord var rätt normala.

/Netwolf