handdator

Visa fullständig version : Tjohooo


milopita
2008-03-07, 09:31
Länge kvar till resan men.....
Jag lääängtar, Vi ska till Petra i slutet augusti...._B-anana
Tack för ordet, fick bara lite grekabstinens....

Hasse
2008-03-07, 12:26
Excellent val av er !! _B-anana
Se bara till att besöka södra sidan av ön och framför allt Plomari som är en så superhärlig liten stad !!



Hasse :cool:

milopita
2008-03-08, 10:32
japp ön ska utforskas....:DMed en vältrimmad vespa och några liter vatten så brukar det funka bra!
Kanske hittar man även här fina ställen att palla fikon på.....Har gjort det på alla öar jag varit på hittills....hehe,
Lite knäpp sak att glänsa med om någon skulle säga
- Jag å frugan har köpt en ny fiiin bil.....Så kan jag alltid flika in med -Jaja, jag har iallafall pallat fikon på Lesvos....sug på den....:D

Hasse
2008-03-08, 13:56
Nja, vespa räcker inte. Det är för långt avstånd mellan Petra och exempelvis Plomari. Då behövs bil. Färden med buss mellan Petra och flygplatsen tog över en och en halv timme. I och för sig måste en buss köra långsammare på de serpentinvägar det bitvis var över bergen i mitten på ön men det var en lång resa i alla fall.



Hasse :cool:

Sigrun
2008-03-14, 12:35
18. september går reisen for 3. gang til Lesvos og Plomari! Skal bo på Panorama, nytt leilighetshotell i utkanten av byen. Er spent på nøyaktig hvor det ligger. Skal være rett i nærheten av den lange, fredelige stranda vi har nesten for oss selv på vei inn til byen. Har limt opp bilde av leilighetshotellet samt et bilde jeg har tatt av utsikten fra verandaen over havet og Plomari sist jeg var der, i 2006, over skrivebordet mitt på jobb, så jeg kan se på det og lengte og drømme...:p Hyggelig å lese at du, Hasse, har blitt like glad i øya som oss!
Vennlig hilsen
Sigrun