handdator

Visa fullständig version : Manual för tangent


Ioslina
2008-03-06, 12:37
Finns det ngn manual för tangentbordet, så man kan se vilka grekiska bokstavstangenterna som är vilka? Vet att jag sett ngt liknande??
eller är jag dum?:confused::D

Arne
2008-03-06, 13:30
Här finnes matnyttig info om hur du ställer om tangentbordet till Grekiska bokstäver, men även en mall över tangentbordet med sina grekiska bokstäver.

http://evasresor.se/ellinika/images/GrekisktTangentbord.PDF


Arne

Ioslina
2008-03-06, 13:36
tusen tack för svar! till lite hjälp...
men visst finns det ett ställe man kan beställa en sorts "plastbild" att lägga över det vanliga tangentbordet? behöver tvunget inte beställa ett riktigt helt grekiskt tangentbord, som man måste koppla in varje gång.

Marianne
2008-03-06, 15:49
Jag vet inte om det finns en plastmall att lägga på tangentbordet, men jag tycker man vänjer sig ganska snart till var bokstäverna ligger - de flesta ligger ju ganska logiskt där de liknar våra bokstäver.

Men jag har skrivit ut en rad i taget - små och STORA bokstäver på de olika språken och tittar på lappen när det är nödvändigt:

http://i45.photobucket.com/albums/f84/Marianne45/IMG_8864a.jpg

Oj, vad Photobuckets bilder blir stora, försökte ännu en gång att få den mindre, men det lyckas inte riktigt för tillfället.:o

Janérik
2008-03-06, 23:11
I Windows XP:
Start => Alla Program => Tillbehör => Hjälpmedel =>Skärmtangentbordet
Då har man en bild av tangentbordet i nederkant på skärmen och kan där se vad de olika tangenterna egentligen kommer att skriva.

Mvh Janérik

Hellen
2008-03-28, 19:25
I Windows XP:
Start => Alla Program => Tillbehör => Hjälpmedel =>Skärmtangentbordet
Då har man en bild av tangentbordet i nederkant på skärmen och kan där se vad de olika tangenterna egentligen kommer att skriva.
Mvh Janérik

Vet du eller någon annan hur man lägger till språket, jag fixade att lägga till grekiska på den dator där det redan fanns en ikon längst ned till höger med Sv och Eng.
// Helén

Monica P
2008-03-28, 20:02
Oj, mitt problem ar det motsatta, sitter pa internetcafe och har inte tid att krangla fram a a och o, om ni visste hur manga a, a och o vi anvander i svenska spraket....

Ioslina
2008-03-29, 16:58
Vet du eller någon annan hur man lägger till språket, jag fixade att lägga till grekiska på den dator där det redan fanns en ikon längst ned till höger med Sv och Eng.
// Helén
Gå in på start- kontrolpanelen- välj språk (och internationella inställningar)- under fliken avancerat kan du välja.

Hellen
2008-03-29, 17:03
Gå in på start- kontrolpanelen- välj språk (och internationella inställningar)- under fliken avancerat kan du välja.

Tack! eller ευχαριστω (var hittar jag accenten)bye_bye
// Helén

Ioslina
2008-03-29, 17:22
Οριστε πολι! blev det rätt så??

Ioslina
2008-03-29, 19:09
Helen! försöker maila din kalimera in box, den är full! radera ngt så får du mail av mig sen!

Hellen
2008-03-29, 20:14
Ευχαριστώ πολί- Tack så mycket.

Jag ser nu att jag hade de flesta svaren om jag bara hade läst tråden från början.
// Helén:cool: