handdator

Visa fullständig version : Microsoft outlook 2007


ricky
2008-03-04, 20:36
Är det någon som kan detta *~'#¤~ade program?__D

Jag måtte gjort något som jag icke kan rätta till!?:confused:

När jag väljer mappen med skickade mejl så står det bara mitt namn på alla mejlen utom när jag väljer "till" Men det är kass för då blir det oordning på datumen eftersom det står i alfabetisk ordning istället. Hittills har det alltid stått namnen/eposten i datumordning när man valt "datum" men nu står det bara mitt namn på alla mejl fast "datum" är valt, och det är först när man öppnar ett mejl som man ser vem som är mottagare.

Jag vill alltså se vem som jag skickat mejlen till efter datumordning när jag öppnar "Skickat"

Finns det någon som vet hur man återställer detta??

Elisabet
2008-03-04, 20:43
Jag använder OE, där ändrar man vilka kolumner som ska visas under Visa - Kolumner. Under Visa - 'Sortera efter' väljer man vilken kolumn som ska komma först och väljer stigande eller fallande ordning.
Föreställer mig att det är samma i O.

ricky
2008-03-04, 20:52
:)Tack för svar!

I mappen skickade kan jag välja "till" "Från" och "Datum" precis som tidigare. Men jag vill ha det efter "datum" som jag alltid haft och funkar det normalt så sorteras det givetvis efter datumen. Säg att jag skickar mejl till Olle, Eva och Laban. När jag sedan tittar på "Skickat så ska det överst stå Laban sedan Eva och Olle. Men på min dator står det Richard, Richard och Richard.....

Elisabet
2008-03-04, 20:53
Om du går till skickatmappen och väljer att det ska sorteras på Skickat så kommer mejlen i datumordning.

ricky
2008-03-04, 21:02
Nej!
Mina relevanta optioner är "Till" "Från" och "Datum"
Jag har växlat efter behov när jag letat bland skickade mejl men när jag normalt har "datum" så står skickade mejl efter datum men det ska ju för guds skull stå vem som jag skickat mejlen till och inte mitt namn. Säg att jag mejlar dig nu och sedan går in och tittar på skickade så står mitt namn istället för ditt, men när jag öppnar upp mejlet så står det ditt namn. Det är oerhört jobbigt att öppna alla mejl för att kunna hitta det som du letar efter.

Elisabet
2008-03-04, 21:06
Då har jag inget annat tips än att du slänger alla gamla mejl ;)

Skämt åsido, jag har råkat ut för att det ändrat sig "av sig själv" men jag har alltid lyckats ställa tillbaka det på det sätt som jag beskrev, men O och OE är ju inte helt lika, så detta skiljer dem väl också då.

ricky
2008-03-04, 21:15
Tack för hjälpen:)
Men det lutar åt att ominstallera?

Skickar kanske tio mejl om dagen och kollar väldigt ofta skickade mejl för att checka priser offerter mm. Det är då väldigt jobbigt om det finns 300 mejl att välja bland och att alla är skickade till Richard.

Är det ingen som vet tills i morgon blir det en ominstallation.
Hoppas bara att inställningarna inte följer med mejlmapparna i ominstallationen

Elisabet
2008-03-04, 21:37
Om det är sådana mejl det handlar om så skulle jag spara dem någon annanstans på datorn. Eller inte bara skulle. Jag gör så :)
Att mejlprogrammet inte kraschar och allt försvinner vågar jag inte lita på.

Inställningarna följer säkert inte med om du installerar om, men nog låter det onödigt för en sådan sak. Det MÅSTE ju gå att välja! Du har väl kollat alla menyer! Flera gånger :D