handdator

Visa fullständig version : Konstig fråga!? Enkät?!


Ioslina
2008-03-04, 08:30
Sitter själv hemma och tittar runt på Kalimera. Är hemma från jobbet pga förkylning.
Ser att ca 18 personer är inne på forumet.
Vilka andra av er är också hemma och kollar på Kalimera, vilka är på jobbet? Av vilken anledning har man tid att sitta på Kalimera på dagtid? Finns många arbetslösa och alla jobbar inte dagtid. Vill man inte svara, så självklart behöver man inte det! Bara en långsökt undran som flög upp....

:rolleyes:

Athanasia
2008-03-04, 08:58
Jag kan berätta att jag är arbetssökande,men även när jag jobbade var jag inloggad på Kalimera..till o från,,,,

ciakoohler
2008-03-04, 08:58
De som är hemma kan ju vara pensionär ,som jag _B-anana

Frappe
2008-03-04, 09:01
Jag brukar börja min dag med när jag kommer till jobbet att kolla Kalimera och lite nyheter medans jag dricker min latte. Sen kan jag kika in vid lunch när jag käkar som oftast blir vid skrivbordet....:) i bland kan det bli något på em, då jag ska kolla ekonominyheter etc att man "råkar" klicka in på Kalimera även då...!

Camilla som borde börja jobba nu......

litentuva
2008-03-04, 09:05
Jag pluggar och skaffar mig inspiration genom att drömma mig bort till Kretas stränder och nya resmål i den grekiska ö-världen...

Mantas
2008-03-04, 09:14
Jag är hemma från jobbet och tar hand om mina två förkylda killar.

Försöker drömma mig bort mellan hostattacker och feberdimmor...

Inger
2008-03-04, 09:23
Jag jobbar, men mest kvällar o helger, så jag har ofta tid på fm att kolla Kalimera. Mycket roligare än städning o tvätt som alltid finns men ofta väljs bort.
Inger

laero
2008-03-04, 09:44
Jobbar,
men tog precis en kort paus, och lite Grekland piggar ju alltid upp bye_bye

theresa
2008-03-04, 09:54
flabb_flabJag pluggar och brukar ta en paus i bland lite då och då och vad är bättre än att gå in på kalimera_B-anana jag kollar även min nedräknare varje dag i hopp om att tiden ska gå snabbare då:D

Ioslina
2008-03-04, 09:57
Mycket roligare än städning o tvätt som alltid finns men ofta väljs bort.
Inger


"Jobbar,
men tog precis en kort paus, och lite Grekland piggar ju alltid upp"

Låter som vi alla "kalemerianer" är lika! Men det är ju klart - vi älskar ju Grekland!
Tack alla som velat svara, -hitills!

Elisabet
2008-03-04, 10:28
Det är ju kalimerapauserna som gör att man jobbar effektivt!

Kaa
2008-03-04, 11:15
Jag jobbar skift. jobbar 3 skift på 2 dar och ledig 2 dar. sen efter 7 sånna pass har vi vår härliga "X-vecka" ledig 9 dar. så nu har jag "x-vecka"flabb_flab_B-anana
/Cecilia

bjorn
2008-03-04, 17:06
De som är hemma kan ju vara pensionär ,som jag _B-anana
Och jag.klapp_klapklapp_klap
bjorn

ricky
2008-03-04, 18:00
Jag kan berätta att jag är arbetssökande,men även när jag jobbade var jag inloggad på Kalimera..till o från,,,,

:) Ja, då vet vi varför du är arbetssökande;)

rebase
2008-03-04, 19:05
Ricky. Den var lite elak_B-anana

*Nicki*
2008-03-04, 19:27
Jag brukar logga in på morgonen (hemma) och brukar inte logga ur förrän jag går och lägger mig för natten. Det gör att det ser ut som om jag är inloggad hela dagen trots att jag faktiskt jobbar dagtid (utan att kolla Kalimera). :)

Ioslina
2008-03-04, 19:49
:) Ja, då vet vi varför du är arbetssökande;)
tänkte faktiskt skrivit det också, men jag var snäll! Fast du har väl humor, hoppas vi!:D

Elisabet
2008-03-04, 20:08
Jag brukar logga in på morgonen (hemma) och brukar inte logga ur förrän jag går och lägger mig för natten. Det gör att det ser ut som om jag är inloggad hela dagen trots att jag faktiskt jobbar dagtid (utan att kolla Kalimera). :)Nej, det ser inte ut som du är inloggad hela dagen. Man loggas ut automatiskt efter 60 minuters inaktivitet.

Elisabet
2008-03-04, 20:09
Det finns väl inte många människor som inte surfar på jobbet om de har möjlighet!

Masouraki
2008-03-04, 21:45
Jobbar på ett labb så mellan analyserna kan jag gå in på kalimera och se vad som händer;):)

Athanasia
2008-03-05, 06:45
:) Ja, då vet vi varför du är arbetssökande;)

:)Det är lugnt,,,jag har humor...

Ioslina
2008-03-05, 08:56
Jobbar på ett labb så mellan analyserna kan jag gå in på kalimera och se vad som händer;):)

roligare att analysera grekland antar jagflabb_flab

Masouraki
2008-03-05, 09:34
roligare att analysera grekland antar jagflabb_flab

Självklart;)flabb_flab

Chras
2008-03-05, 10:56
Som "Praopensionär" har man ibland tid att kolla på Kalimera med flra andra sajter. Alltid kul att vara litet uppdaterad om vad som sker i Grekland. Nu gäller det att fortsätta med fotoarkivet för snart tar trädgården över och då är det litet annat som måste skötas. trodde att man skulle ha gott om tid men så verkar det inte vara. det är alltid något som ska göras eller fixas.
Chras

Abi
2008-03-05, 11:45
Jobbar på ett labb så mellan analyserna kan jag gå in på kalimera och se vad som händer;):)

Det gör jag också, MEN jag hinner bara kolla Kalimera på mina lediga dagar ;). Tur att jag har ökat ut dem lite Ang_elx....

bye_byeAbi

ricky
2008-03-05, 18:04
:)Det är lugnt,,,jag har humor...

:) Tänkte väl det, trodde inte heller att du var överkänslig;)
Kram på dig!

Lissi
2008-03-05, 18:13
Jag arbetar i skolan , men med specialundervisning och med elever som sitter vid datorn mycket med olika program och med eget arbete efter noggranna instruktioner...då blir det emellanåt tid för "fröken " att kika in på Kalimera...och på raster förstås. Något som var helt omöjligt under alla år som klasslärare;)

Lissi

ricky
2008-03-05, 18:29
I klassrummet:

-Fröken!...fröken.....fröken.....fröken...FRÖKEN!
Lissi lyfter ögonen från skärmen med Kalimera och utbrister...:o Eehh, var det någon som sade nåt???Ang_elx;)

ricky
2008-03-05, 18:34
Som egen företagare hade jag befogenheten att ge mig själv en muntlig varning för att jag varit "inne" på Kalimera under arbetstid!

:confused: Hmm...Man kanske ska införa dryga böter för dessa övertramp.
Och sedan när det blir dax att resa så omvandlas hela bötesbeloppet till reskassa:D

Lissi
2008-03-05, 19:35
:o:o:o:o
...säger fröken... Nä så illa är det inte, men första dagen efter sportlovet kom en av "mina" killar och sa: Lisa, har inte du varit i Grekland på lovet???

..Jo.....det hade jag ju..;)

Lissi

Rinaki
2008-03-21, 17:25
En del kan ju - som jag - jobba skift och då börja jobbet så sent som vid 16-17 på dagarna (när jag jobbar natt) så då kan man ju titta in här dagtid...hemifrån! Inget konstigt med det tycker jag.....
Rinaki

Argyris
2008-03-21, 17:52
Är egen företagare så jag har tid att kolla Kalimera när jag inte är ute och reser, och det gör jag en hel del.

/Nico

ricky
2008-03-22, 00:26
Är egen företagare så jag har tid att kolla Kalimera när jag inte är ute och reser, och det gör jag en hel del.

/Nico

...Kollar Kalimera eller reser??flabb_flab

Åsa L
2008-03-22, 07:04
Är ibland inne en kortis på lunchen på jobbet. Sitter kanske oftare vi denna tidiga timme på helgmorgnar, 07-tiden, pga småkalimeror som tycker att det är onödigt att slarva bort mornarna med att sova... Verkar dock denna morgon ha flest gelikar bland ickemedlemmarbye_bye, endast två Kalimeror till inloggade...
God morgon och Glad Påsk
Åsa

Rinaki
2008-03-28, 10:24
När influensan har slagit till och man ligger däckad i sängen så är "Kalimera" ett trevligt sällskap.....och man har ju all tid i världen då..."snörvel"...:)

Agda
2008-03-28, 14:00
Jag brukar titta in på Kalimera till morgonkaffet efter det jag "mornat" mina djur. På siestan blir det oftast en titt också. Sen eftermiddag och kväll hinner jag oftast inte så varje morgon brukar det finnas massor med nya inlägg att läsa.klapp_klap