Logga in

Visa fullständig version : Greklandfantaster, hjälp mig!

emme88
2008-03-02, 18:48
Jag och min pojkvän har bestämt oss för att åka till Grekland i sommar. Ingen av oss har varit där tidigare. Så jag har satt mig ner för att kolla runt på internet efter ett ställe som kan vara ngt för oss. Men det är sjukt svårt! Det finns minst sagt ett stort urval av ställen att åka till... Man blir helt förvirrad av alla olika resmål som finns. Kefalonia är en ö som verkar underbar.
Det som är viktigt för oss är att det är en mysig stad/by med fina sandstränder, vi vill inte ha klappersten. Bra restauranger i närheten är ett plus i kanten.
Jag vore hemskt tacksam för lite hjälp av er som varit i Grekland, så att vi hamnar rätt =)

Elisabet
2008-03-02, 19:08
Kefalonia, Skiathos, Naxos, Paros. Och Kreta förståss, är några förslag.

Siri A
2008-03-02, 19:10
Naxos har underbara sandstränder och en mysig Chora. (dock inte så mycket "snirklande" gränder) Ni kommer hitta något som passar er där! Och förresten. Bra resturanger finns det gott om! Visst är det svårt, men Naxos kan inte bli fel. Ett säkert kort. :)

ricky
2008-03-02, 20:07
Skiathos, Naxos, Paros. Och Kreta förstås, är några förslag.:)

emme88
2008-03-02, 20:22
Tack så mkt=) Har kollat lite på Naxos nu, Agia Anna och Agios Prokopios ser dunderfint ut! Vad är era erfarenheter av de två olika ställena?

Kalimera
2008-03-03, 06:53
Har kollat lite på Naxos nu, Agia Anna och Agios Prokopios ser dunderfint ut! Vad är era erfarenheter av de två olika ställena?Spelar ingen större roll, de ligger så nära varandra att ni kan gå längs vattnet. Gott om strandnära tavernor och pensionat på båda platserna.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/34.jpg

Det här är Agia Anna, om du går längs vattnet och svänger höger vid pilen kommer du till Agios Prokopios. Om du går åt motsatta hållet kommer du till Plaka, som är en ännu bättre strand. :)

aake
2008-03-03, 14:39
KRETA förstås! Ön har allt vad man kan önska sig.Jättelång och fin sandstrand nära alla hotell i Rethymnon. Mysig stad men en aning "turistisk" utefter strandpromenaden, men man behöver ju inte vara på stranden hela tiden.

aake