handdator

Visa fullständig version : Boende i Lixouri eller Agia Efimia


ab73
2008-03-02, 16:50
Hej Kefaloniavänner,

Jag väljer mellan två hotell och det ena ligger i Lixouri oach det andra i Agia Efimia. Vilket ska jag välja och varför ? Eller har någon nåt bra tips på ett trevligt Apartament/pensionat med närhet till strand. Gärna också sandstrand.

Kalimera
2008-03-03, 07:39
Svårt val, Agia Efimia är trevligare än Lixouri, men bor du i Lixouri har du närmare till Argostoli och Lassi. Å andra sidan får du närmare till Mirtos beach och till Sami (där de intressantaste sevärdheterna finns, och där den fina Antisamosstranden ligger) om du bor i Agia Efimia. Jag själv skulle nog valt Agia Efimia när jag tänker efter.

PelleB
2008-03-03, 10:15
Instämmer till fullo! Agia Efimia är en trevlig ort medan jag tycker Lixouri är lite halvtråkigt. Närheten till Lassi/Argostoli är ju en nackdel men det skiljer i tid inte så jättemycket ändå och från Agia Efimia har du ju nära till Sami/Antisamos, Ithaka, Myrthos, Assos m.m. så det är bra ändå. Dock är bil en nödvändighet (men det är det i Lixouri oxå).

ab73
2008-03-05, 16:38
Tack ska ni ha för svaren. Det blev så att vi bokade Zakynthos nu i stället, men vi kommer att bo i ALykes på norra sidan , så det blir nog en dagstripp över till Kefalonia tror jag för att få uppleva den underjordiska sjön.

Kalimera
2008-03-05, 17:04
så det blir nog en dagstripp över till Kefalonia tror jag för att få uppleva den underjordiska sjön.Det går båtar till Kefalonia från Agios Nikolaos norr om Alykes. Passa på att se Drongarati cave också, den ligger inte långt från Melassani lake.