handdator

Visa fullständig version : Karlovassi?


Aina
2008-03-02, 14:31
Är Karlovassi värd ett besök? I somras åkte vi bara genom staden och tyckte att den såg lite tråkig ut, men vad jag förstår består den av tre olika delar. Någon som varit där och har platser att rekommendera?
Aina

kalokairi
2008-03-07, 10:47
många som bara åker igenom tycker precis som du, att det ser tråkigt ut.. men jag tycker ni ska ge staden en chans! har varit i Karlovassi många gånger och tycker om att vara där just därför att det inte är så turistiskt utan man bor mitt bland befolkningen. Själva kustvägen genom stan är väl inget speciellt, men ta er ner till den lilla hamnen som är väldigt mysig! Och in till själva centrum och torget där (torget är för övrigt helt "nyrenoverat" och omgjort)
Sen finns det en by ovanför Karlovasi (gångavstånd) som heter Lekka, verkligen en pärla! Från byns torg ser man över hela Karlovasi med omnejd.

tyvärr hade själva stranden i stan förfallit lite i somras, mycket beror nog på att det är så få turister där (ännu mindre nu de sista åren).. Strandbaren "Beach front" som var träffpunkten hade rivits. Det gjorde faktiskt lite ont i hjärtat att se, älskade nämligen att sitta där på eftermiddagarna med en frappe.. :(

Men på kvällarna/nätterna livas staden verkligen upp! Folk sitter på restaurangerna i hamnen tills långt efter midnatt, och barerna är fulla med folk.

Smaken är ju som baken, men Karlovasi är i allafall i mitt hjärta :)

Aina
2008-03-07, 14:04
Å tack för svar, vad roligt. Tänkte först: "Ingen svarar. Ingen har varit där." Kanske kan man ta bussen från Kokkari om man vill besöka Karlovassi överen dag. Byn Lekka åkte vi igenom, på väg från Votsolakia till Potami, men stannade inte i.

Det är lätt att missa saker första gången man är på besök, särskilt större byar eller städer där man inte riktigt vet var man ska "börja".

Aina
_B-anana vill sonen se dansa