Visa fullständig version : Gbg-Cph-Ath med Sterling?
Är det någon här som bokat följande resa: Göteborg till Aten via Köpenhamn?
Vad jag kan se så går en sådan resa inte att boka via nätet, någon som kan klura ut hur man gör?
Det är one-way biljetter jag är ute efter
// Helén
liselotti
2008-03-02, 13:09
Så här står det på Sterlings hemsida:
I första omgången så kan man bara boka resor från Göteborg via Köpenhamn till London, Budapest, Barcelona och Algarve.
Flera destinationer kommer att läggas till efter hand.
Jag väntar också på Athen.......
Tack, ouppmärksamt av mig, då väntar jag medflabb_flab
Mailar dem och frågar, får se om jag får något svar....
// Helén
Är det någon här som bokat följande resa: Göteborg till Aten via Köpenhamn?
Du kan boka redan nu, men första turen för 279:- oneway Gbg - Kastrup går först precis i slutet av Mars. Då måste du ta ut väskan på Kastrup och checka in den igen till Athen. Ännu så länge. Det verkar som det kommer genomgående incheckning Gbg - Athen senare. Men räkna med att du nu behöver 3 timmar mellan flighterna. Incheck och säkerhetskontroll på Kastrup tar en "evighet"...
Jag tipsade om just denna 279:- Gbg - Kastrup i en annan tråd. Någon dag senare såg jag i en tidningsannons att Sterling faktiskt delvis har samma pris Arlanda - Kastrup! Annars kostar oneway 499:- den vägen. Det ger ju även Mälardalsboende ev en möjlighet att utnyttja de billiga biljetterna från Kastrup.
Och även om vi/jag har skällt på Sterling i en annan tråd så kan man ibland hitta riktigt billiga biljetter Kastrup - Athen med dem. Och med andra bolag också. Sterling har sina fel och brister, men även låga priser... Och då kan det i vissa lägen kanske vara lönt även för resenärer från Gbg och Sthlm att flyga via Kastrup.
Här är mer info om Gbg - Kastrup. Det finns ingen reklam för Grekland så den länken kanske kan slinka igenom:
http://www.sterling.dk/sv/sterling_connect-aal-got
En annan möjlighet för Göteborgare, som jag också tipsat om tidigare, är att ta bussen från Ericson-plan till Kastrup. Det går flera varje dag, tar ca 4 - 4,5 timme och den stannar precis utanför avgångshall 2 på Kastrup.
Peter
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.