handdator

Visa fullständig version : Kalo mina


Zanét
2008-03-01, 00:24
Kalo mina/God månad!

En vanlig fras när man går in i ny månad - Det är ju 1 mars idag :)

//Zanét bye_bye

Monica P
2008-03-01, 10:35
KALO MINA pa alla er stackare som sliter i ert anletes svett for att kunna komma hit pa semestern... vi har arets vackraste dag idag, halvsommar, ljuvligt, friskt, dags att gomma undan langkalsongerna och oppna fonsterluckorna...(det far jag val angra i morgon kanske) Ta semester i mars! Grekland ar som gronast nu!

Riitta
2008-03-01, 16:21
Ååååå, säger jag bara:)Och så Kalo Mina också förstås:)

Riittabye_bye

Agapi
2008-03-02, 09:38
Kαλό μήνα!

En sed som finns hos oss är att sätta på martitzi på barn och vuxna som vill.
Vad är en martitsi? Jo man tar en röd och en vit tråd och flätar eller tvinnar den och gör ett armband av det. Och sen ska den sitta månaden ut.
Varför? En gammal sed. Man trodde förr att det hjälpte folket att inte bli solbrända;). Man ska då sätta på armbandet kvällen innan 1mars. Och sen ska den sitta månaden ut. Efter månadsslutet hänger man ut armbandet så att svalorna kan ta det som hjälp för att bygga sitt bo. En liten fin sed tycker, ganska rolig.
Man fortsätter med denna sed, för skoj skull. Inte för att folk tror på skydd för solbrännan:rolleyes:,:) hoppas jag.
När min man även fixade ett åt mig frågade jag hur stor solskyddsfaktor det var på armbandet....

:)Katerina

june
2008-03-02, 15:13
Hej.
Nån som vet hur man gör när man vill skriva med grekiska bokstäver här i forumet??
Från en som inte har nån koll!!

NewAnn
2008-03-02, 18:08
Hej.Nån som vet hur man gör när man vill skriva med grekiska bokstäver här i forumet??
Från en som inte har nån koll!!
Under denna tråd står det lite om det: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=5302
eller under denna:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1926&highlight=bokst%E4ver
Mvh Ann

june
2008-03-02, 20:20
Jag får tyvärr bara upp svenska och engelska!!! Gör jag nått fel??snyft_drop

NewAnn
2008-03-03, 19:39
Jag får tyvärr bara upp svenska och engelska!!! Gör jag nått fel??snyft_drop
Så här skrev Zanet i en utav trådarna:
"Om du högerklickar på den där lilla blåa och sedan väljer "egenskaper" får du upp en inforuta och där kan du klicka på "lägg till" och sedan välja de språk du vill kunna skriva med. När du valt klickar du på "verkställ" och därefter OK och så är saken klar.

När du sedan vill skriva grekiska vänsterklickar du på den lilla blåa och väljer vilket språk du vill skriva med just då.//Zanét"
Har du provat detta? Mvh Ann

june
2008-03-04, 18:06
Den "lilla blå" menar du "knappen" som det står SV i?? Ifall om att det är så så funkar det inte. Men det är kanske nån annan Lilla blå som menas....snyft_drop

june
2008-03-04, 18:09
Jag har gnuggat "knölarna"(geni) och nu fick jag ihop det. Tack!!_B-anana_B-anana