handdator

Visa fullständig version : om rethymnon!


ida_p_81
2008-02-29, 17:49
hej!

jag har varit i rethymnon 18 gånger på 10 år.
Det är mitt absoluta favoritställe och mitt andra hem känns det som.
jag har bott och jobbat där.
idag är jag dock 27 år och ska precis flytta ihop med min pojkvän så jag får nog lägga den här tiden bakom mig och koncentrera mig på ett "riktigt" liv här.
men jag vill varmt rekommendera detta ställe till er alla!
kanske blir det en dag ert favoritställe dit ni åker varje år.
jag rekommenderar följande hotell.eleonora, steris och ilios beach.
alla har trevlig personal och ligger bra.
rent room rekommenderas min vän lefteris rent rooms.lite billigare än hotell om man reser med bara flygstol.
till kvällen rekommenderas strandpromenaden och alla dess restauranger och alla trevliga människor.speciellt på restaurang kaliston!och ett mysigt ställe ni inte får missa är fiskresturangerna vid hamnen!lite dyrare,men väl värt med utsikten och alla skojiga människor som jobbar där!
diskotek finns det 3 st för turister.dom andra är det mest greker på.
men det tycker jag bara är trevligare att umgås med lokalbefolkningen.
detta är inget värsta partystället för festprissar.då rekommenderas detta ställe inte.stranden och badet är bara bra.det är ett mysigt lite ställe för alla åldrar.men kan kännas lite litet om man stannar länge och finns inte så jättemycket shopping.det är enda nackdelen.men bussarna går ju varje timme.en annan nackdel förresten är ju att man vill inte åka hem...he he
trevlig resa!

NewAnn
2008-03-01, 12:54
Hej. Retymnon ska jag besöka vid tillfälle, det låter trevligt. Har varit på kreta men då på chaniakusten så Rethymnon har jag kvar att upptäcka.
Ni får väll förstöka att ta en veckas semester i Grekland då och då i varje fall;) i retymnon eller någon annanstans i grekland. Mvh Ann

litentuva
2008-03-01, 15:01
Inte ska man sluta besöka Kreta bara för att man stadgar sig...flabb_flab
Jag var i samma sits för ett par år sedan. Hade bott och arbetat i Rethymno från det att jag var 19,5 och ett antal år framåt. När jag närmade mig 27 träffade jag min man och ett barn var snart på gång. När bebisen (som nu är 4 och snackar en del Grekiska) var 7 månader återvände vi till rethymno för första gången på tv år och första gången för min man någonsin. Förstå min glädje när han blev lika förtjust i staden och ön som jag! Sen dess är Kreta det självklara semestermålet! De första åren blev det två resor per sommar men nu försöker vi spara miljön och stannar lite längre den resan vi gör istället, i år blir det 23 dagar!
Med tanke på det barn och familjeälskande folk som greker är var det naturligtvis extra roligt att återvända med barn!_B-anana

aake
2008-03-01, 17:20
Hej ida p 81!
Håller med dej att Reth. är toppen. Vi har besökt Kreta 25 ggr och har oftast bott i Rethymnon på hotell Ilios beach. På Kreta finns allt man kan begära. I Reth kan man lätt välja om man vill hålla sig efter strandpromenaden eller gå några meter upp mot stan och finna det genuina folklivet och den riktiga grekiska maten.
Vi har alltid försökt att åka ner två gånger per år,men med stigande ålder och diverse krämpor så får vi nu nöja oss med en gång.
Vi kommer ner om 85 dagar_B-anana. Hölsningar till alla. aake

ida_p_81
2008-03-02, 17:11
hej!

vad trevligt med alla svar!
jag ska försöka få med mig min pojkvän till rethymnon nångång.
men han är inte alls sugen på att åka ner till alla grekerna...he he.
jag känner att jag måste lämna det livet bakom mig eftersom det var mer än en semester för mig och tillhörde mer singel livet eftersom jag bodde och jobbade där och känner många greker och även hade en pojkvän där.
men kanske sen när man har barn kan vi nån gång återvända!vad kul det hade varit!

kramiz till er alla!

litentuva
2008-03-02, 19:33
Låter som mitt liv på kreta :0) Men det funkar ändå min man har träffat på kompisar och ex och det funkar bra. Livet går ju vidare för alla! Dco behövde jag ett par års break ifrån hela karusellen innan jag var redo att återvända.
Lycka till i alla fall och hoppas att du inte behöver släppa rethymno helt.