Visa fullständig version : Bokning av boende
Ska till Naxos i slutet av maj/början av juni och har ev. tänkt att bo på Hotel Agios Prokopios. Det verkar vara ganska populärt så min fråga är om man måste boka i förväg eller om det är troligt att det finns rum vid den tiden? Vi är två vuxna och två barn och stannar kanske 3-5 nätter.
Vilket pris kan man räkna med? Skiljer det sig priset mycket om man bokar i förväg?
Normalt sett är det oftast billigare att förhandla på plats i slutet av Maj, men eftersom Hotellet är populärt kan det vara en god idé att förhandsboka.
Beräkna 35-55€ per natt vid denna årstid.
Arne
Räkna med högre pris om ni förbokar. Vid den här tidpunkten finns det gott om boenden överallt på Naxos och i det område som ni vill till finns många bra och prisvärda boenden. Ni kommer att ha mycket att välja på även om ert förstahandsalternativ mot förmodan skulle vara förbokat.
Eva
Kalimera
2008-02-29, 14:11
Ska till Naxos i slutet av maj/början av juni och har ev. tänkt att bo på Hotel Agios Prokopios. Jag tror knappast att det är fullt så tidigt på året, skulle det mot förmodan vara det finns det garanterat rum hos Ioanna eller Dimitra som ligger precis bredvid.
Tack för svaren! Jag tror nog vi stuntar i att boka. Som sagt, är det fullbokat finns det säkert minst lika bra alternativ.
Micke Pite
2008-03-03, 19:37
Tack för svaren! Jag tror nog vi stuntar i att boka. Som sagt, är det fullbokat finns det säkert minst lika bra alternativ.
Ett tips är att skriva upp telfonnumren till hotellen och ringa från färjan till Naxos och höra om de har något ledigt, så har du boendet klart då du kommer till hamnen och slipper rumsraggarna. De hämtar dig då vid hamnen.
Är speciellt skönt om du kommer med sena färjan till Naxos.
Micke
Hotel Prokopios ville ha 40 euro/natt i mitten på juni för två pers. Gick kanske att pruta.
Hotel Prokopios ville ha 40 euro/natt i mitten på juni för två pers. Gick kanske att pruta.
Hei! Min erfaring med Naxos og omgivende øyer i mai/juni er at det er enkelt å finne godt og rimelig bosted etter at man har ankommet. Kanskje ville jeg ha booket første natt hjemmefra om ankomsten var sent på dagen/kvelden. Av makelighet...
Finns ju som alltid mycket att läsa på Kalimera, sitter och ska hjälpa en vän med boende 1 vuxen och 2 tonåringar, de söker något billigt? inte mer än 35 euro per natt, tips? kommer första veckan i Juli.
Camilla
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.