handdator

Visa fullständig version : Hyra bil


rebase
2008-02-28, 11:19
Hej.

Vi skall åka till Pytaghorion i september 14 dgr. Är det någon som kan rekommendera någon seriös o prisvänlig biluthyrare. Jag funderar också på att hyra bil 1 vecka o moppe 1 vecka.
Tacksam för svar:)

kirtor
2008-02-28, 13:55
Nicos i hovedgaten i Pythagorion. Greie priser og veldig seriøst. Bra biler og mopeder, motorsykler. De snakker også dansk fordi fruen jobber der og er dansk.

Kastas
2008-02-29, 22:48
Evelin rent a car otroliga enorm service och trevliga...bye_bye

xenos
2008-03-01, 06:12
Är det någon som kan rekommendera någon seriös o prisvänlig biluthyrare. Jag funderar också på att hyra bil 1 vecka o moppe 1 vecka.

När ni varit på alla de andra rekomenderade uthyrarna så går ni till Kiklos, också på huvudgatan, Lykourgou Logotheti, Pythagprion. Jag har hyrt både bil och Mc av dem i många år.
Låt inte lura er av det deras oansenliga yttre, de har en enorm depå utefter vägen mot Vathy. Jämför därefter priserna.

Hälsa Samos från mig!
Lefteris
obetald reklammakare

rebase
2008-03-03, 09:49
Tack för svaren. Jag får väl jämföra priserna lite grann. Jag funderar lite på försäkringsskyddet man får. Tidigare år har jag tyvärr inte tänkt så mycket på det(som tur är har inget inträffat). Kan det vara så att priserna kan variera beroende på vilken nivå av självrisk man väljer??

kirtor
2008-03-03, 10:36
Tack för svaren. Jag får väl jämföra priserna lite grann. Jag funderar lite på försäkringsskyddet man får. Tidigare år har jag tyvärr inte tänkt så mycket på det(som tur är har inget inträffat). Kan det vara så att priserna kan variera beroende på vilken nivå av självrisk man väljer??



Forsikringer osv. er vedlig godt ivaretatt hos Nicos. Det er veldig viktig, så derfor velger vi alltid dem. Du finner dem på internett.

Kastas
2008-03-03, 13:31
Är nog stort sett samma försäkringsskydd hos alla som hyr ut i dag..

Kastas
2008-03-03, 13:41
Tänk även på miljön när ni är på semester. Försök att hyr av dom som ligger lite utanför tätorterna.Sen att man försöker låta bli att köra in i centrum av tätorterna tex. Pythagorion mm. Dom är ju inte så miljövänliga dessa köretyg på två hjul. Bara en liten tanke som slagit mig i dessa tiderbye_bye

Aina
2008-03-03, 16:31
Miljö... Ja, då borde man väl framför allt inte flyga! :(
Aina

Kastas
2008-03-03, 16:47
Nej Aina men när vi nu är där menar jag att vi kan bidra lite eller??bye_bye

rebase
2008-03-23, 16:28
Kirtor. Vill bara tala om att jag mailade med Lil på Nicos och fick ett väldigt fint intryck av henne o Nicos. Dom var inte billigast men efter lite prutning så bokade jag bil av dom. Det verkar som dom har ett bra försäkrinksskydd. Tack för tipsetklapp_klap

kirtor
2008-03-24, 07:39
Kirtor. Vill bara tala om att jag mailade med Lil på Nicos och fick ett väldigt fint intryck av henne o Nicos. Dom var inte billigast men efter lite prutning så bokade jag bil av dom. Det verkar som dom har ett bra försäkrinksskydd. Tack för tipsetklapp_klap


God tur til Samos! Flott å kjøre bil der og det er mange flotte steder og besøke.

oliv
2008-04-05, 18:30
Det är nog ingen större skillnad på uthyrarna kan jag tänka, vi hyrde av en firma mittemot hotell Illios (supergod o enorm grillmix) i tvåvägskorsningen på väg mot Ireon. De var serviceminded så det förslog, när vi fick stopp på bilen kom de efter 10 minuter med en ny bil. Vi var på Samos i 2 veckor förra året i maj och gjorde upp med firman att hyra mc mest hela tiden men att vi fick hyra bil om vi ville för samma pris (en mindre sådan men med AC). En dag regnade det så vi hyrde bil istället men de andra dagarna blev det mc. Mest för att få känna alla dofter av kryddor och blomster mmmmmm och det var lättare att stanna o parkera mc,n också. Ha en skön resa.

oliv
2008-04-05, 18:36
Kom på att biluthyraren i trevägskorsningen mittemot hotell Illios heter DINOS, bara gott att säga om dem, inga problem då vi ville byta mc eller ha bil istället en dag.
Men som sagt det är nog säkert lika bra hos de andra.

danny
2008-04-30, 12:36
Hej,
Vi åker till Samos 11/5 och har tänkt att hyra bil några dagar. Här finns ju en hel del bra tipps på biluthyrare i Pyhagorion, tydligen även nära hotell Ilios där vi ska bo.

Är det någon som har någon uppfattning om ifall det är förmånligare att hyra bil på plats jämfört med att boka till den som tillval hos Ving? Den minsta bilen (räcker för oss) kostar 850kr för 3 dygn hos Ving, vilket jag tycker verka vara ett riktigt bra pris. Lite otydligt dock vilka försäkringar som ingår, ifall det tillkommer avgifter utöver detta. Vi måste boka bilen senast en vecka innan avresa (dvs söndag 4/5), så om det är någon som har några tipps eller erfarenheter så mottages dessa tacksamt!

maggione
2008-04-30, 23:04
På plats kan man alltid pruta, om du hyr här hemifrån är det fast pris. Beror på när man skall åka också, i slutet av säsongen är det billigt att hyra bil!

zero
2008-05-01, 00:18
Hej!
Åker med Fritidsresor till Samos 20-27/7 och bokade bil samtidigt vilket kostar mig 1554 kr för 8 dagar (kategori A) vilket jag tycker är ett bra pris har även kollat priser på plats men detta var helt klart billigast