Visa fullständig version : Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach
Thorbjornson
2008-02-27, 12:59
Är det någon som har erfarenhet av detta hotell? Kalimera rekommenderar det och det ser fint ut. Kul att för en gång skull ta ett boende med pool. Vi har blivit erbjudna studios för 4 personer ett pris på 55€, är det ett bra pris?
Vi har bott på detta Hotel de senaste nio åren vi besökt Naxos. Trivs rent förträffligt med såväl hotell som omgivningarna.
Arne
Thorbjornson
2008-02-27, 16:08
Vi har bott på detta Hotel de senaste nio åren vi besökt Naxos. Trivs rent förträffligt med såväl hotell som omgivningarna.
Arne
Tackar, det låter bra.
klapp_klap
jonashagel
2008-03-09, 12:45
Hotellet är toppen ! Perfekt läge ! Mycket , mycket prisvärt !
Men ... bäst av allt är Vaggelis och hans fantastika familj som äger hela härligheten. Vilken kanonservice på allt !
I mitt fall är hotellet unikt så till vida att det är det första och enda hotell jag någonsin återvänt till i semestersyfte, då vi annars brukar ha som "praxis" att alltid försöka se "nya ting" då vi är ute och reser.
Ni har gjort ett mycket bra val !
_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap
Är det någon som har erfarenhet av detta hotell? Kalimera rekommenderar det och det ser fint ut. Kul att för en gång skull ta ett boende med pool. Vi har blivit erbjudna studios för 4 personer ett pris på 55€, är det ett bra pris?
Låter som ett mycket bra pris vid förbokning och för 4 personer. Blir lite nyfiken vid vilken tidpunkt ni fått detta pris. Jag har inte bott där men Vaggelis och mor visade oss stället för några år sedan när vi gick förbi och allt verkade väldigt fint. Har tänkt bo där någon gång och det känns som ett ställe som passar bra om man reser med barn och barnbarn. Någon som vet om Vaggelis har barnbilstol till sin bil?
Eva
Eva undrade:
Har tänkt bo där någon gång och det känns som ett ställe som passar bra om man reser med barn och barnbarn. Någon som vet om Vaggelis har barnbilstol till sin bil?
(Jag misslyckades med mitt citatförsök, så det får bli så här den här gången)
Hej!
Vaggelis erbjöd oss att låna en bilbarnstol om vi ville hyra bil. Dock blev vår dottr sjuk så vi kom aldrig iväg med bilen. Däför vet vi inte i vilket skick den är.
Om du undrar om han har en stol i SIN bil så hade han det inte då. Men om ni bokar hos honom och bestämmer transer från färjan så fixar han det säkert.
/Ofelia
Tack för svaret Ofelia.
Eva
Jag är tveksam till om han lyckas fästa barnstolen i den minibuss han har men säker är jag ju inte. Helt säkert så lovar han att utrusta bussen med barnstol om ni kräver det och förbokar men jag är alltså tveksam till om stolen sitter fast ordentligt.
Om jag kommer ihåg det kan jag fråga honom då vi far dit i juni men då får du påminna mej en gång till innan vi åker. Vi ska inte bo hos honom då eftersom vi vill bo vid Agios Georgios stranden.
Mvh Janérik
MariellM
2008-03-27, 07:23
Hakar på den här tråden eftersom vi tänker bo hos Vaggelis på Hotel Agios Prokopios.
Jag har mailat med honom och fått ett pris på 45€/natt i 5 nätter från 30 april-5 maj, för en lägenhet med både balkong och veranda (Vi är 2 stycken men det får plats 4). Toppenpris tycker jag själv som har noll erfarenhet av Naxos och Grekland! flabb_flab Ska ge bort resan till min sambo på hans 40årsdag så det får bli lite mer än budgetrum...
Nu vill han ha alla mina kortuppgifter via mail, så han kan dra 90€ om vi INTE kommer ner. Är detta något som man brukar göra? Kan jag känna mig säker på att lämna mina kortuppgifter på det sättet? Nån som har någon erfarenhet av det?
/Mariell
Ja, det är helt lugnt. Vaggelis tillämpar denna regel med kortuppgifter endast för att förhindra så kallade spökbokningar, dvs att turister ibland
bokar in sig på flera alternativ och sedan på plats väljer ett av dem.
Då är det jobbigt om Hotellägaren har tackat nej till andra gäster på grund av
att han haft fullbokat. Jag kan personligen gå i god för att Hotel Prokopios
är ett mycket seriöst Hotell och att kontouppgifterna på intet sätt kommer
att missbrukas.
Vi har bott hos Vaggelis i tiotalet år nu och har bara gott att säga om Hotellet.
Arne och Hustru Birgitta
Hakar på den här tråden eftersom vi tänker bo hos Vaggelis på Hotel Agios Prokopios.
Jag har mailat med honom och fått ett pris på 45€/natt i 5 nätter från 30 april-5 maj, för en lägenhet med både balkong och veranda (Vi är 2 stycken men det får plats 4). Toppenpris tycker jag själv som har noll erfarenhet av Naxos och Grekland! flabb_flab Ska ge bort resan till min sambo på hans 40årsdag så det får bli lite mer än budgetrum...
/Mariell
Det är dyrt tycker jag även om de är ett fint ställe. På Naxos finns det en uppsjö av boenden så tidigt för säsongen. Även rum med hög standard går att få billigare så tidigt.
Eva
MariellM
2008-03-27, 09:34
Tack både Arne och Eva!
Är det dyrt alltså? Det är alltså en lägenhet med två rum och kök, utgång både mot trädgården och poolen. Trodde det var hyfsat bra pris...
Är det någon som vill rekommendera nåt annat ställe så här i sista minuten, eller ska jag försöka pruta lite? :o
/Mariell
Är det någon som vill rekommendera nåt annat ställe så här i sista minuten, eller ska jag försöka pruta lite? :o
Stället är fint, men jag hade inte förbokat, inte den perioden då ni skall resa, aldrig förresten. Det finns hur mycket fina rum som helst att välja på.
// Helén
Micke Pite
2008-03-27, 11:45
Det är ett hyfsat pris och ni kommer inte att bli besvikna, frågan är om frukost ingår?
Annars tycker jag inte att ni behöver förboka den tiden på året, utan ta med Vaggelis mobilnummer och ring från färjan eller hamnen ni åker från och prata med Vaggelis så kommer han och hämtar er i Naxos hamn och ni har fortfarande möjligheten att förhandla om priset på plats då ni sett rummen eller ta ett annat hotell.
Finns flera fina alldeles i närheten.
Micke
Är det en tvårumslägenhet så är det inte så dyrt men betänk att det är riktig lågsäsong när alla har lediga rum. Jag skulle göra som i förslaget ovan och ringa vid ankomsten till ön.
Eva
MariellM
2008-03-31, 06:51
Hej och tack för svar!
Ja, man kanske är lite för svensk bara, ha koll på allt i förväg...
Priset är exkl frukost, för den ville han ha 5€ extra per person.
Vår båt kommer in till Naxos 22.45 och sen ska vi ta oss till Prokopios också. För mig som både svensk och nybörjare på obokade resor känns det som väldigt sent att leta efter boende den tiden på dygnet. Är det inte kolsvart ute då? Men jag är inte helt orädd heller, säger ni att det går att få tag i bättre boende för samma peng alt lika boende till mindre genom att leta på plats, så ok, då kör jag på det! flabb_flab
/Mariell
Kalimera
2008-03-31, 13:42
Vår båt kommer in till Naxos 22.45 och sen ska vi ta oss till Prokopios också. /MariellPersonligen föredrar jag att ha rum bokat om jag kommer fram så sent, vill gärna komma på plats så snabbt jag kan, oavsett när på året det är.
Verkar vettigast att förhandsboka, i alla fall första natten. Men, när landar ni i Athen? Det finns ju färjealternativ. Från Rafina kan ni fara vid halvfemtiden och vara framme på Naxos vid halvniotiden. Alla dagar utom onsdag går denna tur. I Rafina är ni på 30 min med taxi eller buss.
Arne
http://www.gtp.gr/images/Transportation/tick.gif http://www.gtp.gr/images/Transportation/tick.gif http://www.gtp.gr/images/Transportation/tick.gif http://www.gtp.gr/images/Transportation/tick.gif http://www.gtp.gr/images/Transportation/tick.gif http://www.gtp.gr/images/Transportation/tick.gif 16:45RAFINA
(RAF) (http://www.gtp.gr/PortPage.asp?id=271)20:35 NAXOS
(NAX) (http://www.gtp.gr/PortPage.asp?id=11978)30/5/08 28/9/08 MF (http://javascript<b></b>:openwin1(2164))
cc (http://javascript<b></b>:;)
nyborg56
2008-03-31, 14:15
Hej!
Om jag vore du skulle jag höra med Vagelis om han inte har en studio till er.
Du kan välja att få mot poolen, de är stora och bra.
Är ni bara två personer räcker det gott o väl, själv reser jag med man o två tonårsbarn och vi tycker det är okey för oss fyra.
Tyvärr hade Vagelis fullt i år när vi skulle boka så det blir hos hans syster Ioanna.
Vi ser fram emot våran sjunde ö-luff i sommar,ni kommer inte att bli besvikna på Naxos det är den ön vi varit flest gånger på.
Elisabeth
Hej!
Om jag vore du skulle jag höra med Vagelis om han inte har en studio till er.
Du kan välja att få mot poolen, de är stora och bra.
Är ni bara två personer räcker det gott o väl, själv reser jag med man o två tonårsbarn och vi tycker det är okey för oss fyra.
Tyvärr hade Vagelis fullt i år när vi skulle boka så det blir hos hans syster Ioanna.
Vi ser fram emot våran sjunde ö-luff i sommar,ni kommer inte att bli besvikna på Naxos det är den ön vi varit flest gånger på.
Elisabeth
Hade Vagelis fullt? När ska ni åka? Vi hade tänkt att bo där i sommar, men inte förboka.
/Ofelia
Kalimera
2008-03-31, 14:53
Hade Vagelis fullt? När ska ni åka? Vi hade tänkt att bo där i sommar, men inte förboka./OfeliaVaggelis har ofta fullt, när vi var där i september förra året kunde vi bara stanna två nätter, sedan var det fullt, ändå finns det 40 rum eller något sådant. Poppis är bara förnamnet.
MariellM
2008-03-31, 15:16
Hej och tack för alla svar!
Arne: Ja det är ju det som är kruxet, vi åker på en onsdag...
Är framme i Aten 10.40 den 30 april, så det blir till att se stan över dan innan vi kliver på färjan 17.30 för att lägga till vid Naxos kvart i elva på kvällen. Vaggelis hämtar oss.
Vi får väl se om vi inte kan pruta på plats eller kanske byta till ett mindre rum som Elisabeth föreslog! Han verkar supertrevlig så det blir nog inga större problem, eller vad tror ni. Annars är jag beredd att betala omkring 45 € per dygn i en "lägenhet" på Naxos, det är ju ändå gubbens 40-årsdag vi ska fira! :D
Hälsn. Mariell
-som äntligen spikat resan, fast ändå tänker på Sifnos, får ta den ön på nästa resa! flabb_flab
nyborg56
2008-03-31, 17:29
Hade Vagelis fullt? När ska ni åka? Vi hade tänkt att bo där i sommar, men inte förboka.
/Ofelia
Vi hade tänkt att bo där 20/6-26/6, men jag tror det blir bra hos Ioanna oxå det ligger ju i samma område och det är ju just det vi trivs med.Bara promenera ner till stranden o sen upp till någon trvlig taverna mitt på dagen o ta en kall öl o bara njuta av utsikten över havet. Nu börjar jag verkligen längta. I år blir det först Milos sedan Amorgos o sist Naxos.
/Elisabeth
30 aprilJag hade inte oroat mig får boende så tidigt på säsongen. Får ni inte plats på just Agios Prokopios Hotel så finns det flera trevliga hotell i närheten, vad jag har sett utifrån. Men vill ni absolut bo där så förboka. Hur länge ska ni stanna?? Om ni har 1 vecka eller mer så skulle jag inte förboka någonting, utan sova de 2 första nätterna i Naxos stad. Ta er sedan ut till Agios Prokopios, en solig förmiddag, leta upp ett schysst rum, lägg er på stranden, känn lugnet och NJUT!!!
http://i191.photobucket.com/albums/z303/siriappelberg/Naxos197.jpg
MariellM
2008-03-31, 17:53
Hur länge ska ni stanna?? Om ni har 1 vecka eller mer så skulle jag inte förboka någonting, utan sova de 2 första nätterna i Naxos stad. Ta er sedan ut till Agios Prokopios, en solig förmiddag, leta upp ett schysst rum, lägg er på stranden, känn lugnet och NJUT!!!
Vi har bara drygt 4 dygn på oss att njuta innan vi åker mot Pireaus igen. Det känns nog bäst att ha boendet avklarat, så vi använda tiden till att bara slappa och vandra omkring på ön. Det är första gången på över 7 år som vi får tid med varandra utan barn så gissa om vi kommer att njuta trots den "korta" tiden!! :D
Inget ont sagt om de 5 gullungar vi har här hemma, men ibland kan man ju längta efter att få vara tillsammans som vuxna lite mer än nån strötimme här och där...
/Mariell
Vi har bara drygt 4 dygn på oss att njuta innan vi åker mot Pireaus igen.OJ, skulle inte tveka om att förboka...!! :eek:
nyborg56
2008-03-31, 19:53
Det blev fel datum innan när jag skrev om vilka datum vi ska åka till Naxos. Dom rätta datumen är 26/6 - 2/7.
/Elisabeth
Hej!
Jag och min flickvän håller på att sy ihop en resa till Naxos i augusti. Apollos datum stämde inte riktigt med våra behov, så nu har vi hittat hyffsat billiga flygbiljetter och ska "bara" hitta boende. Många verkar trycka på att boka på plats, men vi känner att denna gången vil vi ha något klart från början.
Priset ovanstående hotel ville ha för ett dubbelrum 15 - 22 augusti var 90 euro. Tyckte de va lite i maffigaste laget. Men är det där man får räkna med att hamna om man ska boka hemifrån???
Vi hade som max satt 70 euro per natt för 8 nätter (14-22 aug) för en tvåbädds studio i Ag. prok. beach. Då vill vi ha ett fräscht o trevligt hotel med pool, nära stranden. Är det för mycket att begära för den pengen!!???
Tacksam för alla svar!
Kalimera
2008-05-23, 14:17
Är det för mycket att begära för den pengen!!???Tacksam för alla svar!
Ni reser under den absoluta högsäsongen så priserna är därefter, dyrt med andra ord. Det är oftast billigare att fixa boendet på plats, men när det gäller den tid ni åker får man vara glad om man överhuvudtaget får ett rum. Agios Prokopios är garanterat fullbokad i augusti, så att chansa där är ingen vits. Jag skulle ha bokat hemifrån och (motvilligt) accepterat det höga priset. När vi kom till Naxos sent på kvällen den 10/8 förra året fanns det bara rum på campingen i Maragas.
MariellM
2009-02-06, 20:11
Vi har bara drygt 4 dygn på oss att njuta innan vi åker mot Pireaus igen. Det känns nog bäst att ha boendet avklarat, så vi använda tiden till att bara slappa och vandra omkring på ön. Det är första gången på över 7 år som vi får tid med varandra utan barn så gissa om vi kommer att njuta trots den "korta" tiden!! :D
Inget ont sagt om de 5 gullungar vi har här hemma, men ibland kan man ju längta efter att få vara tillsammans som vuxna lite mer än nån strötimme här och där...
/Mariell
Jag måste bara få putta upp den här tråden lite. Vi (jag å gubben som fyllde 40) var på Naxos förra året och OJ VAD VI NJÖT!!! Helt underbart! Tidigt på året, nästan inga turister, helt tomt på stränderna (förutom några galna nudister). Ja inte vi förståss... :p Vi skumpade omkring på moppe ett par dagar och hade bil de andra två dagarna. Ljuvlig, mäktig ö. Och vilka dofter! Frukter i träden, örter längs vägarna.... Helt fantastiskt. Varmt som en svensk sommardag, och så sålde de inte glass - för kallt tydligen. flabb_flab
Nu vill vi tillbaka, vi blev lika kära i ön båda två!! :D Vi håller på att dö av längtan. Förhoppningsvis tar vi en flygstol i maj igen, en perfekt månad att vara där för att ladda batterierna. Tusen tack för alla som gav oss bra tips!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.