handdator

Visa fullständig version : Iberworld


Sassa Ö.
2008-02-27, 11:50
Förr kunde man åka till Kreta från Umeå med Apollos egna utmärkta flygbolag men i år har de hyrt in Iberworld.Är det någon som åkt med dem och hur var det isåfall...:confused:
Sassa

Arne
2008-02-27, 15:02
Iberworld (IWD)
Iberworld är ett spansk charterbolag som ingår i världsomspännande resekoncernen Iberostar. Iberworld har en mycket modern flygplansflotta enbart bestående av Airbus-flygplan.

Taxfree: Begränsad försäljning ombord.
Flygplanstyp/antal passagerare: Airbus A320 (180), Airbus A330-300 (388).
Grundat: 1998. Antal flygplan: 9.
Flygflottans medelålder: ca 4 år.



Arne

Sassa Ö.
2008-03-03, 17:32
Tack för svaret!! Jag är lite flygrädd men det ska nog gå bra.Det läskigaste är att flygvärdinnorna inte pratar svenska...
Sassa

monikagj
2008-08-30, 15:51
Hej, du har kanske redan rest med Iberworld nu, och då vet du att det alltid finns minst en flygvärdinna som talar svenska på flygbolagets flygningar till och från Sverige, så man behöver aldrig vara orolig för att inte klara språket. Iberworld flyger också mellan Skandinavien och Kanarieöarna på vintern och då finns det alltid flygvärdinnor som talar svenska, norska eller finska beroende på rutten. Trevlig resa!

nekjam
2008-08-30, 16:57
När jag skulle boka årets sem resa till Kreta hade jag tänkt åka med Apollo, men när jag läste om flygbolaget så verkade det inte finnas nån förhandsbeställning och väldig dålig service på plante. Jag ringde Apollo och kollade och blev väldigt fundersam. Så jag bokade med Fritidsresor istället. Tidigare har ju Apollo haft Novair som har varit väldigt bra. Man vill ju kunna förbeställa både till ut och hemresan.

Kan någon svara på om det går eller om det är som Apollo svarade mig.

Ante
2009-07-02, 23:15
Iberworld har ett knapert utbud (se länk) och inte en sololja ens som jag brukar köpa på utresan.
http://www.iberworld.com/CategoryDisplay.aspx?catalogId=15&categoryId=501

Men det finns sololja och övrigt att köpa i Kreta men det är kul att kunna förbeställa lite, hör till resan :)