handdator

Visa fullständig version : Bageri och butiker i Lassi?


NinaÅ
2008-02-27, 09:03
Kommer på bo i lägenhet på hotell Lassi i juni. Antar att man kan "boka frukost" på hotellet när man väl är på plats ifall man inte vill ordna med frukost själv i lägenheten? Men annars undrar jag om någon känner till ifall det finns något bageri närheten av hotellet, varifrån man kunde hämta frukostbröd? Och hur är det med butiker;närköp att köpa yoghurt, smör o.dyl. från?

96 dagar kvar tills planet lyfter.... :rolleyes:

Calimero
2008-02-27, 10:37
Lägenhet på hotell Lassi med avresa 3/6? Låter som min resa:D
Vi kanske ses där, jag och familjen åker till samma hotell samma dag.
Du känner igen mig på äggskalet på huvudet;).
Har du varit på Kefalonia tidigare?

NinaÅ
2008-02-27, 16:30
Vi trängs säker på samma plan - Fritidsresor från Sthlm 3.6 bye_bye
Nope, min första resa till Kefalonien - till Grekland överhuvudtaget faktiskt. Behöver väl inte säga att dedär 96 dagarna känns hutlöst många just nu.... särskilt då man ser ut på snögloppet!

PelleB
2008-02-28, 09:33
Finns massor med butiker inom kort avstånd (typ 3-5 min att gå) och på flera av dem kan man köpa färskt bröd varje morgon. Ngt direkt bageri vet inte jag om men det kanske finns. Hur som helst så är det klart bättre att inhandla frukost själv i ngt av alla supermarkets som finns och det är ganska billigt oxå. Utbudet på supermarkets är bra och ni kan nog finna allt ni vill ha till frukost.

Grattis till ert reseval, ni kommer inte ångra er!

NinaÅ
2008-02-28, 09:36
Tack för svar! Låter betryggande med färskt bröd på promenadavstånd! Något bageri behöver det förstås inte vara, jag visste bara inte hur jag skulle uttrycka mej :rolleyes:

PelleB
2008-03-03, 10:17
Varsågod! Du får gärna höra av dig mer om du har frågor.

anna73
2008-03-03, 14:56
Hej, jag och min son kommer ochså att trängas på samma flyg!! Men vi ska till Lixouri med all inclusive! Var i Lassi i höstas. Inget bageri inne i Lassi men i Argostoli som är på promenadavstånd från hotell Lassi fanns ett alldeles otroligt bageri nere vid hamnen som hade allt man bara kan önska sig i bröd och fikaväg. Hotell Lassi ligger lite i utkanten av Lassi mot Argostolihållet, en ganska lång bit ifrån den bästa stranden Makris Gialos. Men ni har valt helt rätt ö. Vi ses på planet, pigga och glada klockan 05.00 bye_byeAnna

NinaÅ
2008-03-03, 16:52
Pigga & glada var det ju, skratt! Vi kommer övernatta på Rest&Fly på Arlanda eftersom vi har förbindelseflyg, gissar att jag kommer kolla klockan tre gånger i timmen och inte sova en blund innan :o
Anna, hur lång är promenaden från hotellet till bageriet du rekommenderar?

Det var visst bara 91 dagar kvar nu...

PelleB
2008-03-04, 08:58
Det där med tidiga flyg natten före semestern känner jag igen...man vill ju inte direkt försova sig så man brukar ju ligga på helspänn och inleder semestern med att komma dit trött som tusan. Fast sedan går det ju snabbt att komma in i semesterlunken och det är såååå skönt att bara koppla av.

anna73
2008-03-04, 21:48
Hej, vi bodde på fritidsresors hotell White House i höstas. Det ligger precis ovanför makris gialos, alltså på andra sidan lassi från er. För oss tog det med tre barn, 7 och 9 år och en i barnvagn ca en haltimma i normal takt. för er tar det nog inte mer än en kvart skulle jag gissa. I hamnen i Argostoli kan man också titta på jättesköldpaddorna som kommer in med fiskebåtarna för att få sig lite mat. Det tyckte barnen (och vi) var jättespännande!
Anna

NinaÅ
2008-03-06, 09:02
Att jättesköldpaddor rör sig kring Kefalonia har jag hört om, undrar om de även visar sig i juni?! De är väl lite "säsongsbetonade" har jag förstått?!