Visa fullständig version : Aegean Airlines utvidgar!!
Erhöll nyss ett infomeddelande från Aegean.
Bolaget startar från och med i vår några nya destinationer av intresse.
Först London. Athen- London/Stansted med två dubbelturer per dag. Kan passa likt handen i handsken sett mot bakgrund av att ju Ryanair använder Stansted som operativ bas.
Så tillkommer även fyra dagliga turer till Limnos och Kefalonia från Athen.
Aegean öppnar därtill en linje Athen- Tirana/Albanien, men denna tur förmenas kantänka vara av mindre intresse....
Arne
Först London. Athen- London/Stansted med två dubbelturer per dag. Kan passa likt handen i handsken sett mot bakgrund av att ju Ryanair använder Stansted som operativ bas.
Det var klart inressant! Fick du någon indikation på priset?
Aegean öppnar därtill en linje Athen- Tirana/Albanien, men denna tur förmenas kantänka vara av mindre intresse....
Det måste vara årets underdrift så här långt... Ang_elx :D För oss i Norden i alla fall. Men med tanke på hur många Albaner som jobbar i Grekland så kan de nog få bra beläggning på den linjen.
Peter
Spöksökning gav vid handen följande:
EUR 175,55 Donation for the fire victims: Internet service fee: EUR 0.00 Total amount to be charged to credit card: EUR 175,55
Alltså för en person London- Athen tor landa på 175€!!
Förefaller dock som om det finnes billigare avgångar om man snokar lite på datum och tider.
Arne
Hittade "Saver" biljetter för 51 euro i början av Juni, har ju redan bokat med SAS och tror inte att det finns så många kronor (om ens några) att spara för mej men helt klart ett alternativ framöver, kanske komba ö-luffen med en helg i London hmmmmmm.......bye_bye
Å Ryan från Skavsta för 1:- hmmmm kanske måste ta fram räknestickan i alla fall ;)
Spöksökning gav vid handen följande
Tack för länken Arne!
"Spökade" också lite och hittade lätt Stansted - Athen 2 v i Sept för 15 - 1700 SEK beroende på om det var helg eller vardag. Ska också kolla lite nogrannare senare.
Från Kastrup kan man ibland hitta riktigt billiga avgångar till Athen. Men det är ju inte så tillgängligt för alla. Men nu startar Sterling en linje Gbg - Kastrup med oneway-biljetter från 279:- Så det kan kanske i alla fall hjälpa Göteborgare med omnejd att få ett större utbud av resor. Mer info finns här: http://www.sterling.dk/sv/sterling_connect-aal-got
Peter
"Spökade" också lite och hittade lätt Stansted - Athen 2 v i Sept för 15 - 1700 SEK beroende på om det var helg eller vardag.
Peter
Hur sjutton gör ni ?
Jag testar i juni men efter att ha tryckt in London -Athen och alla nödvändiga uppgifter så händer absolut ingenting när man ska vidare i bokningen ?
Lars
Hur sjutton gör ni ?
Man måste ha viss aggresivitet! Dvs man slår på både tangentbord och skärm... :eek: :D
Busar bara som du förstår. Jag märkte också att deras server inte tillhörde de friskaste eller snabbaste. Men jag fick fram uppgifterna jag sökte.
1. Vänta någon dag och se om det är lättare att komma igenom då.
2. Är du säker på att det verkligen finns resor den tid du kollar? Om det inte gör det kan systemet "knasa" för att du ställer "fel" fråga...
Peter
Du kan ju också efter raseriutbrottet testa med att skriva in Stansted i stället för London....
Arne
Som heltnyss bokade in höstresans hemfärd med Sterling från Kreta till Arlanda. Ska bli mycket intressant att få förmånen att tillbringa trenne veckor på Kreta!! Chora Sfakion vill vi gärna besöka och ävenså Paleochora. En tur ut till Östra delarna av ön skulle också sitta fint.
Du kan ju också efter raseriutbrottet testa med att skriva in Stansted i stället för London....
Nja, man väljer ju in London/Stansted så det var nog rätt.
Hursomhelst, jag följde Peters råd och slog ihjäl tangentbordet, sedan testbokade jag i augusti - det funkade - och sedan funkade det även i juni. Går att komma till Aten 2 personer inkl Ryanair Gbg-Stanstead för ca 4500:- totalt. Kan ju vara ett alternativ.
/Lars
...jag följde Peters råd och slog ihjäl tangentbordet...
:D Jag visste väl att jag kunde lura någon... :o snyft_drop Jag har förresten ett billigt tangenbord att sälja.... Ang_elx
...Aten 2 personer inkl Ryanair Gbg-Stanstead för ca 4500:- totalt.
Gbg - Stansted - Athen tor för 2250 / pers är ett i mitt tycke helt acceptabelt pris. Inte jättebilligt, men inte för dyrt heller. Normalpris helt enkelt! Det tar lite tid i o m bytet på Stansted, men vadå...? Naturligtvis vill man till målet, men jag tycker även resan till viss del är en njutning!
Peter
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.