handdator

Visa fullständig version : Skiathos


saskia
2005-07-06, 12:12
Hej!
Jag och min mamma åker till Skiathos i slutet av Juli ser fram emot resan jätte mycket!!! Vi har aldrig varit på Skiathos förut så det känns spännande. Vi ska bo vid Megali Ammos, hur är den stranden? Och hur är shoppingen ? Är det dyrt?
Mycket tacksam för svar! bye_bye

David
2005-07-07, 09:08
Den stranden är inget vidare. Funkar väl om man måste ta ett snabbt dopp, men ingen strand man vill slösa en dag på. Men med 10-15 minuter i buss kommer man till många riktigt fina stränder.

Shoppingen är inte superbillig, men heller inte superdyr :)

Maten är dock lite dyrare... Se till att handla allt sånt på den största Supermarketen som jag inte vet vad heter, men varorna är nästan dubbelt så dyra på alla andra ställen.

CamillaN
2005-07-07, 09:17
Håller med. Megali Ammos är väl OK för nån dag men skulle absolut inte "fastna" på den stranden. Finns många underbara stränder utmed sydkusten, bussen går varje kvart o stannar på gatan ovanför Megali Ammos, skulle rekommendera er att testa runt på dom olika stränderna.
Har varit många gånger på Skiathos och det är helt klart ett av mina favoritställen, helt underbart, ni kommer säkert få det helt kanon.
Se gärna mitt inlägg nedan "Lite Skiathostips".
//Camilla.

saskia
2005-07-11, 12:27
vad är det som gör megali ammos stranden sämre än de andra?

Christos
2005-07-12, 03:23
Kom hem imorse. Bodde just i Megali Ammos (Villa Roula) och tyckte läget var perfekt. Ett par minuter ner till stranden (Megali Ammos Beach <-- helt okej), 10-12 minuters promenad in till stan, och ca 25 min bussresa till Koukounaries Beach. Jag ser nu att många nämnt "den största Supermarket", men jag stötte aldrig på den. Vi handlade det nödvändigaste på ngn av de tre som ligger intill varann närmast vårt hotell.. En del varor i affärerna är löjligt dyra, samtidigt som jag tycker restauranterna håller ganska lagom nivå, beroende på vart man går förstås.

Många klankar ner på Koukounaries, men jag gillade verkligen stranden. Tyvärr är en vecka lite kort tid för att utforska alla andra stränder, som är bökigare att hitta till. Det blir lätt att man tar den första favoriten igen och igen..

Däremot var båtutflykten till Lalaria över förväntningarna. Det rekommenderas varmt! Många av båtarna dit går även till Kastro som jag tyckte kändes lite fjuttig och skräpig.. Nästa gång tar jag nog en båt som enbart går till Lalaria. Jag har visat foton från stranden, som mina vänner vägrar tro är något annat än en pool.... Sammanfattar stränderna på Skiathos ganska bra.

Kalimera
2005-07-19, 09:21
vad är det som gör megali ammos stranden sämre än de andra?Anledningen är nog att det finns så många fantastiskt fina stränder på Skiathos, det beror vad man jämför med, om Megali Amos legat på Alonissos skulle det vara Alonissos bästa strand. På flyget hem från Skiathos förra veckan berättade stolsgrannen att de hade bott på Megali Amos och de trivdes så bra att de skulle återvända nästa år.

CamillaN
2005-07-19, 15:49
Anledningen är nog att det finns så många fantastiskt fina stränder på Skiathos, det beror vad man jämför med, om Megali Amos legat på Alonissos skulle det vara Alonissos bästa strand. På flyget hem från Skiathos förra veckan berättade stolsgrannen att de hade bott på Megali Amos och de trivdes så bra att de skulle återvända nästa år.


Just det, det finns SÅÅ många fina stränder så det vore synd om man bara fastnade och fick se EN......:(
Första året (-98) vi var på Skiathos bodde vi vid Megali Ammos o var där alla dagar utom en.... nu efter 7 resor dit har vi provat runt och hittat flera favoriter...:cool: och vi har ändå bara provat en bråkdel av alla (ca 66) stränder.
//Camilla.

saskia
2005-07-20, 18:34
Så det är inget fel på Megali Amos?

Melan
2005-07-21, 20:17
Det är inget fel på stranden! Men den är ganska liten och sanden är väl kanske inte den finaste men det ligger endel mysiga tavernor på vägen till stan från stranden! Den absolut bästa stranden är banana beach!

bakfoten
2005-07-22, 08:15
Vad kostar det att åka bussen?

CamillaN
2005-07-22, 08:52
Nä nå´t "fel" på stranden är det inte.... bara synd om man missar dom andra.
Finns också flera tavernor på stranden... "Taverna Thessaloniki" är en jag kan rekommendera.
http://www.taverna-thessaloniki.com/

//Camilla.

karbjo
2005-07-23, 13:21
Skiathos är en dröm för en badjävel. Bada och sola och äta gott på kvällen, ta det lugnt bara. Ta bussen, resan i sig är en upplevelse bara denflabb_flab Hållplatserna är numrerade så man lär sig snart vilken man ska av vid men stanna inte bara vid stranden där ni bor. Rekommenderar Banana beach både den med och utan slibbiga badkläder.;)

parga
2005-07-24, 02:16
Jag vet att bussen kostar 1.40 Euro mellan Skiathos Stad och Koukounaries. Koukounaries är ändhållplatsen, så där emellan kostar det absolut inte mer. Det är billigt anser jag. Smidigt också.
Hälsningar,
Jenny "Som längtar tillbaka till "Hotel Muses och Skiathos"