handdator

Visa fullständig version : Barn på Milos


friss
2008-02-25, 16:15
Hej!!

Viil gärna åka till Milos och har läst vilka fantastiska stränder det finns. Är det barnvänliga stränder? Vår son är 1 1/2 i sommar. Vi kan gärna åka en bit, stranden behöver inte ligga precis vid boendet. Vart är bäst att bo? Vill ha nära och gott om ställen att välja på på kvällen. Tacksam för alla tips.

MVH

F

Petropella
2008-03-04, 22:53
Nja,vet inte om det är den barnvänligaste ön/stränderna.
Vi kände oss beroende av bil och då var ön fantastisk!!!
Ibland en lite brant grusväg att gå den sista biten för att komma till stränderna.
Även en del klättring med bagaget över huvet genom vatten o så.
Det beror ju på en själv vad man står ut med.Jag var bara lycklig över att det var så häftigt och att ta sig ner till det vackraste stränderna jag sett.
Lite svårt med mat och dryck för barn .Ofta fanns det bara dricka att köpa.

Tsigrado var inte tal om att försöka komma ner till.Våra barn var 9,11 år då vi var där. Det bör tilläggas att vi prickade in värmeböljan förra året och då ger man sig inte ut på några utflykter där man inte ser slutmålet liksom.
Sarakiniko blev vi avrådda att besöka i 46 graders värme,där fanns inget att köpa och ingen skugga.

Vi bodde lite långt från hamnen/mötespunkten på kvällarna.Promenerade men lite gnäll blev det i 36 grader hetta(23.00 på kvällen)
Vi tog bilen till Plaka,missa inteflabb_flab.Genuinare grekiskt/blåttvitt finns inte?!
Fantastisk mat i Plaka oxåklapp_klap
Stranden med bärnstensbotten (kommer inte ihåg namnet)gick inte riktigt att nå eftersom man var tvungen att simma dit och det klarade inte våra barn.Vi visste heller inte hur långt man var tvungen att simma.
Kvällstid var det mysigt vid hamnen o barnen trivdes.flabb_flab
Milos är min favvoö men den är inte så lättillgänglig direkt.

Paddington
2008-06-19, 22:30
Är Milos ingen bra ö för barn?

inget att äta? shit o våra barn som inget äter ;)

Hellen
2008-06-19, 22:33
Är Milos ingen bra ö för barn?

inget att äta? shit o våra barn som inget äter ;)

Är barnen är simkunniga så finns det enormt mycket fina stränder, matproblem verkar ju självlöst i ert fall.;):D Andra får se till att ta med sig matsäck
// Helén

Paddington
2008-06-20, 00:06
Vår äldsta har precis lärt sig och vår yngsta (5 år, blir 6 i augusti) kan inte simma...