handdator

Visa fullständig version : Stränder på Lesvos


ab73
2008-02-25, 15:04
Hej,
Jag vet att norra sidan består av ganska steniga stränder. Men hur är det tex i Plomari och Agios Isodoris.

Vatera har ju en fin sandstrand, det är det vi vill ha med vår tvååring. Men är det totaltdött där? Hur är det med möjligheter att komma sig därifrån , vägar osv?

Eller sitter nån inne med nåt mysigt hotel nånstans som ni bara väntar på att få tipsa om ..?


Tack så mycket på förhand.

Hasse
2008-02-25, 15:23
Hej

Plomari har en strand utanför centrum men den har jag aldrig badat vid. Den ser dock inte så inbjudande ut på håll och verkade lite stenig. Den vid Agios Isidoros däremot är oemotståndlig, superhärlig och mycket lättillgänglig från lilla torget mitt i byn. Den har mjukt grus och småsten, är inte långgrund men inte bråddjup direkt heller. Ett måste att bada där anser jag, strunta i Plomari i det fallet.

Vatera har jag aldrig varit i. Anaxos som ligger strax söder om Petra (nordväst på ön) besökte vi bara några timmar en eftermiddag och det är en till synes fin strand det med. Själva byn är mycket av en liten badort, den delen som ligger vid stranden. Det är lite bebyggelse längs vägen en bit upp.

Så satsa på Agios Isidoros är vad jag tycker.



Hasse :cool:

HallaBalla
2008-02-28, 17:49
Min familj var i Plomari två veckor förra sommaren. Vi badade ofta på den lilla stranden väster om centrum, och tyckte mycket om den. Om man vill ha stilla och lugnt, utan strandbarer med dunkande musik är den perfekt. Många greker där, och man känner sig inte som i en turistfälla.

Vi åkte till Agios Isidoros en dag, men tyckte inte om den stranden. Alldeles för mycket turister. Väster om centrum är det inte alls så turistificerat, och mycket trevligare.

Lägenhetshotellet Irini rekommenderas. Mycket trevligt och lugnt, med underbar utsikt över havet.