handdator

Visa fullständig version : Flytta från/till Grekland


Palikari
2008-02-24, 13:57
Hej,

någon som har erfarenhet av flytt från Grekland till Sverige eller v.v?
Flyttfirmor, transportsätt, priser etc? Tänker ev. ta med mig lite möbler och ett piano från Grekland (Thessaloniki) till Sverige. Tacksam för tips!

Lilithsdotter
2008-02-24, 19:58
Extremt dyrt att skicka saker från Sverige till Grekland. Jag fick prisförslag från en flyttfirma på 13 000 kr för 1 kubik. Struntade i det hela och tänkte att det nog är billigare att köpa saker här, skickade kläder och sånt jag verkligen ville ha med mig med posten, det var det billigaste jag hittade för paket upp till 20 kg, 750 kr ungefär.

monica
2008-02-24, 20:32
Hej

Kan rekomendera Stora Elpis AB, tel 583503049, firman ligger i Järfälla.
Emailadress kozhh@hotmail.com


Har själv anlitat dem när vi flyttade ner till Grekland. De kör även Thessaloniki och såklart även när man ska flytta tillbaka till Sverige.

De var väldigt billiga, och vi tog ner ganska mycket saker. Nu är det 9 år sedan så jag kommer inte exakt ihåg hur mycket det kostade men om jag ska citera en annan medlem här på kalimera så kostar det 1000 kr plus moms för 1 kubikmeter när hon flyttade ner.
För att få ett begrepp, 1 kubikmeter är ca 5 flyttkartonger.

Lycka till
Monica

Monica P
2008-02-25, 11:14
Kan ni kora liten lastbil och slap? Ett tips ar att kopa en billig van med dragkrok, lasta och kora sjalv. Vi avregistrerade slapkarran sen och bilen korde en som tillbaka till Sverige for aterforsaljning. Kostnad for bensin, farjor osv c:a 8000 kr per tur och man gor allt jobbet sjalv. Bilpriset far man med lite tur igen.

angean
2008-02-25, 14:36
Jag har skickade ner möbler i november med Elpis, det funkade jattebra. 1.500 kr for 1 kubik (8 IKEA flyttkartonger är 1 kubik).