Visa fullständig version : ordspråk
Hej, jag gillar det svenska ordspråket "ingenting är omöjligt". Finns det något liknande ordspråk på grekiska? och hur skriver man det i sådanna fall...Tacksam för svar. :)Mvh Ann
Hej, jag gillar det svenska ordspråket "ingenting är omöjligt". Finns det något liknande ordspråk på grekiska? och hur skriver man det i sådanna fall...Tacksam för svar. :)Mvh Ann
Är det svenskt? Trodde att en svensk version var mer som "Du ska inte tro att du är något" eller liknande ;)
Jag vet tyvärr inte vad det heter på grekiska men på latin finns frasen "Nil volentibus arduum" - Inget är omöjligt för den som har viljan.
/Netwolf
Något man brukar säga är "Ola ginonte" får tyvärr inte till de grekiska bokstäverna på denna dator!
Camilla
Jag vet tyvärr inte vad det heter på grekiska men på latin finns frasen "Nil volentibus arduum" - Inget är omöjligt för den som har viljan./Netwolf
Det var ett ganska bra tilllägg (den som har viljan), själv brukar jag lägga till ibland "Ingenting är omöjligt, bara olika svårt". Mvh Ann
Något man brukar säga är "Ola ginonte" får tyvärr inte till de grekiska bokstäverna på denna dator! Camilla
Tack för svaret:), kan du berätta vad ginonte betyder på svenska eller kan någon annan skriva med grekiska bokstäver? Mvh Ann
Tack för svaret:), kan du berätta vad ginonte betyder på svenska eller kan någon annan skriva med grekiska bokstäver? Mvh Ann
Όλα γίνοντε.
Kan översättas som "allt kommer att fixa sig".
´Katerina
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.