handdator

Visa fullständig version : ordspråk

NewAnn
2008-02-21, 18:44
Hej, jag gillar det svenska ordspråket "ingenting är omöjligt". Finns det något liknande ordspråk på grekiska? och hur skriver man det i sådanna fall...Tacksam för svar. :)Mvh Ann

Netwolf
2008-02-22, 08:32
Hej, jag gillar det svenska ordspråket "ingenting är omöjligt". Finns det något liknande ordspråk på grekiska? och hur skriver man det i sådanna fall...Tacksam för svar. :)Mvh Ann

Är det svenskt? Trodde att en svensk version var mer som "Du ska inte tro att du är något" eller liknande ;)

Jag vet tyvärr inte vad det heter på grekiska men på latin finns frasen "Nil volentibus arduum" - Inget är omöjligt för den som har viljan.

/Netwolf

Frappe
2008-02-22, 09:11
Något man brukar säga är "Ola ginonte" får tyvärr inte till de grekiska bokstäverna på denna dator!

Camilla

NewAnn
2008-02-24, 16:55
Jag vet tyvärr inte vad det heter på grekiska men på latin finns frasen "Nil volentibus arduum" - Inget är omöjligt för den som har viljan./Netwolf
Det var ett ganska bra tilllägg (den som har viljan), själv brukar jag lägga till ibland "Ingenting är omöjligt, bara olika svårt". Mvh Ann

NewAnn
2008-02-24, 16:57
Något man brukar säga är "Ola ginonte" får tyvärr inte till de grekiska bokstäverna på denna dator! Camilla
Tack för svaret:), kan du berätta vad ginonte betyder på svenska eller kan någon annan skriva med grekiska bokstäver? Mvh Ann

Agapi
2008-02-25, 07:58
Tack för svaret:), kan du berätta vad ginonte betyder på svenska eller kan någon annan skriva med grekiska bokstäver? Mvh Ann

Όλα γίνοντε.

Kan översättas som "allt kommer att fixa sig".

´Katerina

NewAnn
2008-02-25, 18:24
Tack Katerina:) Mvh Ann