handdator

Visa fullständig version : Boende i närheten av Heraklion


Ylva
2008-02-20, 22:34
Ska till Kreta veckan månadskiftet april/maj för att bila runt på Östra kreta (västra avverkades en vårvecka förra året...). Har ett dilemma, anländer sent på kvällen till Heraklions flygplats och behöver därför hitta ett boende på rimligt bilavstånd att förboka för en natt. Läget är inte så viktigt, vi ska bara sova och sen dra vidare. Om någon har ett tips på boende till rimlig penning max 30 min bilfärd från flygplatsen (helst österut...) skulle jag bli mycket tacksam!

/Ylva

Netwolf
2008-02-21, 08:33
Kolla denna tråd:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3866

Vår eminenta Arne har svaret!

/Netwolf

kari
2008-02-21, 08:37
Vi har også bodd en natt på "Mirabello" i Heraklion, vi fikk tipset av Cia og var godt fornøyd. God beliggenhet og koselige folk bye_bye Kari

Ylva
2008-02-21, 12:46
Tack för tips! :)

Känner mig dock lite osäker inför att ge mig in i Heraklion-trafiken direkt vi landat på grekisk mark, vi hämtar ut bilen på flygplatsen. Är det någon som har ett tips utan att behöva ge sig in "i stan"??
/Ylva

Netwolf
2008-02-21, 14:05
Känner mig dock lite osäker inför att ge mig in i Heraklion-trafiken direkt vi landat på grekisk mark, vi hämtar ut bilen på flygplatsen. Är det någon som har ett tips utan att behöva ge sig in "i stan"??

Kolla om du kan hämta ut bilen inne i Heraklion dagen efter. Många hyrbilsfirmor har kontor även inne i stan. Då kan ni ju ta taxi eller buss från flygplatsen på kvällen (då kan du dessutom ta nåt starkt på planet om du vill :rolleyes:) .

Att köra bil inne i Heraklion är inte nådigt. Kräver full uppmärksamhet och speciellt på kvällen, när mörkret fallit. Vet du inte var du ska är det lätt att köra vilse. Det är inte speciellt bra skyltat.

/Netwolf

Ylva
2008-02-23, 17:37
Hej!

För att slippa ge oss in i Heraklion-trafiken har vi nu bokat första natten på hotell Erato i Gournes, ca 15 km öster om Heraklion. Vet inget om det, men det var ett bra pris och verkar vara ett ok hotell. Nån som vet nåt om Gournes?

/Ylva