handdator

Visa fullständig version : Halsning fran Aten


Lissi
2008-02-20, 14:29
Hej alla....en liten halsning fran ett Aten som borjar hamta sig fran snochocken! Vi hann precis landa inna all flygtrafik stoppades i sondags...en timme fick vi hanga i luften innan landning.
Vi har det sa bra och har verkligen fatt
att se hur sno lamslar hela staden..I mandags var nastan alla affarer stangda.... Gatorna nastan tomma och ALLA hade snobollskrig istallet..:D

Vi bor SA bra i rum 401 pa Adonis..

I gar var vi pa en Dalaraskonsert...OTROLIGT BRA!!!

Mer foljer i resebrev senare..
KRAM till er alla fran solen i Pangrati dar vi promenerar i dag pa eftermiddan..I morgon Nafplio!

Lissi o Claes

Abi
2008-02-20, 14:43
Tack så mycket för hälsning och lägesrapport. Skönt att höra att solen skiner på er flabb_flab.
Ha det fortsatt bra och hälsa Nafplion!

bye_byeAbi

Zanét
2008-02-20, 15:26
Fortsatt trevlig resa bye_bye
/Zanét

Hellen
2008-02-20, 15:28
Det var väl kul för er att ni fick lite snö denna vinterflabb_flab
Att få uppleva ett snöklätt Aten är få förunnat. Önskar er en fortsatt trevlig resa
// Helénbye_bye

Athanasia
2008-02-20, 15:32
Önskar Er en fortsatt trevlig vistelse i Athen.:)

Riitta
2008-02-20, 16:12
Det måste ha varit en annorlunda upplevelse med snön i Aten:rolleyes:
Kan tänka mig att utsikten från "vårt" 401 var lite annorlunda än vanligt:)
Det skall bli roligt och få läsa mer om er resa när ni kommit hem:)
Dalaras lät inte helt fel heller:o

Riittabye_bye

Ivi
2008-02-20, 16:37
Vad skönt att höra att efter en viss dramatik blev allt väl till slut :) Sportlov har vi nästa vecka här i Luleå. Hoppas på härligt vårvinterväder, så att jag får det liiiite lättare att läsa dina rapporter från Aten/Peloponnesos ;) Längtar mycket till Aten just nu! Har precis läst klart Stolpes "I skuggan av en liten ouzo", och längtan efter att få resa runt på Peloponnesos blev inte mindre direkt! Vågar jag ta mig an "Morea", Lissi?!

Ivi

Marianne
2008-02-20, 17:44
Vilken upplevelse ni får i Aten den här gången!
Vilka vackra bilder ni måste få med er hem (har beundrat istapparna på web-kameran från Aten och sett nyheter på ERT som stort sett BARA pratade om vädret både måndag och tisdag hela förmiddagarna!).
Idag ser det ju också underbart vackert ut - jag tittade just på web-kameran igen och vilken solnedgång! Och så stjärnklart och fullmåne över Akropolis i kväll - inte dåligt.
Det är härlig läsning - Dalaras och Nafplion, vi gläder oss på era vägnar!
bye_bye

Frappe
2008-02-21, 09:10
[QUOTE=Lissi;117521]KRAM till er alla fran solen i Pangrati dar vi promenerar i dag pa eftermiddan.




Hej Lissi,
Låter härligt hoppas Ni hittade till Letso, cafe i Pangrati som gör Athens godaste Frappe!!!

kari
2008-02-21, 09:11
Etter en start som vel var en stor opplevelse :eek: - men en dere sikkert kunne unnvært :) - n y t e r dere vel Athen/Napflion nå :D
Dalaraskonsert klapp_klap

På Adonis håper jeg det var/er godt og varmt på rommet, de bruker å være flinke til å sette på varme:)

Det er deilig å se at det er meldt fint vær resten av ferien deres :D

Naste Kala bye_byeKari

Lissi
2008-02-24, 20:36
På Adonis håper jeg det var/er godt og varmt på rommet, de bruker å være flinke til å sette på varme:)Kari


Inte bara flinka att sätta på värme på elementen, man får så mycket hjärtevärme också!! Åh vad jag gillar Adonis personal.....Både Minos och Panagiotis tycker att "Kalimera"-gäster är otroligt trevliga....och det har de ju rätt i....:D..de kommer ihåg många av er vid namn!!
Vi har kommit hem för några timmar sedan och vi avslutade resan i förmiddags med först frukost ute på takterassen och sedan en promenad på 1,5 timmar med bla besök nere vid Agoran och Hefaistos(?) tempel... En fin avslutning på en vecka där vi haft 23 graders temperaturväxling på en vecka.....från -2 grader till 21 i går eftermiddag.... DET har vi aldrig upplevt under våra Greklandsresor...;)

Jag ska så småningom visa några vinterbilder från resan....

Lissi

CarinaN
2008-02-24, 21:13
Härligt att ni fick en fin Athenresa efter allt strul som var innan. Vi ser verkligen fram emot att få se lite vinterbilder därifrån. Skönt att ni fick uppleva riktig sommarvärme tillslut också.
Själva kom vi hem från ett soligt Sardinien sent i går kväll. Vi hade en lite svalare dag i onsdags, därefter har temperaturen legat mellan 17 och 20 grader. Sardinien var en vacker ö som jag varmt rekommenderar!

Carinabye_bye

Marianne
2008-02-24, 21:14
Välkomna hem, Lissi och Claes!

Vi GLÄDER oss till att se era vinterbilder från Aten.

En fantastisk vecka måste ni ha haft - jag såg vilken VACKER morgon ni hade i Aten i morse (fick nöja mig med web-kameran:rolleyes:).

Nu väntar vardagen, men snart kommer våren!bye_bye

Riitta
2008-02-24, 21:17
Välkomna hem:)Det skall bli roligt och få läsa och se bilder från denna annorlunda resa:)

Riitta,längtar till Aten:obye_bye

Ivi
2008-02-24, 21:30
Det måste ha varit en resa att minnas, minsann! Välkomna hem till Sverige som nu har vår :eek: i Götaland/Svealand/Södra Norrland enligt SMHI.
Har nu börjat läsa "Morea" av Stolpe och är mycket nyfiken på att höra mera om både Aten och Peloponnesos.

Ivi bye_bye

kari
2008-02-24, 21:40
Inte bara flinka att sätta på värme på elementen, man får så mycket hjärtevärme också!! Åh vad jag gillar Adonis personal.....
Jag ska så småningom visa några vinterbilder från resan.... Lissi

Velkommen hjem fra meg og :)
- hvilken kontrast ferien deres bød på :D - det skal bli moro å se bilder!

Når det gjelder Adonis og personalet, så er det s å koselig å bo der :D

- vi har ikke bodd andre steder i Athen enn Adonis, men skal faktisk "teste" et annet sted i vår!


:) Kari (- hvordan k u n n e jeg.... :eek: )