handdator

Visa fullständig version : Lesbos


tilde
2008-02-17, 22:23
Hej!
Jag funderar på att åka till Lesbos i sommar. Hur är stränder och bad där. Vill höra allt från Er Lesboskännare!
Hälsningar Tilde

Hasse
2008-02-18, 15:56
Agios Isidoros strand på södra sidan av Lesbos har en strand som är alldeles bedårande behaglig. Blandad storlek av mjuka stenar, lika sköna att gå på som sand och ett ej långgrunt men inte bråddjupt vatten som är så kristallklart och härligt att man vill vara i läääänge. Fantastisk helt enkelt !!

Övrig erfarenhet jag har av Lesbos stränder är i Petra i nordväst. Men där var det mycket sten, rätt vasst för fötterna och mer blåsigt än i söder. Detta var i mitten av juli 2007.

Anaxos ett par kilometer söder om Petra har en strand jag bara sett när jag gått förbi. Det är mer badortsprägel där än i Petra, tror Anaxos strand var betydligt bättre än i Petra.


Hasse :cool:

Jessica R
2008-02-20, 11:02
Hej. Var i Molivos augusti 2007. Stranden har stenar som klapprar fantastiskt mysigt och avslappnande. Man måste ha badskor på men en liten bit ut i vattnet är det en underbar sandbotten, så där åkte skorna av på en gång. Vi låg alltid precis vid Olive Press för där var det bara en rad solstolar så det var väldigt lugnt och skönt med baren precis ovanför oss.Det beror ju på vad man är ute efter. Lycka till.

Jessica

Rog
2008-02-23, 18:35
Hei!Lesvos har strender for en hver smak.Agios Isidoros stranden i sør er en blanding av småstein og sand. Skal du til nordsiden i Petra-Molivos området finner du strender med både stein eller sand. I Eftalou og Molivos finner du strender for enhver smak. Både for de som foretrekker klær og de uten.:)