handdator

Visa fullständig version : Hitta billig biljett?


Joozy
2008-02-15, 21:01
Ja var,hur hittar jag billigaste biljetten till santorini?Om man kollar på apollo ticket tex kostar det ju omkring 3-4000 kr...finns det inte billigare?

tack på förhand/Josefin

Eva L
2008-02-16, 09:17
Du är nog lite sent ute men om det finns tomma platser på flygen kommer det säkert billigare biljetter senare. Nu tror jag att färre charterarrangörer flyger till Santorini i år så tillgången på billiga flygstolar just dit blir nog inte så stor i år. Jag bokade mina Santorinibiljetter för 2007 i februari förra året och då kostade biljetterna ca 1100 ner och någon hundralapp mer hem. Jag reste ut i slutet av maj och hem tre veckor senare. Så billiga biljetter har jag inte sett i år men jag har bara kollat sporadiskt eftersom jag inte planerar någon Greklandsresa just nu.

Eva

Kalimera
2008-02-19, 20:12
Ja var,hur hittar jag billigaste biljetten till santorini?Har själv letat som en dåre utan att lyckas hitta något billigt, hittade inte ens biljetter till de datum vi vill åka. Som Eva skriver är du - och jag - för sent ute. :o

Siri A
2008-02-19, 20:18
Som Eva skriver är du - och jag - för sent ute. :oVad jag har sett var priserna högre för någon månad sedan. Det är väl mest platser det är ont om. Airtours och Apollo verkar ha slagit ihop sina resenärer till Santorini i ett plan i år. Samma flygbolag och tider gäller. :confused:

Joozy
2008-02-19, 22:24
Åhhh neeej...ja då är det ju lika bra å boka en charter,blir ju samma pengar!För till santo MÅSTE jag flabb_flab

Hur är det egentligen där i september,slutet av augusti,början av september?Att rekomendera?Vill ju ändå ha lite liv å rörelse...:)

Kalimera
2008-02-20, 07:28
Hur är det egentligen där i september,slutet av augusti,början av september?Att rekomendera?Vill ju ändå ha lite liv å rörelse...:)Då är det mycket liv och rörelse.

litentuva
2008-03-02, 14:53
Hur länge ska du var borta? Ett förslag är ett ta flygstol till Kreta och sen luffa sig vidare med båt. Tror båten till Santorini tar ca 3 timmar. Flygstolar till Kreta brukar bli tokbilliga i Maj och slutet av Augusti, förra året mellan 399-699kr sistaminuten. Fast det förstås, då krävs det att man har lite is i magen. Kanske inte så kul om manstår där utan biljett...

litentuva
2008-03-02, 14:59
Ja och så kan man ju få billiga flygstolar med Sterling till Aten och sen båt till Santorini direkt. Sterling har även bra priser till Kreta. Då behöver man inte vänta till sista minuten. Men vill du snabbt och smidigt ta dig till Santorini kanske charter med hotell blir smidigast....?

CarinaN
2008-03-02, 17:33
Som Eva skriver är du - och jag - för sent ute. :o

Nej, ni är inte för sent ute. Det har varit lika dyrt hela tiden. Jag började kolla så fort biljetterna släpptes och det var lika dyrt då. Vi ska åka i mitten på juni och hem i början på juli. Lösningen för oss blev istället att boka Sterling till Aten och sedan flyger vi hem med Apollo från Kreta. Totalpris 2800 kr för båda t o r.

Carina

babsan
2008-03-27, 01:02
Om man bokar One way-tickets på Apollo så går det på 2696 kr t o r, om man åker i slutet av augusti och är borta 2, 3 eller 4 veckor. Priserna var detsamma även runt nyår.

Barbro :)