handdator

Visa fullständig version : Bra bok om grekisk natur


Kalimera
2008-02-15, 13:52
Träd och myter i Greklands övärld av Lisbet Palmgren.

Läs om boken här... (http://www.kalimera.se/guide/grekland.html)

ChrBra
2008-02-15, 14:04
Träd och myter i Greklands övärld av Lisbet Palmgren.

Läs om boken här... (http://www.kalimera.se/guide/grekland.html)

Tack för tipset, den kommer att få sällskap av Illusionisten och I skuggan av en liten Ouzo i sommar _B-anana

Kalimera
2008-02-15, 14:08
Tack för tipset, den kommer att få sällskap av Illusionisten och I skuggan av en liten Ouzo i sommar Ingen dum samling, önskar att jag inte läst Illusionisten och I skuggan av en liten Ouzo, men jag får suga på trädboken i stället. :)

En av fördelarna med Träd och myter i Greklands övärld är - förutom det braiga innehållet och de fina bilderna - formatet, den är häftad och väger lite.

ChrBra
2008-02-15, 14:27
Ingen dum samling, önskar att jag inte läst Illusionisten och I skuggan av en liten Ouzo, men jag får suga på trädboken i stället. :).

Jag har båda böckerna + Kallifatides Herakles olästa hemma, återstår att se om jag kan hålla mej ifrån dom i fyra månader Ang_elx

Beställde även den här "På resa med Herodotos" när jag ändå skulle betala frakt :o. Någon som läst den?

Ivi
2008-02-15, 19:17
Precis sådan här bok har jag längtat efter! Beställde den bums :)
Tack för tipset, Janne!

Ivi

Titti
2008-02-15, 22:36
Jaa, tack för tipset, säger jag också! Gick genast in på Bokus och beställde. Den ska verkligen bli rolig att läsa! Synd att det är sju månader till greklandsresan bara. Ser fram emot att få botanisera där igen.:)

Arne
2008-02-26, 16:07
Hustrun beställde genast boken. Den kom i går. Läsvärd, tänkvärd samt med ett helt nytt perspektiv på Grekland. Rekommenderas å det varmaste.

Vi gav 129 Sek inkl frakt på Adlibris. ISBN: 978-91-85421-03-9

Lisbet Palmgren och Kurt Gordan har författat och tagit alla bilderna.


Arne och Hustrun

Abi
2008-02-26, 18:12
Hustrun beställde genast boken. Den kom i går. Läsvärd, tänkvärd samt med ett helt nytt perspektiv på Grekland. Rekommenderas å det varmaste.

Vi gav 129 Sek inkl frakt på Adlibris. ISBN: 978-91-85421-03-9

Lisbet Palmgren och Kurt Gordan har författat och tagit alla bilderna.


Arne och Hustrun

Samma här flabb_flab, förutom att det var jag som beställde (har ingen hustru, bara man) ;):D.

bye_byeAbi

ChrBra
2008-02-28, 10:43
Bokus lyckas inte hitta boken __D har nu avbokat min order där och hoppas att Adlibris har större framgång :o annars snyft_drop bye_bye

Abi
2008-02-28, 19:11
Bokus lyckas inte hitta boken __D har nu avbokat min order där och hoppas att Adlibris har större framgång :o annars snyft_drop bye_bye

Jo då, Adlibris har inga problem, jag har redan fått min bok, och det har ju Arne också skrivit om ;).

bye_byeAbi

Zanét
2008-02-28, 20:12
Jo då, Adlibris har inga problem, jag har redan fått min bok, och det har ju Arne också skrivit om ;).
AdLibris levererade min bok idag tillsammans med några väl utvalda förbeställda reaböcker.

//Zanét bye_bye

ChrBra
2008-03-04, 14:12
Jo då, Adlibris har inga problem, jag har redan fått min bok, och det har ju Arne också skrivit om ;).

bye_byeAbi

Nu är den på väg _B-anana å den har sällskap av "På resa med Herodoto", "Herodotos Historia", samt "Marathon : det persiska imperiet och kampen om västerlandet".

Det kommer inte att råda brist på läsning under årets luff då som nämnt ovan "Illusionisten" och "I skuggan av en liten Ouzo" redan ligger hemma. :D bye_bye

malou
2008-03-24, 05:36
Tusen takk for tipset - for alle bøkene. De blir innlemmet i årets 'sommerbibliotek', sammen med Admiralas bok.

lars
2008-10-16, 19:02
Tack för rekommendationen. Tur att den fortfarande fanns kvar! Jag skulle även vilja ha en liknande bok beträffande blommor, örter etc.
Det blir ju lite kul, när man tillbringar mycket tid i Grekland som jag har möjlighet att göra att man snart märker att man nästan hamnat på barnnivå igen.
Vad heter den blomman, går de där bären att äta eller går den fisken att äta. I Sverige vet man ju allt det där, ja åtminstone nästan, eller hur.
lars
Kriti stin kardia mou

Kalimera
2008-10-17, 17:49
Tack för rekommendationen. Tur att den fortfarande fanns kvar! Jag skulle även vilja ha en liknande bok beträffande blommor, örter etc.Det skulle jag också vilja ha, det finns, men tyvärr inte på svenska.

xenos
2008-10-17, 18:16
Träd och myter i Greklands övärld[/I] av Lisbet Palmgren.

Instämmer i att den är bra men förlorar lite på för små bilder.
Lefteris
som lever