handdator

Visa fullständig version : Vi har bokat flygstol.


Rossa
2008-02-15, 09:27
Vad härligt det känns när man bokat_B-anana.
Vi har tänkt att bo på Skopelos i ca 10 dagar och 4 dagar i Skiathos.
Jag har några frågor som jag hoppas nån kan hjälpa oss med.
Vi väljer att bo på antingen Thea rooms eller Stella studios på Skopelos. Finns det någon som känner till dessa ställen som kan rekomendera det ena eller andra? Andra förslag är också välkommna. Vill också jättegärna få förslag på boende på Skiathos.
Ni som flygt flygstol till skiathos med Apollo förr, brukar ni boka transfer eller ordnar ni detta själva?
Tack på förhand/ Rossa.

Abi
2008-02-15, 10:03
Grattis till bokningen _B-anana
Vi var på samma öar förra året. Vi började dock med Alonissos, utsikten från Panorama, där vi bodde, kan ses i årets nedräknare (maj, Abi Gunnar Agge o Sven).
Därefter bodde vi i Stella studios på Skopelos. Det var ett mycket trevligt boende, som varmt rekommenderas. Vi bodde i den äldre delen, men jag tror det var renoverat och likvärdigt med den nyare. Vi satt och åt frukost varje dag bredvid den gamla brunnen, som syns på boendets bilder här på Kalimera-sidan.
Till sist på Skiathos bodde vi med terass ut mot strandpromenaden, och hade inflygningen till flygplatsen mitt i blickfånget :D. Hyresvärdinnan, en tuff tjej, hade flera boenden i olika delar av "stan", och for runt på moppe. Vi hade fått tips om henne innan vi åkte från Skopelos, och hon var förvarnad om vår ankomst.

bye_byeAbi

Elisabet
2008-02-15, 10:35
Ni som flygt flygstol till skiathos med Apollo förr, brukar ni boka transfer eller ordnar ni detta själva?Vi tog taxi från flygplatsen till hamnen och första bästa båt till Skopelos.
Det är en kort taxiresa, jag minns inte priset men det var bara några euro. Det står många taxibilar vid flygplatsen och väntar och ni kommer direkt till hamnen.

Jag tvivlar på att Apollos transfer går till hamnen, de har ju inga hotell där. Möjligen i så fall för dem som ska vidare till Skopelos, men det tar säkert längre tid och blir nog inte mycket billigare.


(PS Jag hade ju valt 4 dagar på Sko och 10 på Ski jag, men det är ju jag det ;) )

Kalimera
2008-02-15, 11:09
Jag tvivlar på att Apollos transfer går till hamnen, de har ju inga hotell där. Ditt tvivel stämmer. Jag bokade några flygstolar med Apollo i veckan, det stod tydligt att transfer inte gick att boka när man köpte flygstolar, något som gick bra förr om åren.

anna-lena
2008-03-07, 16:39
Kan rekommendera Thea home, där vi bodde en vecka i juni förra året. Fantastisk utsikt från rummen, vilket innebär många trappor att gå upp från stan på kvällarna, men det är ju bara bra att få lite motion. Rent och snyggt och hemlagad frukost på terassen.