handdator

Visa fullständig version : Boende i Melitsaha?

Guhawi
2008-02-14, 19:06
Någon som bott på Anna Studios i Melitsaha?

//Gunilla

malou
2008-02-14, 21:08
Nei, det har jeg ikke. Har ikke hørt om stedet, men dette området har utrolig mange hotell/studios. De små 'landsbyene' der ser ut til å ha vokst sammen. Melitsaha ligger tett på Myrties. I Myrties har man raskere tilgang til båter til Telendos og bussholdeplass. Kanskje andre her kjenner til hotellet du spør om?

MIAS
2008-02-15, 06:49
Någon som bott på Anna Studios i Melitsaha?

//Gunilla

Jag har bott i privathuset 1 meter brevid Anna studios. Känner sönerna i familjen väl. Rummen är små, men läget är perfekt, precis på stranden och på tavernan i bottenvåningen serverar man jättegod mat.

Miabye_bye

Aase
2008-02-15, 07:40
Hejsan
Vi har bott på Annas studios. Rummen är små men trevliga och rena. Man har havsutsikt från uteplatsen och familjen som äger stället är trevliga.
De har en taverna nedanför som är rofylld och serverar god mat.
När vi bodda där fick vi låna parasoller och solsängar gratis på den lilla stranden framför.
Hoppas ni får en trevlig vistelse.

Åse

Guhawi
2008-02-15, 08:12
Hejsan
Vi har bott på Annas studios. Rummen är små men trevliga och rena. Man har havsutsikt från uteplatsen och familjen som äger stället är trevliga.
De har en taverna nedanför som är rofylld och serverar god mat.
När vi bodda där fick vi låna parasoller och solsängar gratis på den lilla stranden framför.
Hoppas ni får en trevlig vistelse.

Åse

Tack! Bilderna på deras hemsida, ser ju så inbjudande ut!
//guhaw

malou
2008-02-19, 20:11
... Rummen är små, men läget är perfekt, precis på stranden och på tavernan i bottenvåningen serverar man jättegod mat.

Miabye_bye

Hei Mia!

Er det stedet der man passerer Fotini på veien og så må gå en laaang bakke (gratis trim:D) før man er fremme?

MIAS
2008-02-20, 08:51
Hei Mia!

Er det stedet der man passerer Fotini på veien og så må gå en laaang bakke (gratis trim:D) før man er fremme?

Hej!!:)

Ja, man går ju vägen förbi Fotini, uppför backen, sedan ser man ju stranden under sig från vägen. Där på stranden ligger Anna studios och min kompis hus som vi fick bo i. Nog det bästa boende jag har haft i Grekland, men barnet tyckte det var jobbigt att vakna till vågornas brus varje morgon:p. Stackars barnflabb_flab

Miabye_bye

Riitta
2008-02-20, 15:19
Här får ni se en bild från Anna Studios:)

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/Melitsaha001.jpg

Tavernan finns längst ner förstås:p:)
Inte långt till badet precis:)

Riittabye_bye

Rasmus
2008-02-20, 16:38
Och om man står där Riitta tagit bilden, så ligger Vassilis Studios uppe till vänster (utanför bild). Dit upp är det en mycket brant backe... Dock, utsikten från Vassilis mot Telendos är oslagbar. Plus att Vassilis definitivt inte har några små rum, de varierar från 25 till 50 kvm. Och jättestora balkonger/uteplatser. Och att ramla nerför backen till stranden tar inte mer än 15 sekunder (om man har otur). Att efter avslutad strandtid kravla sig tillbaka upp kan dock ta uppemot fem minuter.
Kuriosa: En gång när vi skulle bo på Vassilis och anlände med taxi från Pothea, så stannade chauffören nedanför backen och lastade ur allt vårt bagage. "-Käre herr hyrkusk, frakta såväl oss nobla passagerare som våra tillhörigheter ända fram till våra kvarter", försökte jag på min bästa skolgrekiska. hämtad ur en parlör från 1872. Svaret, såvitt jag kunde tyda hans ilskna och muttrande vokabulär, kunde väl närmast översättas till "-Helvete heller, jag har en Mercedes, det är ingen jävla åsna, dummer!"

R :D

P.S. Tilläggas kan att nuförtiden hämtar ägarinnan själv, Poppy, gärna sina gäster i hamnen i Pothea. Och kör dem hela vägen upp till Vassilis...

NewAnn
2008-02-20, 18:06
"-Käre herr hyrkusk, frakta såväl oss nobla passagerare som våra tillhörigheter ända fram till våra kvarter", försökte jag på min bästa skolgrekiska. hämtad ur en parlör från 1872. Svaret, såvitt jag kunde tyda hans ilskna och muttrande vokabulär, kunde väl närmast översättas till "-Helvete heller, jag har en Mercedes, det är ingen jävla åsna,
:D:D:D Mvh Ann

malou
2008-02-22, 21:22
Takk for svar, Mia. Og til deg Riitta for utrolig vakkert bilde. Det ser ut som selve drømmen bye_bye. Å våkne der må være fantastisk (selv om barna ikke er sååå begeistret for bølgebruset).