handdator

Visa fullständig version : Jag tror jag blir tokig


Petropella
2008-02-12, 22:54
Ska tillbaka till Grekland igen och har snöat in mig på Kefalonia,Lefkas och Zak.(förra året Milos-Kouf.-Naxos)
Tror att vi bara ska ta två öar och har svårt att ta bort en av dom.
Vill ha: vyer,klart vatten,pool,genuint,inte allt för packade stränder,hyrbil och fräscht boende.Höga krav:o
Svårt med min medresande familj som har tre barn att få plats.
Har inte fått napp på nåt boende på Kef.Sissy verkar fått bra rec. från er men det ser inte så värst ut.Är bilderna missvisande?
Tänkte landa på en ö och flyga hem från en annan.Har någon tips från det?
Massor av frågor men jag blir mer velig ju mer jag läser.
Snälla lite tips tackflabb_flab

Assar
2008-02-13, 21:47
Har bara varit på Lefkas och på dagsutflykt till Kefallonia.

Söker du klart vatten är västra Lefkas helt oslagbart. Ingenstans i Grekland där jag varit (och det är rätt många öar och stränder) finns någonting motsvarande. Åk till Kathisma, Porto Katsikt, Ergremmi eller vart som helst. Ett nästan overkligt turkost, vågigt vatten, inga hotellanläggningar och ett i stort sett orört landskap. Det enda du inte får är finkornig sand, men vad gör det?

Jag tror att det finns liknande stränder på Kefallonia och Zakyntos, men
strandmässigt är Lefklas i en egen division (i öster, Nidri osv) är det dock rätt ordinärt.

Kalimera
2008-02-15, 10:58
Jag skulle utan att fundera särskilt lång tid valt Lefkas och Kefalonia. (Egentligen skulle jag valt Lefkas och Ithaka, men den ön nämde du inte. ;)) Flyg till Lefkas (Preveza) och hem från Kefalonia.