handdator

Visa fullständig version : Agiop Prokopios, Anna eller Plaka - vad skulle man välja att bo helst?


Paddington
2008-02-11, 20:06
och varför?bye_bye

Hellen
2008-02-11, 21:44
Agios Prokopios, Agi Anna eller Plaka, enligt mig ingen större skillnad, Agi Anna har något mer "ren" sandstrand och solstolar än norra delen av Prokopios.
Plaka var ett tag sedan jag besökte så där kan det ha ändrats, men när jag var där var det obefintligt med solstolar. Norra delen av Prokopios har i mitt tycke bättre strand = pyttesmå stenar, som grovsalt ungefär i konsistensen, underbart att gräva sig en grop i.
Det som kan vara intressant är avståndet från boende till strand och affär för inhandlande av frukostmat. Vi hamnade förra året mycket långt norrut. Alldeles för långt för att handla frukost, detta löste sig med att vi lämnade beställningen till hotellägaren som levererade vår frukostmatflabb_flab
// Helén

RUJO
2008-02-12, 12:44
Är det ett måste att bo intill en badstrand? Det som är fint annars är att bo så nära Choran(Naxos stad) som möjligt och ha hela den härliga hamnen att strosa i på kvällen. Sen är utbudet av frukost- och middagsställen stort där. Bussar till tex Agi Anna går ofta under dagtid. Avgörande är också hur länge ni tänker vara där.
Förra året bodde vi i Choran och tog bussen till Plaka några gånger. Inte så packat med solstolar, blir snabbt rätt djupt men i övrigt lika fint som vanligt.

andalv
2008-02-12, 16:52
Bo i byen. I området mot Agios Georgios er det mange bosteder, i mange ulike prisklasser. Ingen problemer med å ta bussen lengre nedover kysten til strendene der, bare husk at nå må billettene kjøpes før man stiger på (de selges på tobakks-butikker o.l.). Byen har et så mye større spekter av ting å se og finne på, stranden skal man tross alt bare bruke noen timer om dagen?

Siri A
2008-02-12, 17:15
Det spelar ingen roll, men jag skulle bo i Agios Prokopios/Agia Anna. Tycker det är lite mer "liv" där på kvällen än på Plaka-delen. På dagen spelar det inte så stor roll. Sen finns det mysiga restauranger mellan Maragas och Plaka också, såklart. Agia Anna valde ju vi som sagt, i mitten tänkte vi... :rolleyes: Att stan är såååå mycket mysigare på kvällen håller jag inte med om. Visst nån kväll bara måste man in till stan på kvällen, se solnedgången från Portara och strosa bland gränderna, men man får inte glömma att det är minst lika mysigt att äta ute på beachen. Sanden mellan tårna, och massor med god mat...

Klick
2008-02-20, 19:25
Jag tycker att det är ingen skillnad mot Ag Prokopios och Ag Anna... Bodde själv i Ag Prokopios och det var en mysig liten by... Stranden bra men långgrund men det är den på Ag Anna också. I Ag Prokopios finns bra tavernor men det finns det nog i Ag Anna.