handdator

Visa fullständig version : Kini - Syros om høsten


kari
2008-02-10, 21:03
Jeg har vært i Kini i juni og helt i begynnelsen av september, et deilig sted å være :)
I år reiser vi 3 generasjoner i skolens høstferie og vil gjerne høre om noen her på Kalimera har vært i Kini så sent som i slutten av september?

Jeg har blitt fortalt at det var fullstendig øde i Kini på den tiden i 2004, kun en taverna hadde vært åpen :confused:
Lite turister er ikke noe problem for oss, men 2 - 3 tavernaer å velge i mellom vil vi gjerne ha :)

Håper noen har litt info til meg bye_bye Kari

Stephan
2008-02-15, 00:03
Jeg har vært i Kini i juni og helt i begynnelsen av september, et deilig sted å være :)
I år reiser vi 3 generasjoner i skolens høstferie og vil gjerne høre om noen her på Kalimera har vært i Kini så sent som i slutten av september?
(...)
bye_bye Kari
Jeg har vært på Syros i månedskiftet september/oktober, og været var meget bra, likeså badetemperaturen. Ikke én regndag på to uker, men det varierer fra år til år. Det kan blåse en del - det er tross alt en øy ute i havet. Det er stille og rolig i Kini på den tiden, men steder å spise finner du nok. Dessuten er bussforbindelsene bra, og et er jo kort vei til alle steder på Syros.

Stephan

kari
2008-02-17, 23:22
Jeg har vært på Syros i månedskiftet september/oktober, og været var meget bra, likeså badetemperaturen.
Det er stille og rolig i Kini på den tiden, men steder å spise finner du nok. Dessuten er bussforbindelsene bra, og det er jo kort vei til alle steder på Syros.Stephan
Takk skal du ha, Stephan :)
Det er gode forbindelser, og det er koselig å besøke Ermopoli, når man ønsker det :) - men å måtte reise dit for å finne åpne tavernaer / få l i t t variasjon vil vi ikke med 3 barn.
Er litt usikker på hva du legger i "men steder å spise finner du nok", var det flere åpne tavernaer, eller? Beklager "maset", men jeg er ansvarlig for opplegget ;)
bye_byeKari

Birger
2008-02-18, 08:23
Bodde på Voutsinous i slutet av september för ett par år sedan. Toppenväder och varmt i vattnet. Två tavernor var öppna plus den vid Delfini-stranden.
Birger

kari
2008-02-18, 08:34
Tusen takk, Birger :)
- var det restauranten på "Sunset" + en av de litt lenger bort (som ligger helt ned til vannet) som var åpne?
Voutsinou er m i t t favorittbosted i Kini, spes på grunn av den deilige
u t s i k t e n, men mulig vi velger Argo denne gangen, pga barna, det er bedre plass til lek ute der. Hyggelige utleiere er det begge stedene :)

bye_bye Kari

Birger
2008-02-18, 09:24
Sunset var den ena. Den andra låg strax bredvid men jag har glömt namnet. Voutsinous håller jag för ett av grekiska övärldens bästa boenden. Glömmer aldrig de ljumma kvällarna på den jättestora balkongen, suck :o Birger

Stephan
2008-02-20, 22:52
Takk skal du ha, Stephan :)
Det er gode forbindelser, og det er koselig å besøke Ermopoli, når man ønsker det :) - men å måtte reise dit for å finne åpne tavernaer / få l i t t variasjon vil vi ikke med 3 barn.
Er litt usikker på hva du legger i "men steder å spise finner du nok", var det flere åpne tavernaer, eller? Beklager "maset", men jeg er ansvarlig for opplegget ;)
bye_byeKari

Ja, på de tidene jeg nevnte, var det utmerkede små spisesteder i selve Kini.

Stephan

kari
2008-02-21, 08:55
Ja, på de tidene jeg nevnte, var det utmerkede små spisesteder i selve Kini. Stephan
Det blir nok deilige Kini :D
- fjerde gang for oss, men første for barn/barnebarn! Takk, Stephan :)

bye_byeKari