Logga in

Visa fullständig version : Vad är rimlig kostnad för boende?

Per & Anette
2008-02-10, 14:47
Hej,
vi är en familj med två barn som funderar på att bo på AGIOS PROKOPIOS Hotel (premiär luff:)). Har någon erfarenhet av hotellet och vad är imligt att betala? Vi har fått ett bud på 60 Euro/natt för 5 nätter. Ska man vänta att boka till man kommer till hamnen eller ska man boka i förväg? Det kan ju vara skönt att inleda luffen med ett bokat boende som man kan landa och ha det skönt i ett par dagar. Många frågor, eller hur? Är det någon som har något annat bra hotell med härlig pool och nära till stranden?

Hälsningar,

Per

CarinaN
2008-02-10, 15:07
Det beror lite på när ni åker... i juni är jag helt säker på att ni kan hitta billigare boende utan att förboka. När vi var på Naxos i juni för två år sedan kryllade det av rumsuthyrare i hamnen som slogs om att få hyra ut. Vi gav då 20 euro för ett riktigt fräscht dubbelrum.
Åker ni i högsäsong kostar rummen mer, men hur mycket mer kanske någon annan vet.

Carina

Per & Anette
2008-02-10, 15:33
Vi tänkte åka i mitten/slutet av juni. Blir man inte stressad av alla uthyrare? Jag kan tänka mig att man är trött av långt resande och barnen kanske inte är på bästa humör heller....det kan ju vara värt lite att "ha det fixat".

Per

tonm
2008-02-10, 16:13
Hei
Det er ikke noe problem å finne et sted å bo i havnen på den tiden av året, men det kan være slitsomt etter en lang reise med barn. Jeg har to forslag til måter å gjøre dette på. Dere kan bestille over nett for bare en natt, og så bruke litt tid på å orientere dere etter å ha fått hvilt litt.
Eller dere kan finne aktuelle hotell på nett, slik at dere vet hvor dere vil bo når dere kommer frem, men ikke booke over nett. Det er penger å spare på å ikke forhåndsbooke rom så tidlig på sesongen nemlig.
Lykke til med reisen

Hilsen Tone

ofelia
2008-02-10, 20:12
Hej!
Jag startade en tråd med liknande fråga inför sommaren-07. Gå in och titta vilka råd jag fick. Eftersom jag inte kan länka så får du (tyvärr) leta upp det själv. Det står under Naxos och är postat 2007-07-12. Vi kom inte iväg till Naxos så därför har jag ingen färsk information att ge. Däremot kommer vi inte att förboka till sommaren, utan chansar på att Vaggelis står vid kajen - som vanligt.

/Ofelia

Siri A
2008-02-10, 20:43
Vi blev erbjudna boende på 'Agios Prokopios hotel' 10 juni 2007. I hamnen ville de ha 40 euro för ett dubbelrum. Gick säkert att pruta, men vi var inte intesserade att betala för pool.

Visst kan man bli lite stressad av rumsuthyrarna, men jag tycker dom var jobbigare på Santorini... :rolleyes: Vi fick boende på mindre än 5 minuter. Så det tog inte lång tid... Boka på plats skulle jag göra. Det är inte alls så svårt som man tror. Men ha klart för er innan var ni vill bo innan. De har många små knep för sig.

Per & Anette
2008-02-11, 15:38
Tack för all värdefull information. Jag ska kolla tråden som du ofelia startade. Jag återkommer säkert med fler frågor.
Perbye_bye

Paddington
2008-02-11, 19:09
kan man med säkerhet få bo på någon av stränderna prokopois (alltså jag kan inte lära mig det jäkla namnet), anna eller plaka när man kommer "oanmäld" i slutet av juni?
Nån skriver att de fått rum för 20 euro, var var det? Och var det inkl. typ "eget kök" så att man kan laga mat själv och för hur många?
Det verkar som om man betalar per person där nere, här i sverige är det väl mer "per rum"?

Ioslina
2008-02-11, 19:29
Nån skriver att de fått rum för 20 euro, var var det? Och var det inkl. typ "eget kök" så att man kan laga mat själv och för hur många?

Bla jag har bott för 20€ per natt/rum (ej per person) vi bodde då på Amorgos, 2 personer i ett litet rum men fint kök med fläkt!!!! och ett fint kalkat badrum med duschdraperi!!! och fönster mot havet! tjusigaste badrummet på hela resan tror jag!!flabb_flab Vi reste i juni....Hade ej förbokat. Vi hade den prisklassen hela tiden ungefär, 20-30€. Vi reste 2 st. så betalar ni 40€ är det okej tror jag!

Paddington
2008-02-11, 19:34
vissa hotell går ju att förboka för 45 Euro för en studio, är det så illa då egentligen??? Å då är det all "bekvämlighet" inräknat?

Ioslina
2008-02-11, 19:36
nej det låter väl vettigt!

Athina
2008-02-12, 16:57
Har ni möjligen någon hemsideadress till det hotellet? Har sett det när vi varit nere, verkar fint. Vi betalade 60 på Spiros för fem personer förra sommaren.
Mvh Athina