handdator

Visa fullständig version : Pireus, Rafina eller Laviro?


Paddington
2008-02-09, 17:59
:confused:Vad väljer vi och varför?
Landar i Aten kl 18.15 den 24 juni. Planerar öluffa sedan i Klykladerna. Två vuxna och två barn 5 och 7 år.
Hur tar vi oss fram o tebax?
Och var sover vi lämpligast då?:confused:

Elisabet
2008-02-09, 20:13
Det går säkert någon snabbåt på kvällen till någon lämplig ö. Ta den, oavsett hamn!

Putsen
2008-02-10, 09:45
Är det skillnad på båtarna, priserna från de olika hamnarna? Tiderna?

Elisabet
2008-02-10, 10:50
Det tror jag inte, har iofs inte kollat, men har aldrig heller sett/hört den synpunkten framföras.

Den största skillnaden är att det finns många fler alternativ till/från Pireus än de andra hamnarna, men att det är mycket större och stökigare där.

Ibland hör man också att det är enklare att åka till de andra hamnarna och att det är enklare och billigare om man måste övernatta.

Yak
2008-02-14, 12:23
Det går alltid sena kvällsbåtar på det långa "traderna" ut till Kykladerna eller längre. Jag tycker ni ska kolla in tidtabellerna och se om ni hittar något som passar er. Känner ni inte för att sitta uppe en hel natt så kan ni boka en hytt i förväg. Det är ju mycket trevligare att komma ut direkt istället för att häcka i Aten och vänta, tycker iallafall jag:)

Netwolf
2008-02-14, 12:55
Vi landar 20:00 i Aten och tar sen bussen till Rafina. Där checkar vi in på Hotel Corali, som ligger alldeles vid busshållplatsen.
Dagen efter tar vi båt ut i övärlden efter ett förmiddagsdopp i Rafina.

/Netwolf