Visa fullständig version : Bouzoukilirare...
Hejsan! Finns det någon som vill spela lite bouzouki ihop så är det bara att höra av sig till mig :)
Hälsningar Alex
Elisabet
2008-02-05, 18:56
Hur går det med bouzoukispelet?
Kan du inte lägga in en snutt på youtube så man får höra!
hehe , det går väldigt bra.
sakta men frammåt....har lärt mig tex Z. Tis Evdokias , Frangosyrianni , To agalma , Z. Palio , lite Tsifteteli , Sinefiasmeni kiriaki , ladadika , O Xoros tou Sakena , Ax ellada sagapw , och såklart Zorba.
Alex
Då är du ju nästan proffsklapp_klapHåller med Elisabet, det skulle vara trevligt och höra dig spela:)
Riittabye_bye
Här har jag ett klipp som jag gjorde snabbt för att visa vad jag åstakommit under sommaren.
http://www.youtube.com/watch?v=uyv-jVf_uF8
dåligt ljud + en ostämd bouzouki ( orkar inte stämma just nu , har haft körtelfeber precis)
:)
Hälsningar Aléx
Elisabet
2008-02-28, 17:36
klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
Vad roligt att höra!!! Du är fantastiskt bra för att ha spelat så kort tid och lärt dig på egen hand! Fortsätt så där, du kan bli hur bra som helst!
Men stäm bouzoukin ;)
Det var roligt och höra och se Alexklapp_klapklapp_klap
Riittabye_bye
klapp_klap_B-ananabravo..du spelar jättebra...nu blir man ännu mera sugen på att åka...bara :D150 dagar kvar nu innan vi äntrar grekisk mark igen_B-anana
Ostämd bouzouki till trots så går sannerligen den grekiska själens tolkning väll igenom! Bravo Alex klapp_klap klapp_klap klapp_klap & krya på dig!
//Zanét bye_bye
Kalimera
2008-02-29, 13:00
Jättebra Alex! klapp_klap
Lägg gärna ut fler filmer när du kan.
klapp_klapklapp_klapBravo sas klapp_klapklapp_klap
En stor eloge till dig som har lärt dig själv så bra, du skulle ju kunna skaffa jobb på en taverna i Grekland i framtiden;)
Monica
Marianne
2008-02-29, 13:38
Härliga toner, Alex!klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Birgitta63
2008-02-29, 14:33
Vilken lirare,kämpa på. Tack för att vi fick höra.
Birgitta63 klapp_klap
Tack alla! Detta har jag då lärt mig helt själv , utan lärare , dock med en Bouzouki bok , där man kan läsa om olika skalor , typ av grekisk musik odv.
just nu håller jag på med ett solo , Rumba a la Kalimera . typ haha ;)
Men den blir nog klar om några veckor och inte live inspelat på cam, kan lägga ut den på utube med lite härliga bilder , med en förhoppningsvis stämd bouzouki för just nu låter den som.......crash
sjuka hälsningar Alex , som fortfarande är sjuk.bye_byebye_bye
Birgitta63
2008-02-29, 17:24
Hej! Lycka till, vi väntar på dig.
Krya på dig.
Birgitta 63
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.