handdator

Visa fullständig version : Boka hotell eller inte?


Paddington
2008-02-02, 23:20
Ska försöka komma ihåg alla frågor i en tråd framöver. Men glömde denna. OM det är så att vi ska byta nån ö (om vi får några rekommenationer på att göra det på två veckor), ska man boka hotell - eller kan man vara absolut säkert på att få ett boende?

jonasw
2008-02-03, 11:00
Har svarat på dina andra två länkar så jag passar på att tycka till här också.
Jag och min familj har bara erfarenhet av att luffa i Kykladerna i juni. Om man skall boka rum eller inte är nog den fråga man mest funderar över innan sin första luff.
Skall ni bo någon natt i Aten tycker jag ni skall ni skall boka. Det finns en hel del internetsiter med bra erbjudanden. Förra året fick vi tag på ett familjerum på Novotel med AC och pool på taket för 800kr/natt. Det var ett mycket bra pris. Frukost ingick dock inte på det hotellet.
I övrigt behövs det inte alls bokas i förväg. I juni är tillgången på rum mycket större än efterfrågan.
Jag kan dock tänka mig några undantag från detta. Om ni vill bo på något speciellt hotell framför allt på små öar (tex Finikas på Koufunissi)eller om ni kommer fram väldigt sent kan det vara skönt att bli hämtad i hamnen och få skjuts direkt till hotellet. Boka dock inte hela veckor. 2-3 dagar brukar räcka för att få bra priser. Ni kommer garanterat vilja ändra er någon gång under resan mot vad ni planerat hemifrån.
Jonas