handdator

Visa fullständig version : Väder?


Sessan
2008-02-02, 22:47
Jag undrar om det är nån som har koll på hur vädret brukar vara i slutet på maj, början på juni på Kos?
Regn? Eller är det bra?
Var på Rhodos för nått år sen den tiden på året & vi hade kanonväder i 2 veckor...flabb_flab

Sessan

Marianne
2008-02-02, 22:56
Ingen kan spå om vädret, men min gissning är: KANON!

Sessan
2008-02-02, 23:53
Nä, det är ju sant :)

Hur är det med Kos nu förtiden, är det fortfarande bara party som gäller när man kommer dit? Eller finns det lugnare ställen för oss som inte "orkar" så mycket (30+). Vill ha sol & bad & mysiga restauranger....Söker info om olika öar, & just nu kollar jag lite om Kos...;)
Vi är så veliga, så vi vet inte vart vi vill åka, vet bara NÄR vi vill åka.

Sessan

bye_bye

BrittMarie
2008-02-28, 01:12
Jag är 52 (puuu) bor på Kos sedan snart sex år. Jag ser inte mycket av partajandet. Det är begränsat till ihuvudask ett par kvarter i centrum. Hit kommer alla sorters turister: äldre, barnfamiljer, par, kompisgäng.

Bli inte avskräckt av det som skrivs.

Athanasia
2008-02-28, 07:14
Vi åkte ju till Kos för 5-6 år sen och i slutet av maj/början på juni upplevde inte vi speciellt mycket av partylivet,kan ju bero på att inte skolorna slutat den tiden.Blev lite mer drag en bit in i juni,men inget som vi blev störda av,när vi kom hem för vår nattfösare på balkongen gav sig "ungdomarna" ut,,och när vi käkade frukost kom dom hem.Kos är en mysig ö.:)

KosAnn
2008-02-28, 11:35
Kos är en mysig ö.:)

Ja, Kos är en mysig ö.
Vi åker varje år till Kos i början på augusti och jag tycker det känns som om det blir mindre och mindre av det stora festandet. Det känns även som om det blir lite färre turister (läs ungdomar -20) från år till år. Kan ju bero på att det inte går några flyg från Göteborg till Kos. (kan det ha berott på Göteborgarna hela tiden? Det här med partajandet.) :p Vi bor alltid inne i Kos stad och det enda som kan vara lite störande är i så fall är nog bil/moped/motorcykeltrafiken. Men, vad gör det? Vi trivs! :D
/Annika

Janérik
2008-03-01, 00:35
Bli inte avskräckt av det som skrivs.
Fast egentligen, bli ine avskräckt av det som skrevs för några år sedan. Jag tror nog att Kos har genomgått en stor förändring de senaste åren, min erfarenhet säger mej att jag inte skulle tveka att åka till Kos stad med min tvååriga dotter om det behovet fanns. Däremot så åkte jag till andra delar av Kos förra sommaren och trivdes väldigt bra även där.

Mvh Janérik

kos82
2008-03-03, 18:35
Hej.
Tro inte allt som skrivs utan det är som Britt-Marie skriver att det är mest i ett kvarter. Jag älskar Kos sedan första gången jag var där 1982. Nu ska jag ordna meditationsresor dit i maj och september-oktober. Ser verkligen fram mot det och så gör mina deltagare också.

Hälsningar Kjerstin_B-anana

Kosjan
2008-03-06, 15:49
Hej Sessan.
Har med min fru varit på Kos varje år sedan 1986 och
jag tror att jag kan säga att det inte är några problem
längre med alla partyungdommar nu.
Vi åker också alltid i slutet av sesongen så vi har inte
råkat ut för så mycket av partajen men vi har lärt känna
en hel del folk som bor där hela året och dom säger alla att
det har blivit mycket lungnare nu.
Dom önskar sig mer nordiska turister nu säger dom.
Vi åker ner den 26/9 från Kastrup i år och det skall bli
skönt att få komma dit igen ocg ta det lungt.
Vi har bara fått någon enstaka regnskur över oss på alla åren
sista året så var det bara en skur och det bara friskar upp.
Vi hade mellan 26-33 grader hela tiden och nästan inte ett enda
moln på himmelen.
Med många hälsningar från
Kosjan med fru Anne.