handdator

Visa fullständig version : Boende i Barcelona?


Tassetroll
2008-02-02, 09:56
Kan någon tipsa mig om ett bra, centralt boende i Barcelona. Kan ingenting om stan så det är en djungel att försöka hitta hotell. Inte lyx-dyrt men inte heller budget. Någonstans däremellan :)

//Tass tass

Argyris
2008-02-03, 15:22
Var i Barvelona ost 2007. Bode då på Hilton Diagonal Mar. Helt ok hotell, men kanske lite dyrare än ni hade tänkt er.
Ligger precis vid en bra shopping centrum (Diagonal Mar) som har alla märkesbutiker men biligare än i stan.

Taxi användes flitig.

/Nico

Lissi
2008-02-03, 17:06
Under en tidigare tråd om Barcelona så finns nog uppgifter om boende ....Har Du kollat??

Lissi

ramses
2008-02-03, 17:55
Vi ska åka till Barcelona i maj. Har aldrig varit där tidigare. Tyckte det var svårt att få grepp på staden genom de kartor som jag kunde få fram. Då jag tycker att Streiffert serien guideböcker Första klass pocketguider är bra skaffade jag den om Barcelona. Med hjälp av bl.a. den kom vi fram till möjliga områden att bo i. För oss blev det området Eixample och hotellet Aparthotel Atenea Calabria. Hoppas att det kommer att bli bra.

pawik
2008-02-03, 19:15
Hej!
Jag har varit två ggr i Barcelona som är en alldeles underbar stad.
Andra gången ordnade jag boende med hjälp av Big Travel. De har en del kontor runt om i Sverige.
Vi bodde på Gutenberg Apartments. Det står som ett trestjärnigt hotell men det var nog mellan två och tre stjärnor. Dock var det ett helt OK billigt boende centralt. Tyst och nära Ramblas.
Jag ordnade själv flygresan via internet och Big Travel fixade hotell samt fotbollsbiljetter.
Fotboll och besök på Nou Camp är något som varmt rekommenderas. Det kostar någon tusenlapp pp men är en enorm upplevelse.
Sagrada Familia och Gaudio husen samt Gaudio parken är andra måsten i denna underbara stad.
Rekommenderar också Lonely Planets Barcelona guide.
/pawik

Lissi
2008-02-03, 20:05
För oss blev det området Eixample och hotellet Aparthotel Atenea Calabria. Hoppas att det kommer att bli bra.

Det området, Exiample var det mest spännande och trevligaste tyckte jag när jag var i Barcelona våren 2004. Vi gick en mycket speciell guidad tur som innehöll promenad med visning av typiska hus i olika tidsepoker, stopp vid bla en ostaffär där vi provade ostar och vin och sedan en lätt måltid på en privat takterass hos en konstnär som bodde i en underbar gammal lägenhet.Varorna till måltiden köptes av guiden efter vägen. Guiden var konststuderande. MYCKET trevligt och ovanligt. Den turen hade vi fått tips om i en tidning. Tyvärr har jag inte den kvar. I Exiample kommer ni nog att trivas!

Lissi

Flinga
2008-03-21, 13:47
Marina Folch i Barceloneta var väldigt fräscht, lugnt och nära stranden och centrum. Finns rum med balkong. Mycket prisvärt tyckte vi

Katitzi
2008-04-13, 11:20
Var i Barcelona i maj -07. Vi bokade boende genom www.hostelworld.com (http://www.hostelworld.com). De har lite enklare hotell och vandrarhem. Vi bodde på Hostel Central för ca 1800 kr 4 nätter , 2 personer. Allt fungerade perfekt och centralt var det, knappt 5 min. promenad till Plaza Catalonia. Lycka till! Barcelona är fantastiskt!