handdator

Visa fullständig version : Skrockfull....


pigi
2008-02-01, 02:31
Nu var det verkligen länge sedan Pigi gav ett pip ifrån sig på Kalimera.

Jag är så fruktansvärt rädd att ha för höga förhoppningar här i livet så jag ligger lågt så länge det går. MEN NU....Nu har vi efter sju års resor uppdelade i olika grupperingar äntligen bokat EN resa för heeeeeela crazy familjen om sex!!!!!_B-ananaklapp_klapklapp_klap

De som läst lite här på Kalimera vet kanske att jag (pigi) reser en gång varje sensommar till Kreta för att överleva den svenska vintern. Det kan av många tyckas att "jaa det är ju trevligt att DU får åka och familjen får nöjja sig med Sverige" Men vi har räknat ut att det både med Mediciner och hur trisst det blir på "humörkontot__Dsnyft_drop" är billigare att skicka mamma till Kreta. Det blir så mysigt lugnt oxå med bara Pappa tycker smågrabbarna.

Jag har tjuvkikat på alla kul inlägg och börjar nu tillåta mig att planera resan lite mer på allvar. Vi ska vara på vårt favoritställe i Rethymno som absolut inte passar "kärringar "med ont i benen men som just därför är så bra, jag får träna min sega kropp varje gång vi ska nånstans. Vi ska få njuta av Akropol som verkligen innebär benjympa och som är heeeelt dötrisst "enligt alla resebyråer" för barn. MEN det ska ni veta ni som har en stor familj, ibland vill barnen oxå vila och inte behöva umgås med tusen andra semestrande ungar....utan få samma lugn och ro som vi vuxna...man kan busa och stojja på stranden!!!

Jag har läst Calle o Gitts blogg och...jaa jag har aldrig träffat människorna men eftersom de verkar vara goda vänner till Dimitri på Galero (god vän till familjen) så får jag väl hörsamma önskelistan på deras blogg och ta med lite godsaker hemifrån. Vi sticker i Aug så kanske kräftor om möjligt vore smakligt!?

Var detta inlägg ska passa har jag ingen aning om men det blir Kalimeras problem :D

Nu har jag släppt skrockbomben...men hoppas att intet ont ska hindra vår resa.Ang_elx

Hej på alla Kalimerorbye_bye

Athanasia
2008-02-01, 06:56
Vet precis vad Du menar med benjympan gällande Akropol,har inte bott där själv men hade vänner som bodde där för ett par år sen....då var vägen så dålig så inte ens taxibilarna körde ända upp...Har själv mindre än 4 mån. kvar tills jag drar ner till Rethymno...